ساحل چمخاله

0 199

دراز کشیدن در کنار ساحل دریا، گوش سپردن به آواز امواج، راه رفتن روی شن های ماسه ای سفید رنگ و  شنیدن آواز پرندگانی که  صدایشان روح و جان هر انسانی را نوازش می کند، می تواند بهترین و ناب ترین تجربه هر فردی در زندگی اش باشد. 
اگر تصمیم گرفته اید از آپارتمان کوچک تان خارج شوید و دل به دریا بزنید، آرام گرفتن در کنار ساحل دریا می تواند بهترین و آرامش بخش ترین گزینه موجود باشد. بهتر از این هم نمی شود. حتی مطالعات هم نشان می دهند آرامش در کنار ساحل علاوه بر اینکه می تواند برای بدن افراد مفید باشد، از لحاظ روحی نیز بسیار مفید خواهد بود. 
اگر با این حرف ها قانع شدید و تصمیم گرفتید خودتان را به دل دریاهای مواج کشورمان بسپارید، سفر به ساحل چمخاله را از دست ندهید. این ساحل یکی از زیباترین سواحل شهر گیلان است و در دل گردشگران نیز جا باز کرده است. 
به جرات می توان گفت که ساحل چمخاله مجهزترین و بهترین ساحلی است که در طول عمرتان قرار است بر آن پای گذارید و علاوه بر دریایی که با روح و روانتان بازی می کند می توانید از مزارع و نمای کوهستانی اش نیز لذت ببرید. در این مقاله قصد داریم تا درباره این ساحل صحبت کنیم و ببینیم قرار است با دیدنش چگونه شگفت زده شویم.

 

ساحل چمخاله

ساحل چمخاله، زیباترین ساحل شمال

یکی از استان های محبوب و توریست پذیر ایران استان گیلان است. ما ایرانی ها به مناسبت های مختلف بار سفر می بندیم و با خانواده مان راهی جاده های شمال می شویم. انصافاً هم شمالی ها میزبان دلسوز و مهربانی برایمان بوده اند. 
شهر انزلی یکی از بهترین و محبوب ترین شهرهای شمال و به خصوص گیلان محسوب می شود اما این موضوع بدین معنی نیست که شما نمی توانید به سایر شهرها سفر کنید. شهر ساحلی چاف و چمخاله یکی دیگر از شهرهای استان گیلان است که در 10 کیلومتری شهر لنگرود و 20 کیلومتری لاهیجان واقع شده است. 
بعد از انزلی این شهر، دومین شهر توریستی و گردشگری استان گیلان است و تاریخچه بسیار جذابی هم دارد.
به دلیل موقعیت مکانی خاصی که  شهر چمخاله دارد همیشه مورد توجه حاکمان دوره های تاریخی مختلفی بوده است. شاید به همین خاطر هم باشد که نادرشاه 277 سال قبل تصمیم گرفت از این بندر برای ساخت پایگاه دریایی و کارخانه کشتی سازی استفاده کند.
 حالا اگر بعد از چند سال سری به این ساحل بزنید از پیشرفت های زیادی که در زمینه خدمات رفاهی و تفریحی رخ داده است شگفت زده خواهید شد. در طول چند سال گذشته، شهرداری فعالیت های گسترده ای در این زمینه انجام داده است و همین امر باعث پیشرفت چشمگیر این ساحل گشته است. علاوه بر همه این ها اگر برای گذراندن ماه عسل به این ساحل می روید می توانید کنار تونلی که با قلب های قرمز رنگ تزیین شده است هم عکس یادگاری بگیرید. 

 

دیدنی های ساحل چمخاله

 

مناطق دیدنی چمخاله

در ادامه شما این فرصت را خواهید داشت تا با دیدنی ترین مناطق چمخاله آشنا شوید تا در زمانی که به این منطقه گردشگری سفر می کنید بتوانید با دانش بیشتری که از این منطقه به دست آورده اید روزی پر از هیجان را سپری کنید.
تالاب چمخاله
 یکی از مناطق دیدنی شهر چمخاله تالابی است که همچون نگینی زیبا در آن می درخشد. این تالاب با پرندگان مختلفی احاطه شده و ساحل آرامی دارد. در برنامه بسیاری از موسسات گردشگری که تور شمال را ارائه می دهند بازدید از تالاب چمخاله گنجانده شده است تا افرادی که از خدمات تور گیلان استفاده کرده اند بتوانند یکی از شگفتی های چمخاله را از نزدیک بازدید کنند.
رودخانه چمخاله
یکی دیگر از مناطق زیبایی که شهر ساحلی چمخاله را به منطقه توریستی و گردشگری تبدیل می کند وجود رودخانه ای عمیق و پر آب است که عمق آن در بعضی از قسمت ها به شش متر هم می رسد.
 لیلاکوه
 حالا که سری به چمخاله می زنید طبیعت گردی در دل کوه های سر به فلک کشیده اش را فراموش نکنید. طبیعت بکر و بی نظیر لیلا کوه هر مسافری را شگفت زده و مسحور خود می کند. جذابیت های کوه نوردی در لیلا کوه زمانی افزایش می یابد که شما با یک تیم راه بلد در قالب تور شمال به این منطقه سفر کرده باشید و یک کوه نوردی حرفه ای و دسته جمعی را تجربه کنید.

 

تفریحات ساحل چمخاله

 تفریحات ساحل چمخاله

برای گردشگری در این ساحل زیبا و بی نظیر به هیچ چیزی جز اراده آهنین و پاهایی استوار نیاز ندارید. کافی است قدم هایتان را آهسته آهسته روی شن های ماسه ای و صدف های دریایی کنار ساحل گذارید تا ببینید چگونه با شما سخن می گویند. 
همیشه که لازم نیست برای شاد بودن و آرامش یافتن پول خرج کنید! با همین پیاده روی ساده در کنار ساحل، آنقدر روح و روانتان جلا می یابد که تا چند وقت می توانید به راحتی به کارهای روزمره تان بپردازید و خستگی را حس نکنید. 
اما یادتان باشد این شهر ساحلی هم مثل سایر شهرهای دیگر ایران تفریحات و سرگرمی های خاص خود را دارد. اگر دنبال تفریحات آبی هستید در ادامه فهرستی را در اختیارتان می گذاریم که بررسی کردنشان خالی از لطف نخواهد بود.
 قایق سواری در ساحل چمخاله
اگر با تور شمال خودتان را به این ناحیه بکر و زیبا رسانده اید این فرصت را خواهید داشت تا به سراغ تفریحاتی بروید که دوستشان دارید. خیلی ها عاشق قایق سواری در آب های مواج دریا هستند. اگر شما هم جزو این دسته از افراد هستید می توانید از قایق هایی که برای این کار در نظر گرفته شده اند کمک بگیرید و قایق سواری در سواحل چمخاله را هم تجربه کنید.
شاتل سواری
 تا به حال اسم شاتل سواری به گوشتان خورده است؟ شاتل سواری که به زبان ساده آن را تیوب سواری هم می نامند، تفریحی هیجان انگیز است که در آن یک یا چند نفر سوار تیوب لاستیکی می شوند و بر روی آب کشیده می شوند. اگر اهل ماجراجویی هستید و دست و پنجه نرم کردن با آب را دوست دارید این تفریح سالم را به هیچ عنوان از دست ندهید.
تفریحی دیگر به اسم جت اسکی
 شاید خیلی هایتان با واژه جت اسکی آشنا باشید. جت اسکی یک وسلیه آبی است که شباهت زیادی به موتور دارد. به همراه چند نفر دیگر سوار جت اسکی می شوید و از هیجانی که به دست می آورید لذت خواهید برد.
 اسب های ساحلی در چمخاله
 اگر عاشق حیوانات هستید و دوست دارید اسب سواری را هم تجربه کنید، چمخاله بهترین مکان برای اینکار است. برخی ها اسب هایشان را برای گردش به کنار ساحل می آورند و شما می توانید با پرداخت هزینه، از این تجربه لذت بخش هم بهره ببرید.
موز سواری( بنانا)
 حالا که تیوب سواری را تجربه کردید شاید تجربه موز سواری یا همان بنانا هم خالی از لطف نباشد. بنانا، تیوب موز شکلی است که باد شده و بر روی آب کشیده می شود. با چند تن از افراد خانواده یا دوستانتان می توانید به راحتی نسبت به استفاده از تفریح بنانا سواری بهره مند شوید و لحظات شادی را در کنار هم سپری کنید.
 علاوه بر تفریحاتی که در بالا به آن ها اشاره کردیم تفریحات دیگری هم در ساحل چمخاله ارائه می شوند. برخی از این تفریحات عبارتند از:
•    فلای برد
•    موج سواری
•    شنا
•     فوتبال ساحلی
•    والیبال
•    موتور چهارچرخ سواری
•    عکاسی
•    قدم زدن در کنار ساحل

 

ساحل ساحل چمخاله

امکانات ساحل چمخاله

 اگر بگوییم ساحل چمخاله با سواحل اروپایی قابل مقایسه است بی راه نگفته ایم. در این ساحل بی نظیر و آرامش بخش، امکانات رفاهی و خدماتی متعددی وجود دارد. اگر اهل شنا هستید و پس از خاطره شنا کردن در خلیج فارس دوست دارید شنا کردن در دریای شمال را هم تجربه کنید ساحل چمخاله بهترین فرصت را در اختیارتان قرار می دهد. 
این ساحل به لحاظ پاکیزگی بهترین و البته بی نظیرترین ساحل ایران محسوب می شود و می توان با خیال راحت در آن شنا کرد. علاوه بر همه این ها، جدا شدن بخش شنای بانوان و آقایان به شما اجازه می دهد با خیال راحت تری شنا کنید.
 در کنار ساحل، مغازه های متعددی به چشم می خورند که هر کدامشان برای برطرف کردن نیازهای روزمره ای که ممکن است با آن ها مواجه شوید کافی هستند. در کنار این مغازه ها، سکوهای سقف داری تعبیه شده اند که به گردشگران اجازه اتراق می دهند.
به جز سکوهایی که به آنها اشاره کردیم، آلاچیق هایی هم در کنار ساحل به چشم می خورند. امکانات عمومی همچون سرویس بهداشتی و آبخوری نیز در این ساحل به چشم می خورند.

 

ساحل زیبای چمخاله

 

ساحل چمخاله کجاست؟

ساحل چمخاله  در 20 کیلومتری شرق لاهیجان و 10 کیلومتری شهر لنگرود واقع شده و فاصله ای 374 کیلومتری با پایتخت دارد. اگر دوست دارید با خودروی شخصی تان به ساحل چمخاله سفر کنید، کافیست جاده چالوس را پشت سر گذارید و به استان گیلان بروید. از گیلان به سمت لنگرود رانندگی کنید و خودتان را به چمخاله برسانید. 
اگر هم دوست دارید راحت تر سفر کنید این امکان برای شما وجود خواهد داشت که در نیمه دوم بهار تا پایان تابستان که بهترین زمان سفر به چمخاله است با استفاده از خدمات تور گیلان به این منطقه زیبا سفر کنید.
 

منبع:لحظه آخر

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود