ورود به توالت با پای چپ

4 4,050

در تحقیقات علوم معاصر اعلام شده که چنانچه انسان در حالت ایستاده دچار حمله یا سکته شود و وزن بدنش روی پای راست باشد به پشت و اگر روی پای چپ باشد به سمت جلو می افتد.

سوال

چرا ورود به توالت با پای چپ مستحب است؟ (دلیل عقلانی ذکر نمایید).

پاسخ

در اسلام به صورت استحبابی توصیه شده که هنگام ورود به توالت با پای چپ وارد شوید و هنگام خروج با پای راست خارج شوید. از آن جا که همه احکام اسلام دارای حکمت یا حکمت هایی هستند، – اگر چه همه آنها برای ما روشن نشده است – استحباب ورود به توالت با پای چپ نیز خالی از حکمت و مصلحت نیست، اما باید اعتراف کرد که علم ما نتوانسته است به همه آن حکمت ها برسد. آنچه تا کنون در این زمینه علم به آن دست یافته است این است که در تحقیقات علوم معاصر اعلام شده که چنانچه انسان در حالت ایستاده دچار حمله یا سکته شود و وزن بدنش روی پای راست باشد به پشت و اگر روی پای چپ باشد به سمت جلو می افتد.

بنابراین وقتی انسان وارد دستشویی می شود و پای چپ او آزاد و در حال قدم برداشتن به پای راست تکیه کند در صورت اتفاق مذکور به پشت و بیرون از دستشویی می افتد. همچنین اگر در حال خروج از دستشویی با پای راست خارج شود و وزن بدن خود را روی پای راست خود بیندازد، در صورت اتفاق مذکور به بیرون از دستشویی می افتد. اسلام برای جلوگیری از این اتفاق احتمالی که یک مسلمان در محیط توالت نیفتد و به حیثیت و شخصیت او اهانت نشود این دستور را داده است.

منبع: سایت اسلام کوئیست

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
4 نظر
  1. محمدرضا می‌گوید

    ببخشید اگر کسی در داخل دستشویی سکته کرد اونوقت باید با کدوم پا از مستراح خارج شود ؟

    1. مهدیار هاشمی می‌گوید

      سلام با تشکر از ارتباط شما، کاربر گرامی این عمل مستحبی است و مستحب به اعمالی گفته می شود که انجام دادن آن ثواب دارد و انجام ندادن آن هیچ ایرادی ندارد. در حالت عادی مستحب است هنگام خروج از مستراح با پای راست خارج شود.

  2. امیر می‌گوید

    اگه یه بار دیگه بادقت مطلبی رو که نوشتین مطالعه کنین مشاهده میکنین که شما در هردو حالت ورود و خروج از توالت نوشتین وزن رو پای راست میفتد،که اگه اینجوری باشه هنگام خروج و بروز سکته به پشت و داخل توالت فرد خواهد افتاد،بنظرم باید اصلاح کنین چون وقتی از توالت با پای راست خارج شیم وزن روی پای چپ میفته و در این صورت به جلو خواهیم افتاد،شما نوشتین هنگام ورود با پای چپ وزن روی پای راست میفته و هنگام خروج با پای راست بازم وزن روی پای راست میفته!!! بنظرتون همین چیزی ممکنه؟ اول فکر کردم اشتباه تایپی در اثر حواس پرتی بوده ولی بعدش چندین سایت دیگه روهم چک کردم همینو نوشته بودن واقعا ممنون میشم بگین دلیلش چی بوده، چون واقعا ذهنمو مشغول کرده

    1. مهدیار هاشمی می‌گوید

      سلام با تشکر از ارتباط شما، کاربر گرامی این عمل مستحبی است و مستحب به اعمالی گفته می شود که انجام دادن آن ثواب دارد و انجام ندادن آن هیچ ایرادی ندارد. در حالت عادی مستحب است هنگام خروج از مستراح با پای راست خارج شود.

نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود