دو عضو جدید خانواده ی شیائومی، ردمی نوت ۹ و ردمی نوت ۹ پرو

0 3,937

سری ردمی نوت را می‌توان پرفروش‌ترین خانواده شیائومی ردمی دانست. ردمی نوت ۷ یکی از پرفروش‌ترین گوشی‌های هوشمند سال ۲۰۱۹ لقب گرفت و این در حالی است که در صدر جدول، گوشی ردمی نوت ۸ به‌عنوان پرفروش‌ترین گوشی هوشمند جهان شناخته می‌شود. از طرفی دیگر گوشی ردمی نوت ۸ پرو هم در سه ماه آخر سال ۲۰۱۹، توانست پرفروش‌ترین گوشی هوشمند سال در هند لقب بگیرد.

رونمایی از ردمی نوت ۹ و ردمی نوت ۹ پرو

شیائومی بعدها جدیدترین سری از این مدل را در ۲۲ اسفند ۹۸ با نام ردمی نوت ۹ معرفی کرد. تیزر کوتاهی که در این رابطه منتشر شده بود، خبر از قرارگرفتن دوربین چهارگانه این گوشی در یک ماتریس می‌داد که کاملا متفاوت با آرایه عمودی این دوربین در نسخه قبلی است. در کنار این محصول گوشی‌های ردمی نوت ۹ پرو را هم داریم که در این مطلب سعی خواهیم داشت به‌صورت کامل این دو گوشی از سری جدید ردمی نوت را به‌صورت کامل مورد بررسی قرار دهیم.

  • ردمی نوت ۹

ردمی هنگام معرفی سری ردمی نوت ۹ از هشتگی استفاده کرده بود که نشان‌دهنده تمرکز این کمپانی روی دوربین و عملکرد داشت. در ادامه ما هم از این نکته شروع کرده و دیگر مشخصات فنی ردمی نوت ۹ را بررسی می‌کنیم.

دوربین‌ها

گوشی ردمی نوت ۹ از چهار دوربین اصلی مشابه نسخه‌ی قبلی خودش استفاده خواهد کرد، اما نه‌تنها سنسورها به‌طرز متفاوتی در کنار همدیگر قرار گرفته‌اند، بلکه به‌نظر می‌رسد کیفیت بهتری هم نسبت به گذشته خواهند داشت.

گوش ردمی نوت ۸ در کنار یک سنسور ۴۸ مگاپیکسلی، از یک سنسور ۸ مگاپیکسلی اولترا واید و دو سنسور ۲ مگاپیکسلی ماکرو و عمق برخوردار بود. می‌توانیم انتظار داشته باشیم که دوربین در این سری هم از سنسور اصلی ۴۸ مگاپیکسلی استفاده کرده و سه سنسور دیگر هم به‌روزرسانی‌های اندکی داشته باشند.

ردمی به‌احتمال زیاد دوربین سلفی گوشی را نیز ارتقا خواهد داد و حدس ما این است که مشابه گوشی Mi A3، از سنسور ۳۲ مگاپیکسلی استفاده خواهد کرد. علارغم این‌ها، این احتمال هم وجود دارد که مانند گوشی ردمی K30 از سنسور ۲۰ مگاپیکسلی در قسمت جلویی گوشی استفاده کند.

پردازنده

ردمی نوت ۸ از یک پردازنده ۶۶۵ بهره می‌برد، اما به‌احتمال زیاد شاهد جایگزینی این پردازنده در ردمی نوت ۹ با پردازنده جدید کوالکام اسنپ دراگون ۷۲۰G خواهیم بود. شیائومی اخیرا اعلام کرده است که محصول جدیدشان از یک تراشه ۸ نانومتری استفاده خواهد کرد و در زمان عرضه آن به بازار، هیچ گوشی دیگری را نخواهید یافت که پردازنده بهتری از ردمی نوت ۹ داشته باشد.

در صفحه مخصوصی که آمازون برای ردمی نوت ۹ ایجاد کرده است، اعلام شده است که این گوشی از نظر پردازنده و اجرای بازی‌ها، غول بزرگ صنعت گوشی‌های هوشمند خواهد بود. گفتنی است که یقینا اسنپ دراگون ۷۲۰G می‌تواند این ادعا را به واقعیتی لذت‌بخش تبدیل کند.

صفحه نمایش 

هر دو گوشی ردمی نوت ۷ و ردمی نوت ۸ از یک صفحه نمایش ۶.۳ اینچی همراه با فناوری ناچ بهره می‌بردند. احتمال می‌دهیم که گوشی ردمی نوت ۹ به‌جای استفاده از فناوری ناچ، از جایگزینی به‌نام سوراخ پانچی استفاده خواهد کرد. در کنار اینکه ردمی قول ارائه یک نمایشگر حرفه‌ای را برای این مدل داده است، احتمالا شاهد نرخ تازه‌سازی سریع‌تری در ردمی نوت ۹ خواهیم بود.

ردمی نوت ۹ ممکن است صفحه نمایش بزرگ‌تری هم داشته باشد، اما فکر نمی‌کنیم که از صفحه نمایش ۶.۵۳ اینچی ردمی نوت ۸ پرو بزرگ‌تر باشد. با این حال، می‌توان با یقین اعلام کرد که این صفحه نمایش از نوع LCD خواهد بود.

باتری

ردمی ظرفیت باتری‌های خود را از زمان عرضه ردمی ۸A که از یک باتری بزرگ ۵ هزار میلی آمپر ساعتی بهره می‌برد، افزایش داده است. ردمی نوت ۹ ظرفیت باتری بزرگ‌تری خواهد داشت، اما ممکن است از ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعت فراتر نرود.

علاوه بر این، طرفداران این سری انتظار دارند که این محصول از فناوری شارژ سریع‌تر باتری هم برخوردار باشد. حساب رسمی توئیتر ردمی قبلا اعلام کرده بود که گوشی‌های آینده شیائومی سریع‌ترین فناوری شارژ را در سری ردمی نوت به‌همراه خواهند داشت. حدس ما این است که این محصول مجهز به فناوری شارژ سریع ۲۲.۵ واتی باشد، چرا که در ماه‌های گذشته هم گواهی ۳C را کسب کرده بود.

دیگر امکانات

ردمی نوت ۹ احتمالا روی سیستم‌عامل اندروید ۱۰.۰ اجرا خواهد شد و جک صوتی و بلاستر IR را هم مشابه گوشی‌های قبلی این سری خواهد داشت. همزمان هم نمی‌توانیم از انتقال حسگر اثر انگشت این محصول به بدنه‌ی کناری آن شگفت‌زده شویم. هر دو طرف کناری ردمی نوت ۹ بوسیله فناوری گوریلا گلس محافظت می‌شوند و در صورت بروز چنین اتفاقی، گوشی احتمالا از یک روکش مقاوم در برابر آب هم برخوردار خواهد بود.

قیمت – ردمی نوت ۹ احتمالا در زمان عرضه، قیمتی زیر ۳ میلیون ۵۰۰ هزار تومان (۲۰۰ دلار) خواهد داشت.

  • ردمی نوت ۹ پرو

ردمی نوت ۹ پرو ویژگی‌های بسیار بهتری نسبت به نسخه پایه ردمی نوت ۹ دارد و همین می‌تواند کاربران زیادی را با یک هزینه‌ی بیشتر به‌سمت خود بکشاند.

دوربین‌ها

ردمی نوت ۹ پرو مانند نسخه‌ی سال گذشته، از یک دوربین چهارگانه با سنسور اصلی ۶۴ مگاپیکسلی استفاده می‌کند، اما این سنسور از یک دیافراگم بزرگ‌تر برخوردار است. ردمی ممکن است به‌جای سنسور ۸ مگاپیکسلی، از یک سنسور اولترا واید ۱۳ مگاپیکسلی استفاده کند. البته این امکان هم وجود دارد که یک سنسور تله‌فوتو هم به این ماژول اضافه شود.

دوربین سلفی نیز ممکن است به‌رزورسانی‌های جذابی را تجربه کند. اما از آن‌جا که ردمی نوت ۸ پرو از یک دوربین ۲۰ مگاپیکسلی برخوردار بود، ردمی ممکن است این بخش را بدون تغییر بگذارد.

پردازنده

ردمی نوت ۸ پرو از یک تراشه مدیاتک هلیو G90T استفاده می‌کند. تاکنون، این تنها گوشی هوشمند موجود در بازار است که از یک تراشه اختصاصی بازی استفاده می‌کند. اگرچه این مورد برای ردمی نوت ۹ پرو ممکن است تغییر پیدا کرده و کمپانی از تراشه اسنپ دراگون در آن استفاده کند.
چند ماه پیش وبسایتی اعلام کرد که ردمی نوت ۹ پرو همراه با یک پردازنده هشت هسته‌ای اسنپ دراگون عرضه خواهد شد. شناسه این تراشه و فرکانس پایه آن با تست بنچمارک گوشی Realme 6 پرو مطابقت دارد و از آن‌جا که می‌دانیم Realme 6 پرو از یک تراشه اسنپ دراگون ۷۲۰G استفاده می‌کند، می‌توانیم اطمینان حاصل کنیم که گوشی ردمی نوت ۹ پرو هم با همین تراشه مشابه عرضه خواهد شد. این تراشه SoC با ۶ گیگابایت رم همراه خواهد شد، اما احتمالا مدل‌های دیگری هم در کنار آن شاهد خواهیم بود.

پردازنده (نسخه چینی)

به‌روزرسانی‌های اخیری که در مورد شایعات پیرامون گوشی صورت گرفته است، نشان می‌دهد که ردمی نوت ۹ پرو پردازنده متفاوتی در نسخه‌های چینی خود خواهد داشت. اعتقاد بر این است که این محصول از تراشه Dimensity 800 5G متعلق به برند مدیاتک استفاده خواهد کرد. اگر این شایعه حقیقت داشته باشد، مدل چینی ردمی نوت ۹ پرو رسما یک گوشی با فناوری ۵G خواهد بود.

صفحه نمایش

ردمی نوت ۹ ور. احتمالا نمایشگر LC بزرگ‌تری نسبت به نسخه پایه خواهد داشت، اما احتمال قرارگیری یک سوراخ پانچی برای دوربین سلفی در این صفحه نمایش هم وجود دارد. ما انتظار داریم که این گوشی از نرخ تازه‌سازی سریع‌تری هم نسبت به ردمی نوت ۹ برخوردار باشد.

باتری

یقینا با داشتن یک صفحه نمایش بزرگ‌تر، می‌توانیم انتظار داشته باشیم که ظرفیت باتری هم متناسب با آن افزایش پیدا کند. ردمی نوت ۹ پرو را احتمالا می‌توانیم اولین گوشی در سری ردمی نوت بنامیم که از ظرفیت باتری ۵ هزار میلی آمپر ساعتی استفاده خواهد کرد. احتمالا این گوشی هم مثل نسخه پایه ردمی نوت ۹، از فناوری شارژ سریع ۲۲.۵ واتی استفاده خواهد کرد.

دیگر امکانات

ردمی نوت ۹ پرو از اندروید ۱۰.۰ پشتیبانی خواهد کرد. احتمالا جک هدفون و بلاستر مادون قرمز در آن حفظ خواهد شد و هر دو بدنه‌ی جلویی و پشتی گوشی توسط فناوری گوریلا گلس محافظت خواهند شد. گوشی احتمالا مجهز به پوشش نانو خواهد که قابلیت ضد آبی را به آن اضافه می‌کند. موقعیت حسگر اثر انگشت هم احتمالا تغییر پیدا کرده و به کنار گوشی منتقل می‌شود.

قیمت

شیائومی همواره سعی کرده است که قیمت را بدون تغییر نگه دارد. بنابراین احتمالا گوشی ردمی نوت ۹ پرو در حالت بدبینامه قیمت پایین‌تر از ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان (۲۵۹ دلار) خواهد داشت.

  • جمع‌بندی

سری ردمی نوت ۹ در تاریخ ۱۲ مارس به‌طور رسمی رونمایی شد. این نخستین باری است که قبل از عرضه جهانی، برای اولین بار در کشور هند رونمایی می‌شود. در ادامه می‌توانیم مشخصاتی که تاکنون به‌صورت رسمی توسط شیائومی اعلام شده یا به‌صورت شایع در جهان گوشی‌های هوشمند مطرح هستند را مشاهده کنید:

ردمی نوت ۹

  • صفحه نمایش ۶.۶۷ اینچی با رزولوشن Full HD و پنل IPS LCD با نرخ تازه‌سازی ۶۰ هرتز
  • پردازنده هلیو P75
  • دوربین چهارگانه با سنسور اصلی ۴۸ مگاپیکسلی
  • حافظه رم ۴ گیگابایتی همراه با ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی با قابلیت ارتقا توسط کارت حافظه میکرو SD
  • باتری ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعتی همراه با قابلیت شارژ سریع ۱۸ واتی

ردمی نوت ۹ پرو

  • صفحه نمایش ۶.۶۷ اینچی با رزولوشن Full HD و پنل IPS LCD با نرخ تازه‌سازی ۶۰ هرتز
  • پردازنده اسنپ دراگون ۷۲۰G
  • دوربین چهارگانه با سنسور اصلی ۴۸ مگاپیکسلی همراه با سنسور اولترا واید ۸ مگاپیکسلی، سنسور ماکرو ۵ مگاپیکسلی و سنسور عمق ۲ مگاپیکسلی
  • دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی به‌صورت پانچی در بالای صفحه نمایش
  • حافظه رم ۴ گیگابایتی همراه با ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی با قابلیت ارتقا توسط کارت حافظه میکرو SD
  • باتری ۵۰۲۰ میلی آمپر ساعتی همراه با قابلیت شارژ سریع ۱۸ واتی

ردمی نوت ۹ پرو مکس

  • صفحه نمایش ۶.۶۷ اینچی با رزولوشن Full HD و پنل IPS LCD با نرخ تازه‌سازی ۹۰ هرتز
  • تراشه Dimensity 800
  • دوربین چهارگانه با سنسور اصلی ۶۴ مگاپیکسلی
  • دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی به‌صورت پانچی در بالای صفحه نمایش
  • حافظه رم ۶ گیگابایتی همراه با ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی با قابلیت ارتقا توسط کارت حافظه میکرو SD
  • باتری ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعتی همراه با قابلیت شارژ سریع ۱۸ واتی

منبع:دیجی دو

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود