شرکت TSMC تولید تراشه های ۵ نانومتری را تا نیمه اول سال آینده به تولید انبوه می‌رساند

0 54

شرکت TSMC تولید تراشه های ۵ نانومتری را تا نیمه اول سال آینده به تولید انبوه می‌رساند

کمپانی TSMC که یکی از کمپانی بزرگ در زمینه طراحی و تولید تراشه‌های مختلف است به تازگی اطلاعاتی را در زمینه تولید تراشه‌های ۵ نانومتری منتشر کرده که نشان می‌دهد میزان تولید این تراشه‌ها تا نیمه اول سال آینده توسط این کمپانی به تولید انبوه خواهد رسید.

کمپانی TSMC به تازگی تولید تراشه‌های ۵ نانومتری را آغاز کرده است و به گفته این کمپانی تا نیمه اول سال آینده تولید این تراشه به تولید انبوه خواهد رسید.

جالب است بدانید که تراشه‌های ۵ نانومتری از چند مزیت نسبت به تراشه‌های ۷ نانومتری برخوردارند یکی از این مزیت‌ها کاهش ۴۵ درصدی ابعاد تراشه‌های ۵ نانومتری نسبت به تراشه‌های ۷ نانومتری است. از طرفی تراشه‌های ۵ نانومتری نسبت به تراشه‌های ۷ نانومتری از ۱۵ درصد عملکرد بهتری برخوردارند.

البته علاوه‌بر تراشه‌های ۵ نانومتری که تولید آن‌ها در نیمه اول سال آینده به میزان انبوهی می‌رسد در پایان سال جاری شاهد تولید تراشه‌های ۷+ نانومتری هستیم که نسبت به تراشه‌های ۷ نانومتری حدود ۶ تا ۱۲ درصد انرژی کمتری مصرف می‌کنند. علاوه‌بر این تراشه‌های ۷+ نانومتری نسبت به تراشه‌های ۷ نانومتری تا ۲۰ درصد از افزایش چگالی ترانزیستورها برخوردارند.

جالب است بدانید که شرکت‌های زیادی مشتری تراشه‌های ۷+ نانومتری کمپانی TSMC هستند حتی کمپانی اپل نیز تا سال ۲۰۲۰ با این کمپانی قرارداد دارد. البته این احتمال وجود دارد که کمپانی کوالکام نیز با این کمپانی برای طراحی و تولید تراشه‌های ۷+ در آینده وارد همکاری شود.

منبع

منبع:دیجی دو

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود