راهنمای خرید گوشی ۵ تا ۷ میلیون تومان (شهریور ۹۹)

0 140

در رده بهترین گوشی‌های موبایل موجود در بازار، یک‌سری انتخاب‌هایی وجود دارد که پرچمداران برندهای محبوب‌مان نیستند، اما با داشتن امکاناتی مشابه، می‌توانند انتخاب مناسبی برای کسانی باشند که بهترین‌ها را می‌پسندند، اما می‌خواهند آن را با کمی بودجه کمتر تهیه کنند. در این مطلب ما گوشی‌های ۵ تا ۷ میلیون تومان موجود در بازار را برای‌تان حاضر کرده‌ایم که تفاوت چندانی با بهترین‌های هر برند ندارند و به‌عنوان پشتوانه یا گوشی دوم این برندها، در سال موردنظر عرضه شده‌اند. در این لیست، گوشی‌ها امکانات دوربین و عملکردی بسیار خوبی دارند و نمی‌توان تفاوت چندانی بین آن‌ها و گوشی‌های بالا رده و پرچمدار مشاهده کرد. فقط کمی بودجه مناسب‌تری دارند و کاربران با یک میزان بودجه محدود ۵ میلیون تومانی هم می‌توانند به‌سراغشان بروند.

سامسونگ و شیائومی سهم بیشتری از این بازار دارند و همچنان می‌بینیم که گوشی‌های اپل جایگاهی در این لیست پیدا نمی‌کند. برای تهیه گوشی‌های اپل موجود در این محدوده قیمت، تنها می‌توانید مدل‌های کارکرده سری‌های بالای هفت میلیون را در بازار پیدا کنید و آن را با قیمتی مناسب‌ تهیه کنید که البته مدنظر مقاله ما نیست. برای انتخاب گوشی موردنظر خود، می‌توانید از جدول مشخصات آورده شده کمک گرفته یا به‌سراغ نقاط قوت و ضعف آن‌ها بروید. ببینید که کارکرد موردنظر شما از گوشی چیست و باتری، دوربین، عملکرد یا اجرای بازی‌ها و فیلم‌های حجیم، کدام‌یک بیشتر نظر شما را جلب می‌کند. البته زیبایی هم می‌تواند یکی از فاکتورهای انتخاب باشید و برخی از گوشی‌های این رده، از ظاهری زیبا با طیف رنگی گسترده برخوردارند که بانوان را قطعا جذب خواهد کرد.

ما لیست حاضر را بار دیگر طبق برندهای مختلف تقسیم‌بندی کرده‌ایم و می‌توانید انتخاب عاقلانه‌تری از میان آن‌ها داشته باشید. حدود قیمت آن‌ها هم در بازار آورده شده است و می‌توانید به‌صورت فیزیکی یا اینترنتی، بهترین خرید خود را انجام دهید. گوشی‌های سری A در این لیست از محبوبیت بیشتری برخوردارند و معمولا نزدیک به پرچمداران این کمپانی یعنی سری S و Note ساخته شده‌اند. پس فرصت را از دست نداده و با یک بررسی دقیق و کارشناسی‌شده، بهترین انتخاب خود را از این لیست انجام دهید.

لیست برندهای مختلف گوشی‌های ۵ تا ۷ میلیون تومان

  • سامسونگ
  • شیائومی
  • نوکیا
  • آنر
  • برندهای دیگر

گوشی‌های منتخب پنج تا هفت میلیون تومان برند سامسونگ

  • Samsung Galaxy A9
  • Samsung Galaxy A31
  • Samsung Galaxy A50s
  • Samsung Galaxy A51
  • Samsung Galaxy M31
  • Samsung Galaxy M30s
  • Samsung Galaxy A50
  • Samsung Galaxy S7 Edge

بهترین گوشی های 5 تا 7 میلیون A9

  • Samsung Galaxy A9

محدوده‌ی قیمت: حدود ۵ میلیون و ۹۴۰ هزار تومان

گوشی Galaxy A9 در سال ۲۰۱۸ عرضه شده است و طراحی زیبا و جذابی دارد. این طراحی به‌لطف موفقیت این سری طی سالیان گذشته در جذب مخاطب انتخاب شده است و هنوز هم علاقه‌مندان زیادی را به‌سمت خود جذب می‌کند. گلکسی A9 از دو سیم کارت پشتیبانی می‌کند و با داشتن حسگر اثر انگشت و قابلیت تشخیص چهره، می‌تواند از لحاظ امنیتی در حالت بسیار بهتری قرار بگیرد. گفتنی است که گلکسی A9 سرعت بالایی با ۶ گیگابایت رم ارائه می‌کند و جز بهترین گوشی‌های میان رده محسوب می‌شود. صفحه نمایش AMOLED همراه با تراکم پیکسلی ۳۹۲ گواهی بر کیفیت بالای این نمایشگر است و سخت افزار پشت گوشی هم برای اجرای بسیاری از برنامه‌ها عالی خواهد بود.

گوشی Samsung Galaxy A9 با دوربین چهارگانه بسیار خوبی عرضه شده است و سنسور دوربین اصلی و سلفی آن ۲۴ مگاپیکسلی است. حافظه داخلی گلکسی A9 ۱۲۸ گیگابایتی است و توسط کارت حافظه می‌توانید تا ۲۵۶ گیگابایت ارتقا دهید. تراشه اسنپ دراگون ۶۶۰ گوشی کمی پایین به‌نظر می‌رسد و کاربران حرفه‌ای بهتر است که گوشی‌های بالارده را در نظر داشته باشند. اندروید گوشی پایین است و از دیگر نکات منفی آن می‌توان به عدم وجود قابلیت شارژ بی‌سیم اشاره کرد. نمایشگر ۶.۳ اینچی گوشی با رزولوشن ۲۲۲۰ در ۱۰۸۰ همراه شده است و ظرفیت باتری هم مناسب است.

نقاط قوت

  • + چهار دوربین عالی
  • + صفحه‌نمایش عالی، روشن و رنگی

نقاط ضعف

  • – عدم وجود شارژ بی‌سیم
  • – سیستم‌عامل اندروید پایین
ابعاد و وزن ابعاد: ۷.۸ × ۷۷ × ۱۶۲.۵ میلی‌متر میلی‌متر
وزن: ۱۸۳ گرم
مشخصات پردازنده تراشه: Qualcomm SDM660 Snapdragon 660 (14 nm) Chipset
پردازنده مرکزی: Octa-Core Kryo 260 CP
پردازنده گرافیکی: Adreno 512 GPU
مشخصات صفحه نمایش اندازه: ۶.۳ اینج
فناوری: AMOLED
رزولوشن: ۱۰۸۰ × ۲۲۲۰
مشخصات دوربین سلفی سنسور ۲۴ مگاپیکسلی
حافظه حافظه داخلی: ۱۲۸ گیگابایت
حافظه رم: ۶ گیگابایت
پشتیبانی از حافظه جانبی تا ۵۱۲ گیگابایت
مشخصات دوربین اصلی رزولوشن ۲۴.۰ مگاپیکسلی
فلش LED
سیستم عامل اندروید ۸.۰
مشخصات باتری باتری لیتیوم یون با ظرفیت ۳۸۰۰ میلی‌آمپرساعت
قابلیت شارژ سریع
گوشی موبایل سامسونگ مدل A9 2018 SM-A920FD دوسیم کارت
قیمت برای شما: ۵٬۸۹۹٬۰۰۰ تومان

مشاهده محصول و خرید

پیشنهاد ویژه برای شما

بهترین گوشی های 5 تا 7 میلیون A31

  • Samsung Galaxy A31

محدوده‌ی قیمت: ۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان تا ۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان

با اینکه چند ماهی از معرفی گلکسی S20 گذشته است، اما این کمپانی عرضه گوشی‌های جدید خود را متوقف نکرده است و با گوشی A31 روند جدید عرضه محصولات خودش را پی می‌گیرد. سامسونگ با عرضه A31 نشان داده است که این محصول تفاوت چندانی با A30 ندارد، اما چندین به‌روزرسانی باعث می‌شود که هنوز ارزش خرید به‌عنوان یک گوشی هوشمند میان رده را داشته باشد. این محصول از یک باتری ۵ هزار میلی آمپر ساعتی استفاده می‌کند، که به‌طور مشابه در S20 اولترا هم به‌کار رفته بود. البته یقینا عمر باتری نسبت به سری S20 بالا خواهد بود، چرا که این گوشی مصرف کمتری به‌واسطه عدم قابلیت ۵G از خود بروز خواهد داد. گوشی A31 از این نظر می‌تواند برای یک روز کامل شارژ داشته باشد.

گوشی A31 از یک صفحه نمایش ۶.۴ اینچی با فناوری سوپر آمولد استفاده می‌کند که حسگر اثر انگشت هم در آن تعبیه شده است. بدین ترتیب شما دیگر نیازی به دسترسی آن به‌صورت فیزیکی در پشت گوشی نخواهید داشت. این صفحه نمایش از ابعاد ۹:۲۰ استفاده می‌کند و وضوح تصویر هم در محدوده‌ی Full HD+ تعریف می‌شود. قسمت پشتی این گوشی اما از جنس شیشه است و همراه با رنگ مشکی، آبی، قرمز یا سفید به خریداران ارائه می‌شود.

گوشی A31 را می‌توانید همراه با یک دوربین سلفی در بالای صفحه نمایش مشاهده کنید و دوربین چهارگانه پشتی هم از سنسور اصلی ۴۸ مگاپیکسل در کنار سسور ۸ مگاپیکسلی اولترا واید و دو سنسور ۵ مگاپیکسلی عمق و ماکرو تشکیل شده است. گفتنی است که این محصول با حافظه‌ی رم ۴ یا ۶ گیگابایتی همراه شده است و همراه با حافظه‌ی ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایتی قرار می‌گیرند. علاوه بر این، شما می‌توانید این حافظه را با یک میکرو SD، تا ۵۱۲ گیگابایت هم افزایش دهید. گفتنی است که در زمینه تراشه گوشی، اطلاعات مشخصی در دست نداریم، اما گویا یک تراشه هلیو P65 متعلق به مدیاتک در آن به‌کار رفته است.

گوشی A31 جدیدترین محصول از سری محبوب A سامسونگ است و می‌توان از خیلی جهات نیازهای شما را در سطح قیمتی که ارائه می‌دهد، برطرف کند. گوشی از کیفیت ساخت بسیار بالایی برخوردار است و آرایه دوربین هم نشان می‌دهد که نقصی از نظر ارائه کیفیت خروجی مطلوب و بالا نخواهد داشت. حتی کیفیت دوربین سلفی هم مناسب است و می‌توانید فعالیت خوب خود را در عرصه شبکه‌های اجتماعی داشته باشید.

نقاط قوت

  • + کیفیت عالی دوربین
  • + باتری بزرگ
  • + طراحی زیبا و مقاوم

نقاط ضعف

  • – عملکرد نامشخص
ابعاد و وزن ابعاد: ۸.۶ × ۷۳.۱ × ۱۵۹.۳ میلی‌متر
وزن: ۱۸۵ گرم
مشخصات پردازنده تراشه:
پردازنده مرکزی: Octa-core (2×2.0 GHz & 6×1.7 GHz)
پردازنده گرافیکی:
مشخصات صفحه نمایش اندازه: ۶.۴ اینج
فناوری: Super AMOLED
رزولوشن: ۱۰۸۰ × ۲۴۰۰
مشخصات دوربین سلفی سنسور ۲۰ مگاپیکسلی
حافظه حافظه داخلی: ۱۲۸ گیگابایت
حافظه رم: ۶ گیگابایت
پشتیبانی از حافظه جانبی دارد
مشخصات دوربین اصلی دوربین چهارگانه با سنسور اصلی ۴۸ مگاپیکسلی
فلش LED
سیستم عامل اندروید ۱۰.۰
مشخصات باتری باتری لیتیوم یون با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت
قابلیت شارژ سریع ۱۵ واتی
گوشی موبایل سامسونگ Galaxy A31 دوسیم کارت ظرفیت ۴/۱۲۸ گیگابایت
قیمت برای شما: ۵٬۶۴۵٬۰۰۰ تومان

مشاهده محصول و خرید

پیشنهاد ویژه

بهترین گوشی های 5 تا 7 میلیون A50s

  • Samsung Galaxy A50s

محدوده‌ی قیمت: ۵ میلیون تومان تا ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان

گوشی گلکسی A50s چیزی بیشتر از یک ارتقا صرف نسبت به A50 است و سامسونگ به‌خوبی توانسته است که به‌روزرسانی‌ها و ارتقاهای جالب توجهی را روی آن انجام دهد. بیشترین تمرکز این کمپانی روی ارائه یک دوربین ۴۸ مگاپیکسلی برای گوشی‌های سری A بوده است و از این رو هم، این محصول از A50 پیشی می‌گیرد. سامسونگ با ارائه A50s به‌عنوان جدیدترین محصول از سری A50، توانست که برخی از ویژگی‌های گوشی‌های حرفه‌ای خودش را به این سری آورده و رقابت بسیار خوبی را در عرصه گوشی‌های میان‌رده به‌راه بیندازد.

گوشی A50s از یک تراشه جدید بهره می‌برد که مجهز به Samsung Pay است و امکانات زیادی را در اختیار شما قرار می‌دهد. نمایشگر و کیفیت ساخت گوشی A50 قابل قبول بودند، اما از آن‌جا که این محصول از نظر دوربین نتوانست رضایت کاربران را جلب کند، سامسونگ با A50s این نقیصه را هم برطرف کرده و همنین از یک رابط کاربری OneUI بهتر و منظم‌تر برای آن استفاده کرد. چنین روندی کمک می‌کند که کاربران بدون چون و چرا، این محصول را در سبد خرید خودشان داشته باشند.

به‌روزرسانی‌های گوشی A50s، ویژگی‌های متمایز و ممتازی را نسبت به A50 در اختیار مخاطب قرار می‌دهد و نشان می‌دهد که این کمپانی کره‌ای، چه عزم راسخی برای پیشرفت سری A خودش دارد. سامسونگ A50s از یک صفحه نمایش بزرگ با پنل سوپر آمولد بهره می‌برد و تجربه خوبی را در تماشای فیلم و بازی به شما خواهد داد.

یک باتری با ظرفیت ۴ هزار میلی آمپر ساعت برای گلکسی A50s در نظر گرفته شده است که در آن فناوری شارژ سریع ۱۵ واتی هم قرار دارد. این محصول روی سیستم‌عامل اندروید ۹.۰ پیاده‌سازی شده است و همچنان می‌تواند تجربه‌ی روان و حرفه‌ای را از اجرای برنامه‌ها و بازی‌ها به شما ارائه دهد. حافظه داخلی گوشی A50s به‌میزان ۱۲۸ گیگابایت است و یک رم ۶ گیگابایتی در کنار آن قرار می‌گیرد. البته می‌توانید این حافظه را از طریق یک کارت حافظه گسترش دهید. صفحه نمایش گوشی هم از رزولوشن ۲۳۴۰ در ۱۰۸۰ برخوردار است و طیف رنگی مناسبی را در اختیار شما می‌گذارد.

نقاط قوت

  • + کیفیت ساخت خوب
  • + صفحه نمایش آمولد درخشان
  • + دوربین حرفه‌ای
  • + عملکرد عالی لنز اولترا واید
  • + پشتیبانی از شارژ سریع

نقاط ضعف

  • – عملکرد بد دوربین در نور کم
  • – عملکرد نا امید کننده
ابعاد و وزن ابعاد: ۷.۷ × ۷۴.۵ × ۱۵۸.۵ میلی‌متر
وزن: ۱۶۹ گرم
مشخصات پردازنده تراشه: Exynos 9611 (10nm)
پردازنده مرکزی: Octa-core (4×2.3 GHz Cortex-A73 & 4×1.7 GHz Cortex-A53)
پردازنده گرافیکی: Mali-G72 MP3
مشخصات صفحه نمایش اندازه: ۶.۴ اینج
فناوری: Super AMOLED
رزولوشن: ۱۰۸۰ × ۲۳۴۰
مشخصات دوربین سلفی سنسور ۳۲ مگاپیکسلی
حافظه حافظه داخلی: ۱۲۸ گیگابایت
حافظه رم: ۶ گیگابایت
پشتیبانی از حافظه جانبی دارد
مشخصات دوربین اصلی دوربین سه‌گانه با سنسور اصلی ۴۸ مگاپیکسلی
فلش LED
سیستم عامل اندروید ۹.۰
مشخصات باتری باتری لیتیوم پلیمر با ظرفیت ۴۰۰۰ میلی‌آمپرساعت
قابلیت شارژ سریع ۱۵ واتی
گوشی موبایل سامسونگ گلکسی A50s دو سیم کارت ظرفیت ۶/۱۲۸ گیگابایت
قیمت برای شما: ۶٬۳۹۹٬۰۰۰ تومان

مشاهده محصول و خرید

پیشنهاد ویژه برای شما

A51

  • Samsung Galaxy A51

محدوده‌ی قیمت: ۴ میلیون و ۴۷۰ هزار تومان تا ۴ میلیون و ۷۲۰ هزار تومان

گوشی موبایل Samsung Galaxy A51 را می‌توان یکی از زیباترین مدل‌های سری A نامید که توانسته است که نظر بسیاری از شیک پسندان را جلب کند. این گوشی علاوه بر داشتن یک طراحی زیبا، سهولت استفاده خوبی هم دارد و بسیار خوش دست است. نوآوری‌های به‌کار رفته در این گوشی باتوجه به میان‌رده بودن آن، بسیار عالی توصیف شده است و اکثر منتقدین از آن راضی بوده‌اند. این گوشی از درگاه USB تایپ-سی بهره می‌برد که که حسگر اثر انگشت هم در زیر قاب اصلی جای گرفته است. در این گوشی از دوربین ۴۸ مگاپیکسلی استفاده شده است که در کنار دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی، در ظاهر می‌تواند عملکرد بسیار خوبی از خود نشان دهد. تراش اکسینوس ۹۶۱۱ هم مطابق معمول در این سری به‌کار رفته است و ظرفیت ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایتی محصول، نیاز شما به هرگونه کارت حافظه را پایین می‌رود. البته می‌توانید از کارت حافظه هم بهره ببرید.

صفحه نمایش گلکسی A51 دارای یک پنل اولد ۶.۵ اینچی است که با لایه محافظ گوریلا گلس همراه شده است. در این پنل از فناوری سوپر آمولد استفاده شده است و شفافیت تصویر بسیار بالا و عالی توصیف می‌شود. اندروید ۱۰.۰ یک ویژگی‌ بسیار عالی و منحصربه‌فرد در این گوشی نسبت به دیگر آثار این لیست است که به‌روز و مدرن به‌نظر می‌رسد. رم ۶ گیگابایتی ای ۵۱ همراه با ظاهر زیبا و جذاب پلاستیکی‌اش، دیگر قابلیت‌های این گوشی هستند. علاقه‌مندان می‌توانند این محصول سامسونگ را با استفاده از کاورهای زیبا، بسیار شبیه پرچمداران این برند بکنند و ظاهر جذاب آن را به‌وضوح مشاهده خواهید کرد.

نقاط قوت

  • + صفحه نمایش بزرگ
  • + باتری با ظرفیت بالا
  • + دوربین اصلی ۴گانه

نقاط ضعف

  • – عدم ضدآب بودن
  • – عدم امکان شارژ بی‌سیم
ابعاد و وزن ابعاد: ۷.۹ × ۷۳.۶ × ۱۵۸.۵ میلی‌متر
وزن: ۱۷۲ گرم
مشخصات پردازنده تراشه: Exynos 9611 (10nm) CPU
پردازنده مرکزی: Quad-core Cortex-A73 + Quad-core Cortex-A5
پردازنده گرافیکی: Mali-G72 MP3 GPU
مشخصات صفحه نمایش اندازه: ۶.۵ اینج
فناوری: Super AMOLED
رزولوشن: ۱۰۸۰ × ۲۴۰۰
مشخصات دوربین سلفی سنسور ۳۲ مگاپیکسلی
حافظه حافظه داخلی: ۱۲۸ گیگابایت
حافظه رم: ۶ گیگابایت
پشتیبانی از حافظه جانبی تا ۱ ترابایت
مشخصات دوربین اصلی دوربین چهارگانه (۴۸+۱۲+۵+۵) مگاپیکسل
فلش LED
سیستم عامل اندروید ۱۰.۰
مشخصات باتری باتری لیتیوم یون با ظرفیت ۴۰۰۰ میلی‌آمپرساعت
قابلیت شارژ سریع
گوشی موبایل سامسونگ گلکسی A51 دوسیم کارت ظرفیت ۱۲۸ گیگابایت
قیمت برای شما: ۷٬۱۸۵٬۰۰۰ تومان

مشاهده محصول و خرید

پیشنهاد ویژه

M31

  • Samsung Galaxy M31

سامسونگ گوشی M31  را بر مبنای دو گوشی دیگر از میانرده های خود به نام های M30  و M30s ساخته است. این گوشی با دو مولفه بهره مندی از فناوری دوربین های چند گانه و همچنین باتری ۶۰۰۰ میلی آمپری معرفی شده است..

صفحه نمایشگر این مدل از سامسونگ ۶.۴ اینچ بوده و از فناوری AMOLED پیروی می کند. بزرگی نمایشگر موجب  شده تماشای تصویر و فیلم با آن بسیار لذت بخش باشد. سامسونگ برای اینکه بزرگی نمایشگر را حفظ کند از حاشیه باریک برای این مدل استفاده کرده و دوربین سلفی را در یک ناچ U مانند قرار داد است تا فضای بیشتری را اشغال نکند.

پنل پشتی این اسمارتفون میزبان یک ماژول مستطیل شکل است که دوربین های این دستگاه را در دل خود جای داده . در کنار این دوربین حسگر اثر انگشت را می بینیم که با برجستگی حداقلی نمای قاب پشتی را ساده و بی آلایش کرده است.

دوربین اصلی این دستگاه از فناوری دوربین های چهارگانه استفاده کرده که لنز اصلی آن ۶۴ مگاپیکسل و لنز های دیگر ۱۶، ۸ و ۵ مگاپیکسل هستند. بنابراین شما با یک دوربین قدرتمند در M31 مواجه هستید.

سامسونگ پردازنده این مدل از سری M خود را به تراشه اگزینوس ۹۴۱۱ مجهز کرده که کاربران می توانند با توجه به کاربرد خود رم های ۴ و یا ۶ گیگابایت آن را تهیه کنند. بنابراین سامسونگ M31 را در دو نسخه تولید کرده است که کاربران می توانند با توجهب ه نیاز خود از حافظه رم و حافظه داخلی، دستگاه مورد نیاز را انتخاب کنند. حافظه ۴ گیگابایتی دارای ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی است و حافظه ۶ گیگابایت از ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی برخوردار است. با این حال امکان افزایش فضای ذخیره سازی برای این گوشی فراهم است.

ابعاد و وزن ابعاد: ۱۵۹.۲×۷۵.۱×۸.۹ میلیمتر
وزن: ۱۹۱ گرم
مشخصات پردازنده تراشه: Exynos 9611 (10nm) CPU
پردازنده مرکزی: هشت هسته ای (۴×۲.۳ GHz Cortex-A73 & 4×1.7 GHz Cortex-A53)پردازنده گرافیکی: Mali-G72 MP3 GPU
مشخصات صفحه نمایش اندازه: ۶.۵ اینج
فناوری: Super AMOLED
رزولوشن: ۱۰۸۰ × ۲۴۰۰
مشخصات دوربین سلفی سنسور ۳۲ مگاپیکسلی
حافظه حافظه داخلی: ۱۲۸ , ۶۴ گیگابایت
حافظه رم: ۶ گیگابایت
پشتیبانی از حافظه جانبی
مشخصات دوربین اصلی دوربین چهارگانه (۶۴+۵+۵+۵) مگاپیکسل
فلش LED
سیستم عامل اندروید ۱۰.۰
مشخصات باتری باتری لیتیوم یون با ظرفیت ۶۰۰۰ میلی‌آمپرساعت
قابلیت شارژ سریع
گوشی موبایل سامسونگ Galaxy M31 دوسیم کارت ظرفیت ۱۲۸ گیگابایت
قیمت برای شما: ۶٬۳۸۹٬۰۰۰ تومان

مشاهده محصول و خرید

پیشنهاد ویژه

M30s

  • Samsung Galaxy M30s

گوشی گلکسی M30s یکی از بهترین محصولات این کمپانی کره‌ای در رده گوشی‌های میان‌رده است که ضمن حفظ عملکرد عالی در مقایسه با نسخه پایه M30، توانسته است که در بخش دوربین و باتری ارتفا پیدا کرده و یک عکاسی حرفه‌ای را برای کاربرانش فراهم کند. با این حال، گوشی M30s از نظر نرم‌افزاری نمی‌توانند انتظار چندانی از این محصول داشته باشند.

در اوایل سال ۲۰۱۹، سامسونگ با معرفی سری M زندگی جدیدی را در صنعت گوشی‌های هوشمند آعتز کرد و توانست یک ورود تازه به رده گوشی‌های ارزان قیمت داشته باشد. این بازگشت سامسونگ، سبب شد که وضعیت آن‌ها در بین گوشی‌های میان رده بهتر شده و حتی برخی از گوشی‌های سری A و سری M آن‌ها جزو بهترین‌های سال لقب بگیرند. جای تعجب هم ندارد که گوشی‌های کم تعداد این سری مورد توجه بازار قرار گرفته و یک فروش عالی را تجربه کردند.

کمتر از یک سال طول کشید که سری M بتواند در رده گوشی‌های هوشمند نسل دوم قرار گرفته و به‌همان روندی برسد که مدیران بلند پایه این شرکت انتظار داشتند. حال گوشی M30s به‌عنوان جدیدترین عنوان این سری شناخته می شود و دقیقا همان چیزی است که کاربران به‌دنبال آن بوده‌اند.

این محصول شباعت زیادی به مدل قبلی خود دارد و تغییرات برجسته‌ای هم در زمینه طراحی و سخت‌افزار آن دیده می‌شود. به‌طور مثال این محصول از یک دوربین ارتقا یافته استفاده می‌کند که ۴۸ مگاپیکسل قدرت دارد. در کنار آن عملکرد مناسب تراشه گوشی به‌نام اگزینوس ۹۶۱۱ را داریم که در کنار باتری غول پیکر ۶ هزار میلی آمپر ساعتی قرار می‌گیرد. یقینا دیدن چنین ویژگی‌هایی در مشخصات فنی گوشی، سبب می‌شود که کاربران بدون هیچ شک و شبهه‌ای به سراغ آن بروند.

هدف سامسونگ از ارائه گوشی گلکسی M30s، پیشی گرفتن نسبت به رقبای اصلی خود در بازار گوشی‌های میان‌رده بود. آن‌ها اولویت خودشان را رقابت با برند چینی شیائومی گذاشته‌اند و گوشی‌هایی همچون ردمی و Realme می‌توانند در صدر این رقابت باشند. گفتنی است که البته گوشی‌های بهتری هم از گلکسی M30s وجود دارد، اما اگر نیاز بیشتری به یک باتری سودمد و بزرگ و همچنین پشتیبانی از بازی‌های زیاد و بهتر دارید، یقینا گوشی M30s می‌تواند انتخاب بهتری برای شما باشد.

نقاط قوت

  • + باتری فوق‌العاده
  • + صفحه نمایش Super AMOLED
  • + عملکرد عالی بازی

نقاط ضعف

  • – انیمیشن و رابط کاربری ضعیف
  • – شارژ کند
ابعاد و وزن ابعاد: ۸.۹ × ۷۵.۱ × ۱۵۹ میلی‌متر
وزن: ۱۸۸ گرم
مشخصات پردازنده تراشه: Exynos 9611 (10nm)
پردازنده مرکزی: Octa-core (4×2.3 GHz Cortex-A73 & 4×1.7 GHz Cortex-A53)
پردازنده گرافیکی: Mali-G72 MP3
مشخصات صفحه نمایش اندازه: ۶.۴ اینج
فناوری: Super AMOLED
رزولوشن: ۱۰۸۰ × ۲۳۴۰
مشخصات دوربین سلفی سنسور ۱۶ مگاپیکسلی
حافظه حافظه داخلی: ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت
حافظه رم: ۴ و ۶ گیگابایت
پشتیبانی از حافظه جانبی دارد
مشخصات دوربین اصلی دوربین سه‌گانه با سنسور اصلی ۴۸ مگاپیکسل
فلش LED
سیستم عامل اندروید ۹.۰
مشخصات باتری باتری لیتیوم پلیمر با ظرفیت ۶۰۰۰ میلی‌آمپرساعت
قابلیت شارژ سریع ۱۵ واتی
گوشی موبایل سامسونگ گلکسی M30s دو سیم کارت ۴/۶۴ گیگابایت
قیمت برای شما: ۵٬۲۹۹٬۰۰۰ تومان

مشاهده محصول و خرید

پیشنهاد ویژه

Samsung Galaxy A50

  • Samsung Galaxy A50

سامسونگ با گوشی Samsung Galaxy A50 بازهم نشان داد که می‌تواند در کنار ارائه پرچمداران خود، سری A را باری دیگر همراه با صفحه‌نمایش‌های عالی و معروف خود عرضه کند. این گوشی حرف‌های زیادی در زمینه صفحه نمایش عالی خود دارد و با طراحی سوپر آمولد که زیبایی وصف ناپذیری به آن بخشیده است، می‌تواند قشر زیادی از کاربران شیک پسند را به‌سمت خود جذب کند. گوشی دارای ۴ گیگابایت رم است که در کنار تراشه‌های ۱۰ نانومتری قرار گرفته است. این تراشه‌ها از نوع اکسینوس ۹۶۱۰ هستند و کارایی و قدرت بالایی دارد. پنل اولد صفحه نمایش این گوشی، تصاویر شفاف و بسیار خوبی را ارائه می‌کند و بیخود نیست که در هر اینچ این گوشی ۶.۴ اینچی، ۴۰۳ پیکسل قرار گرفته است و تصاویر فول اچ دی تحویل مخاطب می‌دهد.

گوشی گلکسی A50 وضوح تصویر بسیار خوبی دارد و پشت این گوشی از جنس پلاستیک و قاب جلویی آن هم از جنس شیشه است. جدید نسخه از سیستم عامل ۹.۰ که به پای معروف شده است، در این گوشی به‌کار رفته است و امکانات نرم‌افزاری و رابط کاربری زیادی را تحویل مخاطب می‌دهد. گفتنی است که سامسونگ با این گوشی در تلاش برای ارائه یک دوربین باکیفیت بوده است و سنسور ۲۵ مگاپکسلی دوربین اصلی در کنار دو سنسور ۸ و ۵ مگاپیکسلی، می‌توان در حد رضایت بخش باشد. این گوشی باتری کم‌عمر ۴ هزار میلی آمپر ساعتی دارد و می‌تواند از شارژ سریع ۱۵ واتی پشتیبانی کند. در نهایت می‌توان گفت که این گوشی بسیار خوش ساخت است گویا یکی از گوشی‌های پرچمدار این کمپانی را در دستان خود گرفته‌اید.

نقاط قوت

  • + نمایشگر عالی با توجه به رده قیمت
  • + طراحی نزدیک به پرچمداران این برند
  • + قیمت مناسب
  • + عملکرد خوب

نقاط ضعف

  • – دوربین نه‌چندان خوب در مقایسه با رقبا
  • – عمر کم باتری
  • – القای حس نه‌چندان خوب
ابعاد و وزن ابعاد: ۷.۷ × ۷۴.۷ × ۱۵۸.۵ میلی‌متر میلی‌متر
وزن: ۱۶۶ گرم
مشخصات پردازنده تراشه: Exynos 9610 (10nm) CPU
پردازنده مرکزی: Quad-core Cortex-A73 + Quad-core Cortex-A53
پردازنده گرافیکی: Mali-G72 MP3 GPU
مشخصات صفحه نمایش اندازه: ۶.۴ اینج
فناوری: Super AMOLED
رزولوشن: ۱۰۸۰ × ۲۳۴۰
مشخصات دوربین سلفی سنسور ۲۵ مگاپیکسلی
حافظه حافظه داخلی: ۱۲۸ گیگابایت
حافظه رم: ۴ گیگابایت
پشتیبانی از حافظه جانبی تا ۱ ترابایت
مشخصات دوربین اصلی رزولوشن ۲۵.۰ مگاپیکسلی
فلش LED
سیستم عامل اندروید ۹.۰
مشخصات باتری باتری لیتیوم یون با ظرفیت ۴۰۰۰ میلی‌آمپرساعت
قابلیت شارژ سریع
گوشی موبایل سامسونگ مدل گلکسیA50 دو سیم کارت ۴/۱۲۸ گیگابایت
قیمت برای شما: ۵٬۷۴۵٬۰۰۰ تومان

مشاهده محصول و خرید

یشنهاد ویژه برای شما

s7 edge

  • Samsung Galaxy S7 Edge

قطعا در نگاه اول ظاهر این گوشی شما را به یاد مدل های بسیار قدیمی کمپانی سامسونگ می اندازد. اما به علت اینکه این گوشی در بازه قیمتی بین ۵ تا ۷ میلیون قرار دارد، تصمیم گرفتیم آن را نیز معرفی کنیم. این محصول که در سال۲۰۱۶ عرضه شده است، نمایشگری از جنس سوپر آمولد دارد و نمایشگر آن به اندازه ۵.۵ اینچ است. محافظ نمایشگر نیز از خانواده گوریلا گلس اما نسل چهارم آن است. بد نیست بدانید که این اسمارتفون دارای گواهی نامه IPS68 بوده و در برابر عمق ۱.۵ متری آب برای ۳۰ دقیقه و همچنین در برابر گرد و غبار مقاوم است.

پردازنده اسنپدراگون ۸۲۰ و همچنین برخورداری از ۴ گیگابایت رم و سه نسخه ۳۲، ۶۴ و ۲۸۶ گیگابایت حافظه داخلی از جمله امکانات این گوشی به شمار می آید. دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی و دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی این اسمارتفون، به نسبت دیگر میانرده ها در این بازه قیمتی کمی نا امید کننده است. اما می تواند عکس های با کیفیت و در حد انتظار را ارائه دهد.

باتری اس ۷ ایج با قدرت ۳۶۰۰ میلی آمپر می تواند تا دو روز کامل کاربر را همراهی کند. این اسمارتفون به دلیل نرم افزار بهینه سازی شده و نمایشگر کمتر وسیع خود میزان مصرف باتری را به حداقل می رساند.

ابعاد و وزن ۱۵۰.۹ در ۷۲.۶ در ۷.۷ میلی‌متر

۱۵۷ گرم

مشخصات پردازنده Qualcomm MSM8996 Snapdragon 820 (مدل‌های G935F, G935W8)

Exynos 8890 Octa (مدل G935FD)

مشخصات صفحه نمایش ۵.۵ اینچ
مشخصات دوربین سلفی ۵ مگاپیکسل
حافظه ۱۲۸ گیگابایت, ۸ گیگابایت رم
مشخصات دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسل
سیستم عامل اندروید ۶
مشخصات باتری ۳۶۰۰ میلی آمپر
گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy S7 Edge SM-G935F تک سیم کارت با ظرفیت ۳۲ گیگابایت
قیمت برای شما: ۷٬۳۵۹٬۰۰۰ تومان

مشاهده محصول و خرید

پیشنهاد ویژه

گوشی‌های منتخب پنج تا هفت میلیون تومان برند شیائومی

  • Xiaomi Mi 9
  • Xiaomi Redmi Note 9S
  • Xiaomi Redmi Note 9
  • Xiaomi Redmi Note 8 Pro
  • Xiaomi Redmi Note 9 Pro

بهترین گوشی های 5 تا 7 میلیون می 9

  • Xiaomi Mi 9

محدوده‌ی قیمت: ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تا ۸ میلیون و ۳۷۰ هزار تومان

گوشی موبایل Xiaomi Mi 9 طراحی خوش دستی دارد و می‌تواند امکانات یک گوشی بالارده را به‌شما تحویل دهد. اندازه گوشی ۶.۳۹ اینجی است و به‌صورت تمام صفحه طراحی شده است. باتری ۳۳۰۰ میلی آمپر ساعتی امکان شارژ سریع ۲۷ واتی دارد و می‌تواند امکان استفاده طولانی مدت با قابلیت بازیابی شارژ را داشته باشد. قاب شیشه‌ای گوشی دارای فناوری وگریلا گلس ۵ است و در برابر خط و خش مقاوم است. گوشی طراحی درخشانی دارد و حسگر اثر انگشت زیر صفحه نمایش گوشی قرار گرفته است.

گوشی موبایل Mi 9 از درگاه پورت-سی برخوردار است و علاوه بر این از قابلیت‌های امروزی هم پشتیبانی می‌کند. تراشه اسنپ دراگون ۸۵۵ قدرت بسیار خوبی دارد و در آن پردازنده هشت هسته‌ای به‌کار رفته است. دوربین گوشی چشم‌گیر است و حسگر ۴۸ مگاپیکسلی همراه با قابلیت‌های نرم‌افزاری، می‌تواند تصاویری نزدیک به‌واقعیت ارائه کند. حسگر دوربین سلفی شیائومی می ۹، ۲۰ مگاپیکسلی است و قابلیت HDR در آن به‌کار رفته است. وزن متعادل ۱۷۳ گرمی گوشی در ابعاد مناسب عرضه شده است و در این برند جز امکانات مناسب گوشی محسوب می‌شود. پردازنده گرافیکی گوشی آدرنو ۶۴۰ است، که در دیگر مدل‌های این لیست هم معمولا استفاده شده است.

نقاط قوت

  • + قیمت مناسب
  • + دوربین چشم‌گیر
  • + چیپست قدرتمند

نقاط ضعف

  • – گرم‌شدن سریع
  • – رابط کاربری عجیب و غریب
  • – باتری با ظرفیت کم
ابعاد و وزن ابعاد: ۷.۶ × ۷۴.۷ × ۱۵۷.۵ میلی‌متر
وزن: ۱۷۳ گرم
مشخصات پردازنده تراشه: Qualcomm SDM855 Snapdragon 855 (7 nm) Chipset
پردازنده مرکزی: Octa-core Kryo 485 CPU
پردازنده گرافیکی: Adreno 640 GPU
مشخصات صفحه نمایش اندازه: ۶.۳۹ اینج
فناوری: Super AMOLED
رزولوشن: ۱۰۸۰ × ۲۳۴۰
مشخصات دوربین سلفی سنسور ۲۰ مگاپیکسلی
حافظه حافظه داخلی: ۱۲۸ گیگابایت
حافظه رم: ۶ گیگابایت
پشتیبانی از حافظه جانبی ندارد
مشخصات دوربین اصلی سنسور اصلی ۴۸ مگاپیکسل
فلش Dual LED
سیستم عامل اندروید ۹.۰
مشخصات باتری باتری لیتیوم پلیمر با ظرفیت ۳۳۰۰ میلی‌آمپرساعت
قابلیت شارژ سریع
گوشی موبایل شیائومی مدل Mi9 دو سیم کارت ظرفیت ۱۲۸ گیگابایت
قیمت برای شما: ۶٬۱۵۰٬۰۰۰ تومان

مشاهده محصول و خرید

پیشنهاد ویژه برای شما

بهترین گوشی های 5 تا 7 میلیون ردمی نوت 9s

  • Xiaomi Redmi Note 9S

محدوده‌ی قیمت: ۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان تا ۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان

شیائومی را به‌عنوان برندی می‌شناسیم که در حال سبقت گرفتن از رقبای قدر خود در بازار گوشی‌های هوشمند است و نسبت به قیمتی که ارائه می‌دهد، شاهد عملکردی عالی از محصولات این کمپانی هستیم. سری کوشی‌های هوشمند ردمی همواره به‌عنوان سری رقابتی شیائومی شناخته می‌شوند و آوازه بیشتری نسبت به سایر سری‌های این کمپانی دارند. گوشی ردمی نوت ۹S قصد دارد که با ارائه یک قیمت ارزان‌تر، محصولات رقیب بسیاری همچون موتو G8 و هواوی P40 لایت را با چالش روبرو کند.

این محصول از یک صفحه نمایش بزرگ استفاده می‌کند و ۱۲۸ گیگابایت خافظه داخلی همراه با ۶ گیگابایت حافظه‌ی رم در اختیار شما قرار می‌گیرد. جالب اینجاست که شیائومی محصول دیگری با همین مدل را در SKU با ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی داخلی و ۴ گیگابایت حافظه‌ی رم لیست کرده است و احتمالا برای آن‌دسته از مشتریانی است که نیازی به حافظه‌ی بیشتر برای خود ندارند.

گوشی ردمی نوت ۹S براساس تجربیات که با دیگر محصولات این کمپانی داشته‌ایم، یقینا بسیار جالب خواهد بود. این محصول نه‌تنها طراحی زیبایی دارد، بلکه با استفاده از دوربین اصلی با وضوح بالا و همراه با لنز اولترا واید و ماکرو، می‌تواند تطبیق پذیری جالبی را همراه با یک SoC سریع به کاربرانش ارائه دهد. دوربین این گوشی یقینا برای شما لذت بخش خواهد بود و شامل برخی از بهبودهای نرم‌افزاری هم است که کیفیت بهتری را نسبت به سال گذشته ایجاد می‌کند.

گوشی ردمی نوت ۹S ثابت کرده است که در سال ۲۰۲۰ می‌تواند از همه نظر پاسخ‌گوی نیاز کاربران باشد و محصول فوق‌العاده‌ای همراه با قابلیت‌های اتصال عالی و تجهیزات موردنیاز کاربران است. سطح عملکرد این گوشی مشابه تلفن‌های رده بالا است و با داشتن وای فای ورژن ۶، NFC و عملکرد عالی در زمینه فناوری ۴G LTE، اینترنت سریع و روانی را برای شما فراهم می‌کند.

آرایه دوربین انعطاف پذیری برای گوشی ردمی نوت ۹S در نظر گرفته شده است و شما می‌توانید از چندین لنز همه کاره در آن استفاده کنید. البته نباید انتظار داشته باشید که کیفیت بالای عکاسی با این دوربین، به پای گوشی‌های هوشمند رده بالا برسد، اما به‌هر حال حداقل در مقایسه با رقیبان این رده، انتظارات شما را برطرف خواهد کرد.

این محصول از یک باتری تقریبا بزرگ برخوردار است و کاملا می‌تواند از پس توان مصرفی بالای ردمی نوت ۹S بربیاید. این باتری تقریبا ۲۰ ساعت با روشن بودن وای فای دوام خواهد آورد و از بسیاری از تست‌ها به‌خوبی و با موفقیت عبور کرده است. صفحه نمایش گوشی می‌تواند کنتراست بهتری داشته باشد، اما درواقع چنین نیست. سیستم GPS این محصول در طول روز دقت لازم را دارد و با توجه به قیمت گوشی ردمی نوت ۹S، در کل قدرت بالایی دارد. سیستم‌عامل گوشی هم را هم می‌توانید تا مدت‌ها به‌روز کرده و از ویژگی‌های جدید بهره‌مند شوید. این محصول در حالت کلی از ویژگی‌های خوبی در قالب یک قیمت پایین برخوردار است و همین موضوع می‌تواند عده بی‌شماری از کاربران را به سمت خود بکشد.

نقاط قوت

  • + باتری با عمر بالا
  • + آرایه دوربین چندمنظوره
  • + پورت مادون قرمز
  • + سیستم نرم‌افزاری به‌روز
  • + عملکرد مناسب
  • + بدون مشکل داغ شدن
  • + امکان استفاده از میکرو SD
  • + فناوری شارژ سریع

نقاط ضعف

  • – عدم وجود NFC
  • – صفحه نمایش با کنتراست پایین
ابعاد و وزن ابعاد: ۸.۸ × ۷۶.۷ × ۱۶۵.۸ میلی‌متر
وزن: ۲۰۹ گرم
مشخصات پردازنده تراشه: Qualcomm SM7125 Snapdragon 720G (8 nm) Chipset
پردازنده مرکزی: Octa-core (2×2.3 GHz Kryo 465 Gold & 6×1.8 GHz Kryo 465 Silver)
پردازنده گرافیکی: Adreno 618 GPU
مشخصات صفحه نمایش اندازه: ۶.۶۷ اینج
فناوری: IPS
رزولوشن: ۱۰۸۰ × ۲۴۰۰
مشخصات دوربین سلفی سنسور ۱۶ مگاپیکسلی
حافظه حافظه داخلی: ۶۴ گیگابایت
حافظه رم: ۴ گیگابایت
پشتیبانی از حافظه جانبی دارد
مشخصات دوربین اصلی دوربین چهارگانه با سنسور اصلی ۴۸ مگاپیکسلی
فلش LED
سیستم عامل اندروید ۱۰.۰
مشخصات باتری باتری لیتیوم پلیمر با ظرفیت ۵۰۲۰ میلی‌آمپرساعت
قابلیت شارژ سریع ۱۸ واتی
گوشی موبایل شیائومی Redmi Note 9S دو سیم کارت ظرفیت ۱۲۸ گیگابایت
قیمت برای شما: ۶٬۲۹۸٬۰۰۰ تومان

مشاهده محصول و خرید

پیشنهاد ویژه

note 8 pro

  • Xiaomi Redmi Note 8 Pro

محدوده‌ی قیمت: ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان تا ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان

گوشی موبایل Xiaomi Redmi Note 8 Pro تفاوت‌هایی نسبت به دیگر مدل‌های شیائومی دارد و یکی از آن‌ها استفاده از پنل IPS در طراحی صفحه نمایش LCD آن است. در این صفحه نمایش فاصله لبه‌ها بسیار کم است و مناسب شیک پسندان خواهد بود. این گوشی صفحه نمایش ۶.۵۳ اینجی دارد و به‌صورت تمام قاب عرضه شده است که ۳۹۵ پیکسل در هر اینچ خواهد داشت. این گوشی از گوریلا گلس ۵ برای محافظت از صفحه نمایش خود استفاده می‌کند که در برابر خط و خش مقاوم است. دوربین ای گوشی هم شامل ۴ دوربین ۶۴+۸+۲+۲ مگاپیکسلی است که یقینا امکانات سخت‌افزاری بسیار خوبی برای تهیه عکس‌های باکیفیت محسوب می‌شود. این قابلیت جذاب را در کنار ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعت ظرفیت باتری آن قرار دهید تا عاشقش شوید.

این گوشی همراه با اتصال شبکه اینترنت ۴G عرضه شده است و سرعت خوب آن قابل اغماز نیست. پردازنده هشت هسته‌ای این گوشی هم مطابق انتظار رقبای خودش است و می‌تواند یک گوشی سریع و کارامد محسوب شود که ارزش خرید بالایی دارد. این گوشی دارای فناوری اثر انگشت همراه با یک حسگر بزرگ در پایین پشت گوشی است. ظاهر رنگی این گوشی جلوه خاصی هنگام گرفتن ژست‌های عکاسی می‌دهد و قطعا دختران و کسانی که خیلی به ظاهر گوشی اهمیت می‌دهند، این گوشی را در اولویت خود قرار خواهند داد.

نقاط قوت

  • + اجرای عالی بازی‌ها
  • + عکس‌برداری عالی در نور روز و نور کم
  • + کیفیت ساخت عالی

نقاط ضعف

  • – تبلیغات زیاد
  • – داغ شدن زیاد گوشی
  • – صفحه نمایش دارای رنگ کم
ابعاد و وزن ابعاد: ۸.۸ × ۷۶.۴ × ۱۶۱.۴ میلی‌متر
وزن: ۲۰۰ گرم
مشخصات پردازنده تراشه: Mediatek Helio G90T (12nm) Chipset
پردازنده مرکزی: Dual-core Cortex-A76 & Hexa-core Cortex-A55 CPU
پردازنده گرافیکی: Mali-G76 MC4 GPU
مشخصات صفحه نمایش اندازه: ۶.۵۳ اینج
فناوری: IPS
رزولوشن: ۱۰۸۰ × ۲۳۴۰
مشخصات دوربین سلفی سنسور ۲۰ مگاپیکسلی
حافظه حافظه داخلی: ۱۲۸ گیگابایت
حافظه رم: ۶ گیگابایت
پشتیبانی از حافظه جانبی تا ۲۵۶ گیگابایت
مشخصات دوربین اصلی رزولوشن ۶۴.۰ مگاپیکسلی
فلش LED
سیستم عامل اندروید ۹.۰
مشخصات باتری باتری لیتیوم یون با ظرفیت ۴۵۰۰ میلی‌آمپرساعت
قابلیت شارژ سریع
گوشی موبایل شیائومی مدل Redmi Note 8 Pro دو سیم کارت ظرفیت ۱۲۸ گیگابایت
قیمت برای شما: ۶٬۱۴۹٬۰۰۰ تومان

مشاهده محصول و خرید

پیشنهاد ویژه برای شما

نوت 9 پرو

  • Xiaomi Redmi Note 9 Pro

ردمی نوت ۹ پرو در ماه مارس سال ۲۰۲۰ عرضه شد. این مدل از شیائومی که مجهز به تراشه اسنپدراگون ۷۲۰ بود توانست در همان ابتدا طرفداران بی شماری دست پا کند. رم ۶ گیگابایتی در کنار این تراشه توانایی اجرای روان و بی هیچ گونه لگ را به ارمغان خواهد آورد.

نمایشگری که این کمپانی برای این مدل از میانرده خود در نظر گرفته است ۶.۶۷ اینچ بوده و از نوع LCD است. در پنل پشتی دوربین دستگاه قرار دارد که از چهار لنز تشکیل شده است. لنز اصلی آن ۶۴ مگاپیکسل بوده و سه لنز دیگر دارای ۸، ۵ و ۲ مگاپیکسل هستند. دوربین سلفی نیز از یک لنز ۱۶ مگاپیکسلی تشکیل شده که برای ثبت عکس های سلفی بسیار مطلوب است.

باتری که حکم انرژی رسانی به این دستگاه را دارد از قدرتی معادل ۵۰۲۰ میلی آمپر برخوردار است که می تواند به راحتی از یک و نیم تا دو روز کاربر را همراهی کند.

ابعاد و وزن ۱۶۵.۸×۷۶.۷ میلی‌متر

۲۰۹ گرم

مشخصات پردازنده Qualcomm SM7125 Snapdragon 720G
مشخصات صفحه نمایش ۶.۶۷ اینچ
مشخصات دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسل,
حافظه ۶۴ گیگابایت, ۶ گیگابایت رم
مشخصات دوربین اصلی چهار گانه با سنسورهای ۶۴ مگاپیکسلی، ۸ و ۵،  ۲ مگاپیکسل
سیستم عامل اندروید ۱۰
مشخصات باتری ۵۰۲۰ میلی آمپر
گوشی موبایل شیائومی Redmi Note 9 Pro دو سیم کارت ظرفیت ۶۴ گیگابایت
قیمت برای شما: ۶٬۲۹۹٬۰۰۰ تومان

مشاهده محصول و خرید

پیشنهاد ویژه

گوشی‌های منتخب پنج تا هفت میلیون تومان برند آنر و هوآوی

  • Honor 9X
  • Huawei Y9s
  • Huawei 7i

9X

  • Honor 9X

آنر در مدل ۹X سعی داشته است با صفحه نمایشی عاری از هر گونه ناچ و حاشیه مزاحم به مصاف رقیبان هم رده خود رود. این برند با بهره گیری فناوری دوربین های پاپ آپ سلفی توانسته نمایشگری کامل و بسیار بزرگ را برای این مدل خود طراحی کند.

نمایشگر این مدل از آنر ۶.۵۹ بوده و رزولوشنی بالای ۱۰۸۰ در ۲۳۴۰ پیکسل دارد. قاب پشتی این دستگاه نیز از یک دوربین سه گانه میزبانی می کند که لنز اصلی آن ۴۸ و دو لنز دیگر دارای ۸ و ۲ مگاپیکسل هستند.

پردازنده این محصول را تراشه اختصاصی شرکت آنر تشکیل داده که از نوع کایرین ۷۱۰   است. حافظه رم ۶ گیگابایت در کنار این تراشه موجب اجرای روان برنامه ها خواهد شد. البته که باید به حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت این دستگاه نیز اشاره کنیم که امکان ذخیره سازی فایل های صوتی و تصویری را به کاربر خواهد داد.

باتری که در پشت این دستگاه نقش انرژب بخشی را ایفا می کند قدرتی ۴۰۰۰ میلی آمپری دارد که از نوع لیتیوم پلیمر است.

ابعاد و وزن ابعاد: ۱۶۳.۵×۷۷.۳×۸.۸ میلیمتر
وزن: ۱۹۶.۸ گرم
مشخصات پردازنده تراشه:HiSilicon Kirin 710F (12 nm)

پردازنده مرکزی: هشت هسته ای (۴×۲.۲ GHz Cortex-A73 & 4×1.7 GHz Cortex-A53)

پردازنده گرافیکی: Mali-G51 M‍P4

مشخصات صفحه نمایش اندازه: ۶.۵۹ اینج
فناوری: IPS
رزولوشن: ۱۰۸۰× ۲۳۴۰
مشخصات دوربین سلفی سنسور ۱۶ مگاپیکسلی
حافظه حافظه داخلی: ۱۲۸ و ۶۴ گیگابایت
حافظه رم: ۶ و ۴ گیگابایت
پشتیبانی از حافظه جانبی تا ۵۱۲ گیگابایت
مشخصات دوربین اصلی رزولوشن ۴۸ مگاپیکسلی و ۸ و ۲ مگاپیکسل
فلش LED
سیستم عامل اندروید ۹.۰
مشخصات باتری باتری لیتیوم یون با ظرفیت ۴۰۰۰ میلی‌آمپرساعت
قابلیت شارژ سریع ۱۰ وات
گوشی موبایل آنر مدل Honor 9X دوسیم کارت ظرفیت ۶/۱۲۸ گیگابایت
قیمت برای شما: ۵٬۱۶۹٬۰۰۰ تومان

مشاهده محصول و خرید

پینشهاد وژه

Huawei Y9s

  • Huawei Y9s

هواوی Y9s محصول مقرون به‌صرفه‌ای است که با توجه به ویژگی‌ها و گزینه‌های جذابی که در اختیار کاربر قرار می‌دهد، احتمالا همان گوشی ارزشمندی است که می‌توانید از برند هواوی تهیه کنید. گوشی با قیمت جذابش می‌تواند در رقابت با دیگر محصولات شیائومی و سامسونگ قرار بگیرد. اولین نکته بارز در مورد گوشی Y9s نمایشگر ۶.۵۹ اینچی است که تقریبا همه‌ی صفحه مقابل گوشی را به خود اختصاص می‌دهد. نسبت ۹۱ درصدی صفحه نمایش به کل بدنه هم همین موضوع را اثبات می‌کند. صفحه نمایش بزرگ گوشی به‌لطف دوربین پاپ آپ سلفی فراهم شده است و می‌توانید روی کاغذ هم تفاوت را احساس کنید.

کانسپت نهایی گوشی Y9s درواقع همان چیزی است که سال گذشته در مورد شیائومی می ۹T هم دیده بودیم. اگرچه گوشی Y9s از نظر اندازه صفحه نمایش و طراحی گرفته تا مشخصات دوربین‌ها با گوشی Honor 9X یکسان است، اما تفاوت عمده‌ای در برخی از ویژگی‌ها دیده می‌شود. برای مثال جای‌گیری اثر انگشت در این گوشی متفاوت است و زیبایی این محصول هم در مقابل ظاهر جوان پسندانه Honor 9X، کمی دور از مد روز است.

آنچه اهمین دارد این است که گوشی Y9s مجموعه‌ای از مشخصات فنی بهتری گوشی‌های موبایل را برای‌تان خواهد داشت و قیمت جذابی هم دارد. هواوی Y9s بسیار دلچسب است و ارزش آن را دارد که به‌عنوان یک محصول میان‌رده به سراغش بروید. اما در نظر داشته باشید که اگر سخت گیر باشید، این محصول زیاد نمی‌تواند شانسی برای ماندن در بین گزینه‌ها داشته باشد.

نقاط قوت

  • + صفحه نمایش بزرگ
  • + عملکرد عالی
  • + دوربین خوب

نقاط ضعف

  • – نوآوری کم
ابعاد و وزن ابعاد: ۸.۸ × ۷۷.۳ × ۱۶۳.۵ میلی‌متر
وزن: ۲۰۶ گرم
مشخصات پردازنده تراشه: Hisilicon Kirin 710F (12 nm) Chipset
پردازنده مرکزی: Quad-Core Cortex-A73 + Quad-core Cortex-A53 CPU
پردازنده گرافیکی: Mali-G51 MP4 GP
مشخصات صفحه نمایش اندازه: ۶.۵۹ اینج
فناوری: LTPS IPS
رزولوشن: ۱۰۸۰ × ۲۳۴۰
مشخصات دوربین سلفی سنسور ۱۶ مگاپیکسلی (ماژول مکانیکی)
حافظه حافظه داخلی: ۱۲۸ گیگابایت
حافظه رم: ۶ گیگابایت
پشتیبانی از حافظه جانبی تا ۵۱۲ گیگابایت
مشخصات دوربین اصلی دوربین سه‌گانه با سنسور اصلی ۴۸ مگاپیکسل
فلش LED
سیستم عامل اندروید ۹.۰
مشخصات باتری  

 

گوشی موبایل هوآوی Y9s دو سیم کارت ظرفیت ۱۲۸ گیگابایت
قیمت برای شما: ۵٬۴۴۹٬۰۰۰ تومان

مشاهده محصول و خرید

پیشنهاد ویژه برای شما

نووا 7i

  • Huawei 7i

هواوی نوا ۷ ای محصول سال ۲۰۲۰ بوده که در فوریه این سال عرضه شده است. این گوشی از کمپانی هوآوی در بین گوشی های میانرده خودنمایی می کند قاب پشتی دستگاه در رنگ های متنوع طیفی از چند رنگ را به نمایش می گذارد که برای کاربران بسیار جذاب و چشم نواز بوده است. نمایشگر این دستگاه که ۶.۴ اینچ دارد با سهم ۸۳.۵ درصدی از کل بدنه صفحه نمایش وسیع را در معرض دید قرار می دهد. رزولوشن این نمایشگر نیز به اندازه ۱۰۸۰ در ۲۳۱۰ پیکسل بوده که تراکم آن ۳۹۸ پیکسل در هر اینچ است.

دوربین این دستگاه که در ماژولی مربعی و جمع و جور جای گرفته است داری ۴ لنز ۴۸ مگاپیشکل از نوع واید، ۸ مگاپیکسلی از نوع اولتراواید، ۲ مگاپیکسل از نوع ماکرو و ۲ مگاپیکسل از نوع تشخیص عمق است. ترکیب این چهار لنز موجب شده هوآوی نوا ۷ ای بین میانرده ها جایگاه بالایی را کسب کند.

باتری ۴۲۰۰ میلی آمپری به همراه شارژ سریع ۴۰ واتی از دیگر مشخصه ها برجسته این اسمارتفون به شمار می آید که موجب شده کاربران بیش از دیگر میان رده ها به سمت آن جلب شوند.

ابعاد و وزن ۱۵۹.۲ در ۷۶.۳ در ۸.۷ میلی‌متر

۱۸۳ گرم

مشخصات پردازنده HiSilicon Kirin 810 (هفت نانومتری)
مشخصات صفحه نمایش ۶.۴ اینچ
مشخصات دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسل
حافظه ۱۲۸ گیگابایت, ۸ گیگابایت رم
مشخصات دوربین اصلی چهار گانه با سنسورهای ۶۴ مگاپیکسلی، ۸، ۲ و ۲ مگاپیکسل
سیستم عامل اندروید ۱۰
مشخصات باتری ۴۲۰۰ میلی آمپر شارژ سریع ۴۰ وات
گوشی موبایل هوآوی مدل Nova 7i دو سیم کارت ظرفیت ۱۲۸ گیگابایت + هدیه پاور بانک ۱۰۰۰۰mAh
قیمت برای شما: ۶٬۹۲۸٬۰۰۰ تومان

مشاهده محصول و خرید

پیشنهاد ویژه

گوشی‌های منتخب پنج تا هفت میلیون تومان برند نوکیا

NOKIA 7.2

  • Nokia 7.2

محدوده‌ی قیمت: از ۴ میلیون و ۳۴۰ هزار تومان تا ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان

گوشی NOKIA 7.2 می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌های شما در این برند باشد و مشکلات نسخه پیشین معرفی شده را ندارد. این گوشی بازهم از یک طراحی بی‌نظیر برخوردار است و این‌بار دوربین‌های اصلی هم عملکرد خوبی دارند. سنسور ۴۸ مگاپیکسلی این گوشی که همراه با فلش LED عرضه شده است، در کنار دوربین ۲۰ مگاپیکسلی سلفی قرار می‌گیرد و مناسب برای عکس‌برداری شخصی است. این عملکرد حتی در نور کم هم کم نمی‌آورد و می‌تواند یکی از زیباترین گوشی‌های موبایل را داشته باشید که اتفاقا دوربین خوبی هم دارد. می‌توان گفت که از نظر شارژدهی نباید امیدی به‌گوشی داشته باشید، چرا که در کنار استفاده از باتری ۳۵۰۰ میلی آمپر ساعتی، شارژ کندی هم دارد و کمی می‌تواند اذیت‌کننده باشد.

نوکیا ۷.۲ از ک صفحه نمیش ۶.۳ اینچی بهره می‌برد که از فناوری IPS استفاده می‌کند. رزولوشن این گوشی ۱۰۸۰ در ۲۲۸۰ است و رنگ‌های زیادی در آن به‌کار رفته است. اگر علاقه‌مند به ذخیره تصاویر باکیفیت زیاد و فیلم هستید، حافظه داخلی این گوشی می‌تواند به‌کارتان بیاید و ۱۲۸ گیگابایت به‌همراه قابلیت ارتقا تا ۵۱۲ گیگ کافی به‌نظر می‌رسد. همچین رم این گوشی هم ۶ گیگابایتی است و در این لیست جزو بهترین‌ها خواهد بود. در یک کلام می‌توان گفت که نوکیا با این مدل توانست مشکل دوربین را در گوشی‌های خود حل کند و همزمان همان زیبایی و عملکرد عالی را دارا می‌باشد. تنها ایراد دوربین آن را می‌توان به HDR دانست که پایداری لازم را نسبت به دیگر مدل‌های این لیست ندارد. شارژ کند این گوشی هم می‌تواند کار زیاد با گوشی را تحت‌الشعاع خودش قرار دهد.

نقاط قوت

  • + دوربین‌های اصلی قوی
  • + طراحی عالی
  • + عملکرد عالی

نقاط ضعف

  • – زاویه دید پایین دوربین
  • – شارژ کند
  • – HDR نه‌چندان مناسب
ابعاد و وزن ابعاد: ۸.۳ × ۷۵.۵ × ۱۵۹.۹ میلی‌متر
وزن: ۱۸۰ گرم
مشخصات پردازنده تراشه: Qualcomm SDM660 Snapdragon 660 Chipset
پردازنده مرکزی: Quad-core Kryo 260 Gold + Quad-core Kryo 260 Silver CPU
پردازنده گرافیکی: Adreno 512 GPU
مشخصات صفحه نمایش اندازه: ۶.۳ اینج
فناوری: IPS
رزولوشن: ۱۰۸۰ × ۲۲۸۰
مشخصات دوربین سلفی سنسور ۲۰ مگاپیکسلی
حافظه حافظه داخلی: ۱۲۸ گیگابایت
حافظه رم: ۶ گیگابایت
پشتیبانی از حافظه جانبی تا ۵۱۲ گیگابایت
مشخصات دوربین اصلی سنسور ۴۸ مگاپیکسل
فلش LED
سیستم عامل اندروید ۹.۰
مشخصات باتری باتری لیتیوم پلیمر با ظرفیت ۳۵۰۰ میلی‌آمپرساعت
قابلیت شارژ سریع
گوشی موبایل نوکیا مدل Nokia 7.2 دوسیم کارت ظرفیت ۶/۱۲۸ گیگابایت
قیمت برای شما: ۵٬۱۶۹٬۰۰۰ تومان

مشاهده محصول و خرید

پیشنهاد ویژه

برندهای دیگر

moto one hyper

  • Moto one hyper

موتورولا را همه ما به واسطه بالا بودن کیفیت بدنه و طراحی ساخت آن می شناسیم. موتو وان هایپر نیز یکی دیگر مدل های پر فروش این کمپانی بوده که با قیمت نه چندان گران توانسته انتظار طرفداران خود را از یک میانرده برآورده کند. موتو وان هایپر که در سال ۲۰۱۹ عرضه شده است، نمایشگری به وسعت ۶.۵ اینچ دارد که رزولوشن آن به ۱۰۸۰ در ۲۳۴۰ می رسد. به لطف باتری ۴۰۰۰ میلی آمتر این دستگاه وزن آن به ۲۱۰ گرم رسیده است. بنابراین می توان از وزن بالای این اسمارتفون به سود داشتن باتری پر قدرت چشم پوشی کرد و آن ها نقطه ضعف آن ندانست.

پردازنده اسنپدراگون و رم ۴ گیگابایتی این دستگاه از جمله مشخصات مهم آن بوده که اجرای روان برنامه ها و تجزیه و تحلیل پر سرعت داده ها را به همراه خواهد داشت. این اسمارتفون از نظر دوربین یک عقب رفت کوچک داشته، چراکه در رده این بازه قیمتی گوشی های بسیاری وجود دارد که از فناوری دوربین های سه گانه بهره مند هستند. البته کمیت دوربین ها کیفیت آن را تضمین نمی کنند. اما کاربران در حال حاضر به آرایش دوربین ها و تعداد آن ها بیشتر توجه می کنند. موتورولا کم لطفی خود را در ارائه دوربین اصلی در دوربین سلفی با لنز ۳۲ مگاپیکسل جبران کرده است. بنابراین کیفیت عکاسی با این دوربین و همچنین تماس تصویری با آن بسیار بالا خواهد بود.

ابعاد و وزن ۱۶۱.۸ در ۷۶.۶ در ۸.۹ میلی‌متر

۲۱۰ گرم

مشخصات پردازنده Qualcomm SDM675 Snapdragon 675 (یازده نانومتری)
مشخصات صفحه نمایش ۶.۵ اینچ
مشخصات دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسل
حافظه ۱۲۸ گیگابایت, ۴ گیگابایت رم
مشخصات دوربین اصلی دو گانه با سنسورهای ۶۴ مگاپیکسلی، ۸ مگاپیکسل
سیستم عامل اندروید ۱۰
مشخصات باتری ۴۰۰۰ میلی آمپر شارژ سریع ۴۵ وات
گوشی موبایل موتورولا مدل One Hyper دو سیم کارت ظرفیت ۴/۱۲۸ گیگابایت
قیمت برای شما: ۵٬۹۹۹٬۰۰۰ تومان

مشاهده محصول و خرید

پیشنهاد ویژه

جمع‌بندی نهایی

همان‌طور که از گوشی‌های این لیست مشخص است، این رده شباهت زیادی به پرچمداران برندهای محبوب دارد و از نظر مشخصات فنی هم، تقریبا یکسان هستند. اما قیمت‌ها تفاوت بیشتری دارند و همین مورد باعث می‌شود که کاربران با بودجه کم به‌فکر خرید یکی از این گوشی‌ها می‌افتند. شما نیز می‌توانید از گوشی‌های سری A سامسونگ یا مدل‌های Mi برند شیائومی استفاده کنید و یک انتخاب مناسب با داشتن قابلیت‌های بیشتر نسبت به‌گوشی‌های میان‌رده داشته باشید. همین تفاوت سبب می‌شود که انتخاب شما ساده‌تر باشد و با اختصاص بودجه بیشتر آن‌هم در حد متعادل، صاحب یک‌ گوشی شاخص و نزدیک به پرچم‌دار شوید.

گفتن این نکته ضرورت دارد که انتخاب شما همواره باید برحسب کارکردی باشد که از گوشی خود انتظار دارید و ممکن است که یک گوشی با مشخصات فنی عالی، کارکرد چندان مطابق با انتظارات شما نداشته باشد. به‌طور مثال باید میزان استفاده از نرم‌افزارهای اندرویدی مختلف و حد و اندازه‌ آن‌ها را بدانید. بدانید که در طول روز چقدر از گوشی خود استفاده می‌کنید و یک باتری با چه ظرفیتی بیشتر به‌کارتان خواهد آمد. به داشتن قابلیت شارژ سریع در گوشی توجه کنید و بررسی کنید که در چه مدت زمانی می‌تواند باتری را شارژ کنید و میزان مکالمه مداوم آن چند ساعت است. این اطلاعات کمک بیشتری در انتخاب مدل مناسب به‌شما می‌کند و درنتیجه لذت و احساس رضایت بیشتری از انتخاب خود خواهید داشت.

پردازنده و نوع تراشه در کنار کیفیت دوربین اصلی و سلفی، معمولا بیشترین اهمیت را برای کاربران دارد، اما زیبایی هم نکته جالب توجهی هم که باید در نظر داشته باشید و خودتان را در حال استفاده از آن تصور کنید. بدانید که اگر می‌خواهید با یک دست یا دو دست با گوشی کار کنید، انتخاب شما تحت تاثیر قرار می‌گیرد. گوشی‌هایی هستند که به‌خاطر اندازه متفاوت، در یک دست کارکرد خوبی ندارند و همواره باید با دو دست کارهای مهم خود را انجام دهید. به حافظه داخلی گوشی‌ها توجه کنید و بررسی کنید که می‌توانید حافظه جانبی در آن به‌کار ببرید یا خیر.

حافظه رم بیشتر هم سبب می‌شود که برنامه‌ها سرعت بالایی در اجرا داشته باشند. دانشجویانی که با اپ‌های حرفه‌ای کار می‌کنند، یقینا باید چنین فاکتوری را جزو اولویت‌های خودشان بررسی کنند. دختران اما به دوربین و کارکرد سیستم عامل اندروید بیشتر اهمیت می‌دهند و به‌همین علت انتخاب‌شان تحت تاثیر قرار می‌گیرد. در نهایت گفتنی است که انتخاب یک گوشی مناسب در هر رده‌ای، منوط به سلیقه کاربر و استفاده مشخصی است که از آن دارد. عده‌ای علاقه خاصی به یک برند خاص دارند، اما شاید بهتر است کمی تنوع در انتخاب‌هایمان داشته باشید و پیشنهاداتی از برندهای دیگر را هم بررسی کنیم.

منبع:دیجی دو

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود