زندگی خصوصی سعید ملایی جودکار و همسر جنجالیش + عکس های جذاب و دیده نشده

0 624

سعید ملایی یا سعید مولایی (زاده ۵ دی ۱۳۷۰ در تهران) جودوکار ۸۱ کیلوگرم ایرانی است. وی نماینده وزن ۸۱ کیلوگرم ایران در بازی‌های المپیک تابستانی ۲۰۱۶ بود.

بیوگرافی سعید ملایی

سعید ملایی متولد 15 دی 1370 در آبگرم، جودوکار است. فارغ التحصیل لیسانس رشته تربیت بدنی می باشد، او از طلسم شکنان و افتخارات ورزش جودو ایران می باشد و همسرش نیز جدوکار اهل کشور آذربایجان می باشد.

تصویر

خانواده

سعید متولد شهرستان آبگرم آذربایجان در یک خانواده با 7 خواهر و برادر می باشد، اصالتا ترک زبان بوده که در تهران بزرگ شده است. در کودکی پدرش به علت بچه دار نشدن برادرش؛ بزرگ کردن سعید را به آنها سپرد، به این ترتیب سعید بعنوان فرزند توسط عمو و زن عموی خود بزرگ شده است.

تصویر

ازدواج با جودوکار آذربایجانی

سعید ملایی 27 ساله در فروردین 97 خبر ازدواج خود با نزاکت عزیزوا جودکار زن 21 ساله تیم ملی آذربایجان را رسانه ای کرد، خانم نزاکت از قهرمانان این رشته می باشد. این دو در یکی از مسابقات بین المللی با هم آشنا شدند.

تصویر

از کشتی تا جودو

فعالیت ورزشی خود را با برادرش در رشته کشتی فرنگی شروع کرد اما خیلی زود با سفارش یکی از همسایه هایشان و حمایت پدرش (عمو) از سال 86 به سمت ورزش جودو آمد

از مربی تا تیم ملی

از دکتر مهرداد حسن زاد بعنوان اولین مربی حرفه ای خود نام می برد.سعید در سال 88 به تیم ملی دعوت شد و یکسال بعد فیکس تیم شد و در مسابقات جوانان آسیا توانست مدل برنز این رقابت ها و اولین مدال قاره ای خود را کسب کند.

دعوت به تیم ملی بزرگسالان

در سال 89 قبل از فینال بخاطر برخورد با نماینده رژیم اشغالی انصراف داد و به مقام 5 جوانان جهان رسید او سپس در سال 91 به اردوی تیم بزرگسالان دعوت شد. ملایی در مسابقات قهرمانی آسیا در سال اول ورود خود مدال برنز بدست آورد.

تصویر

از برنز آسیا تا قهرمانی جهان

درخشش ملایی از سال 2016 با برنز قهرمانی جودو آسیا شروع شد. او سپس برنز قهرمانی جهان سال 2017 را در بوداپست بدست آورد و در سال 2018 در مسابقات جهانی باکو آذربایجان با شکست طلسم 15 ساله قهرمان جهان و گردن آویز طلا شد.

از باخت عمدی تا طلا

ملایی در رقابت های گرانداسلم پاریس در بهمن 97 بخاطر روبرو نشدن با حریم رژیم صهیونیستی برابر حریف گمنام قزاقستانی درحالی که بخت اول مدال طلا بود به عمد شکست خورد.او در نهایت به مدال برنز رسید، این ورزشکار با اخلاق در سال 2019 در مسابقات گراندپری هوهان چین به مدال طلا دست یافت.

پرهیز از مبارزه با اسرائیل و مهاجرت به آلمان

سعید ملایی در مسابقات جودو مردان جهان ۲۰۱۹ در توکیو ژاپن به عنوان دارنده رنکینگ یک جهانی وزن ۸۱ کیلوگرم شرکت کرد. پس از پیروزی مقابل نمایندگان مراکش، پرتغال، روسیه (قهرمان المپیک ۲۰۱۶) و کانادا (برنده مدال برنز المپیک ۲۰۱۲) در دیدار پیش از فینال مقابل نماینده بلژیک قرار گرفت. در سمت دیگر ساگی موکی نماینده اسرائیل و نماینده مصر برای رسیدن به فینال مبارزه می کردند. بر پایه سیاست های جمهوری اسلامی برای پیشگیری از مسابقه با نماینده اسرائیل، سعید ملایی، علی رغم اظهارات خودش مبنی بر اینکه به لحاظ آمادگی در شرایط خوبی قرار داشته، مجبور به شکست خوردن از نماینده بلژیک شد. این در حالیست که صدا سیمای جمهوری اسلامی علت کناره گیری ملایی از ادامه مسابقات را مصدومیت اعلام کرده بود. وی در ادامه نیز در بازی رده بندی مجبور به شکست خوردن از نماینده گرجستان شد تا به همراه نماینده اسرائیل بر روی سکو قرار نگیرد. سناریوی سعید و ساگی برای چهارمین بار تکرار شد؛ در مسترز چِین، سعید برای اینکه دور بعد با ساگی مبارزه نکند با شکست عمدی از حریف ژاپنی حذف شده بود. او پس از این رویداد با روادید ۲ ساله به آلمان رفت. او خود در این خصوص اظهار میکند که رقیب اسرائیلی را همچون یک دوست میدیده و با سیاسی شدن ورزش مخالف است.

تصویر

پیامد

فدراسیون جهانی جودو نیز برای شرکت او در المپیک ۲۰۲۰ در تیم پناهندگان حمایت کرد. همچنین فدراسیون جهانی جودو، همه همکاری های خود با ایران را تعلیق کرد. در نهایت دولت آلمان درخواست وی برای پناهندگی در آلمان را پذیرفت و قرار شد وی با پرچم آلمان در رقابت های بین المللی حضور یابد.

منبع:

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود