ویژگی های گوشی شیائومی Mi 10 مدل ۵G

0 4,196

شرکت شیائومی از گوشی شیائومی Mi 10 مدل ۵G خود رونمایی کرد و ما در این بخش با نقد و بررسی شیائومی Mi 10 5G همراه شما خواهیم بود.

شرکت شیائومی در سال ۲۰۲۰ هم قصد دارد گوشی های جدید و قدرتمندی را روانه بازار کند. هم اکنون این شرکت از گوشی هوشمند شیائومی Mi 10 مدل ۵G رونمایی کرده است و به نظر می‌رسد، این دستگاه می‌تواند باعث شگفتی شود. بدون تردید گوشی شیائومی می ۱۰ مدل ۵G می‌تواند در زمینه‌های مختلف نمایشگر، سخت افزار، دوربین و سایر موارد، نظر کاربران زیادی را به خود جلب کند و زمینه‌ساز سالی خوب برای شیائومی شود. ما در این مقاله قصد داریم گوشی هوشمند شیائومی Mi 10 5G را مورد نقد و بررسی قرار دهیم؛ با ما همراه باشید.

طراحی و نمایشگر  گوشی شیائومی Mi 10

گوشی شیائومی Mi 10 - 1
هنگامی که به گوشی هوشمند جدید شیائومی نگاه کنید، بدون تردید می‌توان آن را به عنوان یکی از بهترین گوشی های شیائومی به حساب آورد. طراحی خیره‌کننده گوشی جدید شیائومی با حاشیه کم و نمایشگر خمیده، بدون تردید می‌تواند نظر هر مخاطبی را به خود جلب کند و جایی برای بحث باقی نگذارد. کاربرانی که دنبال خرید گوشی های خاص و زیبا هستند، نمی‌توانند از طراحی زیبا و شگفت‌انگیز شیائومی می ۱۰ دل بکنند و قطعا مجذوب آن خواهند شد.

هنگامی که این گوشی موبایل را در دست بگیرید، احساس خوبی کسب خواهید کرد که از طراحی به دست خواهد آمد. حتی نباید از فرم آلومینیومی آن هم گذشت که در این لذت، بدون تاثیر نیست. یکی از ویژگی‌های این گوشی را می‌توان حفره روی صفحه نمایش دانست که به جای طراحی ناچ برای این نمایشگر استثنایی به کار گرفته است. البته این حفره در سمت چپ قسمت بالای صفحه نمایش شیائومی می ۱۰ قرار گرفته است و مکان قرارگیری سنسور سلفی می‌باشد.

کاربران زیادی موافق قرارگیری حفره روی نمایشگر هستند، اما برخی کاربران هم نظر مخالف دارند، ولی در هر صورت بهتر از ناچ به نظر می‌رسد. این گوشی دارای نسبت نمایشگر به بدنه ۸۹٫۸ درصد بوده و به خوبی حاشیه کم آن را نشان می‌دهد و مورد تایید قرار می‌دهد. چنین نمایشگر باکیفیتی را نمی‌توان بدون محافظ عرضه کرد و اینطور که پیداست، شیائومی Mi 10 مجهز به محافظ نمایشگر کورنینگ گوریلا گلس ۵ است. توجه داشته باشید که بخش عقب دستگاه به گونه‌ای طراحی شده که در برابر لمس و به جای ماندن اثر انگشت، مقاوم است.

گوشی جدید شیائومی Mi 10 دارای نمایشگر ۶٫۶۷ اینچ سوپر آمولد با وضوح ۱۰۸۰×۲۳۴۰ پیکسل و نسبت ابعاد تصویر ۹:۱۹٫۵ است. لازم به ذکر است صفحه نمایش این گوشی از HDR10+، نرخ تازه‌سازی ۹۰ هرتز و نرخ حسگر تاچ ۱۸۰ هرتز بهره‌مند است. همانطور که می‌دانید، نرخ تازه‌سازی بالا ممکن است باعث ایجاد این احساس شود که گوشی شیائومی mi 10 شارژ خود را در مدت زمان اندکی از دست خواهد داد، اما اینطور نیست و به واسطه باتری قدرتمندی که دارد و در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت، ماندگاری بالایی از خود نشان خواهد داد.

وزن ۲۰۸ گرم
نمایشگر صفحه نمایش ۶٫۶۷ اینچ سوپر آمولد
نسبت نمایشگر به بدنه ۸۹٫۸ درصد
محافظ Corning Gorilla Glass 5
ویژگی‌های نمایشگر HDR10+ ، نرخ تازه‌سازی ۹۰ هرتز و میزان روشنایی بالا

سیستم عامل شیائومی Mi 10

گوشی هوشمند جدید شیائومی مجهز به رابط کاربری MIUI 11 بوده که مبتنی بر سیستم عامل اندروید ۱۰ است. سیستم عامل جدید گوگل قابلیت‌های نرم افزاری بالایی دارد و ترفندهای جدید آن هم می‌تواند باعث شود کاربران بتوانند از قابلیت‌های متنوع آن برخوردار شوند. در حالت کلی می‌توان سخت افزار و نرم افزار یک گوشی را در کنار یکدیگر دارای ارزش دانست و در غیر این صورت، هر کدام به تنهایی نمی‌توانند باعث اعتبار یک گوشی شوند. شیائومی Mi 10 5G قابلیت‌های زیادی در زمینه نرم افزاری دارد که کاربران می‌توانند از آن‌ها بهره‌مند شوند.

مشخصات فنی شیائومی Mi 10 5G

گوشی شیائومی Mi 10 - 5
شیائومی Mi 10 5G که یکی از بهترین گوشی های شیائومی ۲۰۲۰ هم به حساب می‌آید، مجهز به تراشه هشت هسته‌ای کوالکام اسنپدراگون ۸۶۵ (چیپست ۷ نانومتر پلاس) بوده که قدرت و سرعت بالای آن می‌تواند خیره‌کننده باشد. این پایان ماجرا نیست و شاهد پردازنده گرافیکی Adreno 650 هستیم. بدون تردید می‌توانیم بگوییم ترکیب این تراشه و پردازنده، قدرتی غیر قابل انگار و غیر قابل توصیف را در اختیار کاربران، علی‌الخصوص گیمرها برای اجرای بازی‌های موبایل جدید قرار خواهد داد و آن‌ها می‌توانند نهایت جزئیات گرافیکی را مشاهده کنند.

گوشی جدید شیائومی Mi 10 5G در سه مدل مختلف و بر اساس تفاوت در میزان رم و حافظه داخلی عرضه شده است که عبارتند از:

  • ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی
  • ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی
  • ۱۲ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی

آیا واقعا استثنایی نیست؟ این گوشی دارای حداقل میزان حافظه رم ۸ گیگابایت بوده که این به خوبی قدرت بالای مدل معمولی آن را نشان می‌دهد. البته در کنار تمام مزایای ذکر شده، این گوشی دارای یک نقطع ضعف است و آن هم نبود خشاب کارت حافظه جانبی می‌باشد که باعث می‌شود نتوانید به واسطه کارت میکرو اس دی، حافظه را افزایش دهید. در هر صورت نگران نباشید و تصمیم‌گیری خود را مطابق با نیازتان انجام دهید. به هر حال ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت هم فضای ذخیره‌سازی قابل قبولی است. توجه داشته باشید که حافظه‌های ذخیره‌سازی این گوشی از نوع UFS 3.0 هستند و می‌توانند سرعت نقل و انتقال اطلاعات را تا حد زیادی افزایش دهند.

پردازنده کوالکام اسنپدراگون ۸۶۵ (۷ نانومتر پلاس)
پردازنده گرافیکی Adreno 650
حافظه رم ۸، ۸ و ۱۲
حافظه ذخیره‌سازی ۱۲۸، ۲۵۶ و ۲۵۶

 دوربین گوشی شیائومی Mi 10 5G

گوشی شیائومی Mi 10 - 3
بدون تردید می‌توان دوربین گوشی جدید شیائومی و شیوه قرارگیری آن‌ها را جذاب عنوان کرد. همانطور که در تصاویر هم مشخص است، این گوشی در بخش عقب مجهز به دوربین چهار گانه با سنسور اصلی شگفت‌انگیز ۱۰۸ مگاپیکسل و گشودگی دیافراگم f/1.7 است. همچنین شاهد قرارگیری سنسور ۱۳ مگاپیکسلی اولترا واید با گشودگی دیافراگم f/2.4، سنسور ۲ مگاپیکسل ماکرو با گشودگی دیافراگم f/2.4 و سنسور ۲ مگاپیکسل سنجش عمق با گشودگی دیافراگم f/2.4 هستیم. سه سنسور در یک ماژول عمودی قرار گرفته‌اند و یک سنسور دیگر هم در قسمت پایین و خارج از آن قرار دارد. همچنین یک فلش ال ای دی هم به صورت منظم در قسمت پایین سنسور چهارم جای گرفته است.

در حالت کلی می‌توان شیوه چینش سنسورها را خاص توصیف کرد، اما باید بدانید سنسور اصلی عملکرد بسیار فوق‌العاده‌ای دارد و سنسور اولترا واید هم در کنار ماکرو می‌توانند تصاویری بسیار خاص ثبت کنند.

در بخش سلفی و درون حفره نمایشگر هم یک سنسور ۲۰ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.0 قرار دارد که از HDR پشتیبانی کرده و می‌تواند در ثبت تصاویر جذاب سلفی، سودمند باشد.

توجه داشته باشید که این ماژول با سطح گوشی فاصله دارد و سنسورها درون آن قرار گرفته‌اند که موجب می‌شود در اثر برخوردهای ناگهانی و ناخواسته، احتمال آسیب تا حد زیادی کاهش یابد.

 مشخصات باتری و سایر ویژگی‌ها

گوشی شیائومی Mi 10 - 4
گوشی جدید شیائومی در زمینه باتری توانسته عملکرد خوبی نشان دهد و ما شاهد یک باتری ۴۷۵۰ میلی‌آمپر ساعتی با فناوری شارژ سریع ۳۰ وات هستیم. این پایان ماجرا نیست و شیائومی Mi 10 مجهز به فناوری شارژ سریع بیسیم ۳۰ وات و شارژ معکوس ۱۰ وات است؛ فوق‌العاده است.

این گوشی هوشمند قدرتمند و جدید شیائومی دارای اسپیکرهای قدرتمندی است، اما از جک هدفون ۳٫۵ میلی‌متری پشتیبانی نمی‌کند. شما به راحتی از قابلیت NFC برخوردار خواهید بود. همچنین این گوشی از OTG هم پشتیبانی می‌کند. شیائومی می ۱۰ مدل ۵G مجهز به نسخه ۵٫۱ بلوتوث است. تنوع رنگ این گوشی هم قابل قبول بوده و شاهد عرضه آن در رنگ‌های آبی (Ice Blue)، طلایی (Peach Gold) و نقره‌ای (Titanium Silver) هستیم.
گوشی شیائومی Mi 10 - 7گوشی شیائومی Mi 10 - 6
در صورتی که قصد دارید یک گوشی هوشمند جدید از شیائومی را خریداری کنید، ما به شما شیائومی Mi 10 5G را پیشنهاد می‌کنیم و با قیمت تقریبی ۵۷۴ دلار در دسترس قرار دارد. قیمت این دستگاه در مقایسه با مدل‌های مشابه، مقرون به صرفه‌تر است.

منبع: گوشـی سنتـر

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود