آیفون 14 پرو یا گوگل پیکسل 7 پرو دوربین، بهتر یا سیستم عامل بهتر؟ ترجیح شما چیست؟

هرچه لازم است بدانید

0 3,805

اگر فکر می کنید که آیفون 14 تنها پرچمداری است که قدرتش شما را متحیر میکند سخت در اشتباهاید، ببینید که گوگل پیکسل 7 پرو چه عملکردی دارد.

این روز ها بازار گوشی های هوشمند محبوب و پر سر و صدای اپل، سری آیفون 14 حسابی داغ است و این پرچمداران نیز با ویژگی های جذاب و جالب توجهشان حسابی دل کاربران را در سر تا سر دنیا برده اند؛ چندی پیش نیز اخباری در رابطه با دوربین قدرتمند آیفون 14 پرو و قرار گیری آن در ردیف دوم DXOMark شنیدیم اما حالا گوشی هوشمند جدیدی به بازار جهانی معرفی شده است که نمی شود نادیده اش گرفت گوگل پیکسل 7 پرو، گوشی هوشمندی که بالاتر از آیفون 14 پرو، در ردیف اول و در کنار آنر مجیک 4 آلتیمیت در لیست DXOMark قرار گرفته است.

گوگل پیکسل 7 پرو محصولی است که ویژگی های سخت افزاری یک پرچمدار را ارائه می دهد، از دوربین بسیار قوی ای برخوردار است، باتری عظیم الجسته ای را زیر کاپوت قرار داده و از همه مهمتر مستقیما توسط گوگل پشتیبانی می شود بنابراین یکی از طولانی ترین پشتیبانی های نرم افزاری را دریافت خواهد کرد. با همه این اوصاف آیفون 14 پرو محصولی نیست که به این راحتی ها در میدان رقابت جا بزند؛ به همین دلیل هم ما نگاهی می اندازیم مقایسه ای به این دو گوشی هوشمند قدرتمند تا ببینم چگونه در برابر یک دیگر عمل می کنند.

Pixel 7 Pro

طراحی

طراحی گوگل پیکسل 7 پرو بدون شک خاص تر و منحصر به فرد تر می باشد، این گوشی هوشمند جزو معدود پرچمدارانی است که با ماژول دوربین افقی شکل ارائه می شود. از طرف دیگر پرچمدار گوگل از مواد درجه یکی ساخته شده است که پنل پشتی آن از شیشه و قاب آن آلومینیومی می باشد به علاوه این که با گواهی IP68 ضد آب ارائه می شود. و اما آیفون 14 پرو، مسلم است که از لحاظ کیفیت ساخت پرچمدار اپل عملکرد بهتری دارد، پنل شیشه ای پشتی آن توسط سپر سرامیکی و قاب آلومینیومی آن توسط فولاد ضد زنگ محافظت می شود. در ارتباط با مقاومت در برابر آب هم همچنان IP68 را ارئه می دهد اما به جای عمق 1.5 متری که پیکسل 7 دوام می آورد، آیفون 14 پرو تا عمق 6 متر در آب مقاومت می کند. نکته دیگر این که طراحی آیفون 14 پرو جدای از صفحه نمایش تفاوت چندانی با دو نسل قبلی خود ندارد، اما با این حال طراحی آن کاملا نمادین است.

صفحه نمایش

آیفون 14 پرو دارای یک پنل 6.1 اینچی است در حالی که گوگل پیکسل 7 پرو صفحه نمایش 6.7 اینچی را ارائه می دهد پس می تواند بهره وری بهتری را داشته باشد. پرچمدار گوگل دارای پنل AMOLED با رزولوشن 1440×3120 و فناوری LTPO می باشد که نرخ تازه سازی تطبیقی 1 تا 120 هرتز را در اختیار کاربر قرار می دهد. از دیگر ویژگی های صفحه نمایش این دستگاه می توان به  گواهی HDR10+، حسگر اثر انگشت زیر صفحه نمایش و محافظ گوریلا گلس ویکتوس اشاره کرد. در طرف دیگر آیفون 14 پرو دارای پنل Suoer Retina XDR بوده که رزولوشن 2556×1179 پیکسل را با نرخ تازه سازی تطبیقی 1 تا 120 هرتز ارائه می دهد. گواهی HDR10، پشتیبانی از دالبی ویژه، محافظ سرامیک شیلد و حسگر تشخیص چهره از دیگر ویژگی های این گوشی هوشمند می باشند.

Apple_iPhone_14_Pro

مشخصات و نرم افزار

اولین چیزی که مشخص است این است که سخت افزار آیفون 14 پرو وقتی که با بهینه سازی شگفت انگیز iOS16 همراه می شوند عملکرد بسیار فوق العاده ای دارند. تراشه این گوشی هوشمند، A16 Bionic بوده که بر اساس فرآیند 4 نانومتری ساخته شده است و با 6 گیگابایت رم و حداکثر 1 ترابایت حافظه جفت می شود. گوگل پیکسل 7 پرو اما از سیستم عامل اندروید 13 پشتیبانی می کند و انرژی آن نیز توسط چیپست Google Tensor G2 تامین می شود. این چیپست بر اساس فرآیند 5 نانومتری ساخته شده است که به هماره 12 گیگابایت رم و حداکثر 512 گیگابایت فضای ذخیره سازی بسته بندی می شود.

دوربین

همان طور که قبل تر هم اشاره کردیم به گفته کارشناسان DXOMark گوگل پیکسل 7 پرو دوربین قدرتمند تری را ارائه می دهد. تنظیمات دوربین این گوشی هوشمند از سه سنسور تشکیل شده است که شامل یک سنسور 50 مگاپیکسلی با فوکوس خودکار لیزری، یک سنسور تله فوتو 48 مگاپیکسلی با زوم اپتیکال 5 برابر و یگ سنسور فوق عریض 12 مگاپیکسلی می باشد. آیفون 14 پرو نیز همچنان با دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی در کنار دو سنسور 12 مگاپیسلی عرضه می شود.

iPhone 14 Pro-Google Pixel 7 Pro

باتری

پرچمدار گوگل باتری بزرگ تری را نسبت به پرچمدار اپل ارائه می دهد و طبیعتا عمر باتری بهتری را هم در اختیار دارد، اپر به دنبال محصولی برای رقابت با پیکسل 7 پرو هستید باید به سراغ آیفون 14 پرو مکس بروید.

قیمت

آیفون 14 پرو با قیمت پایه 1300 دلار به فروش می رسد در حالی که گوگل پیکسل 7 پرو با قیمت 899 دلار در بازار معماله می شود، بنابراین پرچمدار گوگل بسیار مقرون به صرفه تر است. خب شما کاربران شایانیوز کدام یک را ترجیح می دهید؟

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود