رود دانوب

0 3,817

رود دانوب دومین رودخانه عظیم قاره اروپا واقع در کشور رومانی است که نیمی از ان از آلمان گذر کرده ودر اخر به دریای سیاه سر ریز می شود. به طور کلی این رود با مسیری به مساحت 3000 کیلومتر از 10 کشور اروپایی گذر می کند. از زمان های قدیم گفته شده که سرچشمه ی این رود طویل از حوالی جنگل سیاه و به هم پیوستن دو رود بریگاخ و برگ به یک دیگر تشکیل شده.

رود دانوب که خیلی وسیع تر از رود های معمولی و موجود است بیشتر از 6500 کیلومتر ان از کشور المان گذر می کند. معنی لغوی کلمه دانوب به معنی الهه رودخانه ها می باشد که رومی های باستان بر ان اعتقاد داشتند. اسم دانوب با کشور اتریش تقریبا معنی مشابهی دارند که هنرمند معروف یوهان اشتراوس با ساخت اهنگ معروف دانوب ابی نام این رود را جاودانه کرد. مسیر رود دانوب با زیبایی وصف نشدنی بزرگ ترین دلتای قاره اروپا بین کشورهای رومانی و اوکراین قبل از این که به دریای سیاه سرازیر شود تمام می شود. دلتای دانوب 4500 کیلومترمربع به خاطر حیات وحش کامل و تنوع گوناگون جزو میراث جهانی سازمان یونسکو به ثبت رسیده است. خورشید غروب می کند و دلتای دانوب رومانی در حالی که به دریای سیاه می ریزد به خواب می رود. دانوب نزدیک به 4000 کیلومتر را از میان بعضی از زیباترین و خاص ترین مناطق اروپا طی است تا به پایان راه خود برسد.

دانوب تنها یک رودخانه معمولی نیست. دانوب ، الهه رودخانه ها ، شاهراه آبی میان غرب و شرق غاره اروپا است که نقش حیاتی و مهمی را در طول تاریخ در زندگی مردمی که در حاشیه آن زندگی کرده و می کنند ، داشته و خواهد داشت.

منبع:لحظه آخر

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود