نحوه روحیه دادن به همسر در مشکلات زندگی

0 236

نحوه روحیه دادن به همسر در مشکلات زندگی

  • سمیه نیک فرجام
  • ۳۱ اکتبر ۲۰۱۸
  • ۰

ازدواج همراه با مسولیت پذیری در زندگی زناشویی است زن و شوهر باید در تمام مراحل زندگی همپای یکدیگر و همراه باشند و با رو به رو شدن با مشکلات روحیه دادن به همسر می تواند بسیار کمک کننده باشد.

شروع زندگی مشترک همواره با مشکلات و چالش هایی همراه است که این چالش ها می تواند به لحاظ عاطفی و به لحاظ مالی باشند که این مشکلات هر قدر بزرگ باشند با همدلی و همراهی همسر آسان تر قابل حل می باشند و شرط اساسی در زندگی زوج ها برای رویارویی با مشکلات روحیه دادن به همسر است که با بیشتر کردن انگیزه، توجه و محبت همسر را در برابر مشکلات مقاوم و صبور می کند.

    تکنیک های تقویت روحیه همسر

نکاتی برای روحیه دادن به همسر:

همسر شما به عنوان سرپرست خانواده و فری که باید خوشبختی و راحتی اعضای خانواده خود را فراهم کند تنش های مختلفی را در زندگی به خصوص در جنبه شغلی تحمل می کند و فکر اینکه چگونه این امنیت را به خانواده خود هدیه دهد بسیار سخت است بنابراین شما نیز به عنوان همراه و شریک زندگی او باید در این مشکلات همراه او باشید و باری از روی دوش او بردارید.


  • 100300.gif

  • bolej.gif


 همچنین آگاهی شما درباره اینکه چه کارهایی باعث افزایش روحیه و خودباوری می شوند می توان اطلاعات مناسبی را در این زمینه در اختیار شما قرار دهد.

روحیه دادن در مشکلات به همسر

درک کردن همسر:

تنش و استرسی که همسر شما همواره در زندگی برای شما و خوشبخت کردن شما تحمل می کند بسیار زیاد و شما با درک اینکه دلایل اصلی نگرانی و بی حوصلگی همسرتان وجود چنین تنش هایی است می توانید زندگی خود را بهتر حفظ کنید و وظیفه خود را در قبال شریک زندگی خود با روحیه دادن به همسر انجام دهید.

ایجاد لحظات خاص:

گاهی تکراری بودن شیوه زندگی و پرداختن به برخی از عادت های روزمره تکراری موجب ایجاد کسالت و بی حوصلگی در افراد می شود. همچنین برخی از مشاوران نیز علت های بی حوصلگی را به هم ریختن برخی هورمون ها در بدن زن و مرد می دانند.

شما با داشتن برنامه ای بانشاط و مفرح می توانید به تقویت روحیه همسر خود کمک کنید و انرژی زیادی را به او انتقال دهید تا در کنار شما از تنش ها و فشارها دوری کند.

توجه به علایق:

به دنبال علایق همسر خود باشید و با استفاده از این تکنیک مشکلات و استرس های موجود در زندگی مشترک خود را کاهش بدهید همچنین به عنوان همسر و شریک زندگی باید بدانید که چگونه به همسرتان در رهایی از استرس کمک کنید و موجب روحیه دادن به همسر خود شوید. همچنین خوشحال کردن همسر از طریق تاکید و توجه بر علایق نشان دهنده عشق و توجه بسیار شما نسبت به او خواهد بود.

راه های تقویت روحیه همسر

گوش دادن:

صحبت کردن و گوش دادن در هر رابطه ای می تواند موثر و مفید باشد همسر شما بیش از هر چیز به فردی در زندگی خود احتیاج دارد تا از طریق او بتواند مسیر زندگی خود را ادامه دهد و با انگیزه گرفتن از شریک زندگی خود بیشتر به موفقیت می رسد. بنابراین به سخنان همسر خود در مواقع بحرانی گوش کنید و سعی کنید تا او را با این سخنان آرام کنید.

فراهم کردن محیط آرام:

آرامش از عوامل بسیار مهم در درک و روحیه دادن به همسر است و می تواند به شناخت بهتر روحیات همسر کمک کند همسر شما با تحمل کردن تنش بیرون نیاز به محیطی آرام در خانه دارد. غذای مورد علاقه همسرتان را درست کنید و تدارکاتی که دوست دارد در خانه باشد را انجام دهید تا تنش های بیرون را فراموش کند.  در ادامه نیز با تکنیک های تقویت روحیه با چند گام موثر و ایده آل آشنا می شوید که می توانید برای همسرتان استفاده کیند.

روحیه دادن به همسر و راه های آن

راهکارهایی دیگر:

  • به سفر بروید.
  • به ورزش و پیاده روی روید.
  • به او عشق و محبت بیشتری بدهید.
  • کلمات عاشقانه و آرامش دهنده به کار بگیرید.
  • گوش دادن به درد و دل نیز از عوامل مهم روحیه دادن به همسر است.
  • دمنوش های آرامش بخش برای او تهیه کنید.

منبع : نصرینو

منبع:آرگـــامـــگ

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود