ساختمان اپرا ارمنستان

0 165
یکی از زیبا ترین و منحصر به فرد ترین آثار معماری در ارمنستان متعلق به ساختمان اپرا ارمنستان می باشد. ساختمان اپرا در سال 1930 توسط شخصی به نام هوهانس تامانیان طراحی و ساخته شد. در واقع ساختمان اپرا ارمنستان اولین و بزرگ ترین سالن برگزاری نمایش ها و کنسرت های اپرا در ارمنستان بود که به جز زیبایی در سبک معماری و سازه این ساختمان محل برگزاری تمامی کنسرت های اپرا ارمنستان می باشد. در ژانویه 1993 سالن های اپرا و باله تئاتر به طور رسمی فعالیت خود را در این مجموعه آغاز کردند. سالن های اجرای کنسرت این مجموعه به دو سالن باله ملی الکساندر سپنداریان و آرام خاچاطوریان تقسیم می شود. امروزه این ساختمان یکی از زیبا ترین و بهترین جاذبه های دیدنی ارمنستان برای گردشگران تور ارمنستان به شمار می رود. امروزه با توجه به پیشرفت هایی که این ساختمان در هنر داشته سبب شده هنرمندان دیگری نیز از کشورهای خارجی برای اجرای کنسرت خود به ساختمان اپرا ارمنستان سفر کنند که با استقبال خوبی هم از سوی گردشگران قرار گرفته است.


در بیرون از سالن اپرا و در محوطه سرسبز این مجموعه مجسمه ها و تندیس هایی را مشاهده خواهید کرد که برای قدر دانی از هنرمندان سر شناس ارمنی مانند: الکساندر سپنداریان ، خاچاطوریان و شاعر معروف تامانیان ساخته شده است. همچنین رو به روی درب اصلی ساختمان اپرا یک حوض نسبتا بزرگ شبیه به دریاچه سوان ساخته اند که پس از بازدید از معماری این ساختمان و یا پس از برگزاری کنسرت می توانید در یکی از کافه های جذاب آن یک عصرانه خوشمزه میل کنید و از آب و هوای معتدل ارمنستان لذت ببرید. 
به آن دسته از گردشگران تور ارمنستان که علاقه به کنسرت های اپرا دارند پیشنهاد می کنیم حتما از ساختمان اپرا در ارمنستان دیدن کنند و برای تهیه بلیط کنسرت ها اقدام کنند.

منبع:لحظه آخر

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود