اشتباهات بزرگ در رژیم گرفتن

0 3,726

۴ اشتباه رایج رژیم گرفتن

اگر شما شخصی هستید که قصد دارید و زن خود را کم کنید باید نکاتی را پیرامون این موضوع بدانید. جکی لینچ ۴ اشتباه رایج رژیم را بیان می کند و به شما کمک می کند که با دید باز رژیم بگیرید.

بزرگترین اشتباهات رژیم لاغری که اجازه نمی دهد شما لاغر شوید

۱٫ وعده ی غذایی نا منظم :داشتن وعده های غذایی نامنظم در یک بازه زمانی باعث افزایش وزن میشود. عادت های غذایی ما با هورمون هورمون لیپتین کنترل می شود که به مغز فرمان می دهد که چه زمانی نیاز است غذا بخورید یا نه. در مدت کوتاه روزه داری سطح لیپتین به میزان چشمگیری کاهش پیدا میکند و مغز حالت قحطی پیدا می کنند و مغز اشتها را تحریک میکند. تحقیقات اخیر نشان داده افرادی که صبحانه نمی خورند در مقایسه با افرادی که صبحانه می خورند در طول روز بیشتر میخورند، چون سطح گرلین ثابت می ماند.

راه حل : طبق تحقیقات به دست آمده صبحانه خوردن می تواند سطح گرلین را مدیریت کند.تخم مرغ و مغز ها یا غلات را به حریره اضافه کنید،تغییرات زیادی را در اشتهای شما ایجاد خواهد کرد.

بیش از حد خوردن

اشتباهات بزرگ در رژیم گرفتن

۲٫ بیش از حد خوردن : یکی از اشتباه های رایجی که افراد هنگامی که سعی کی منند وزن خود را سالم نگه دارند،سوءتفاهم در مورد میزان مصرف استاندارد مواد غذایی است.مثلا میزان استاندارد و غلات بین ۳۰-۵۰ گرم است اما بیشتر افراد، زیادتر مصرف می کنند.به نسبت درست مصرف کردن از هر گروه مواد غذایی ضروری است.

راه حل : زمان می برد که نسبت صحیح مواد غذایی را ذهنی متوجه شوید، بنابراین شما متوجه هدفتان از جزئی غذا خوردن و بیرون غذا خوردن می شوید. سعی کنید دستگاهی که جدید تولید شده ( meal kitt ) را تهیه کنید و با آن نسبت مواد را اندازه بگیرید.

۳٫ قند پنهان : سخت نیست که شکر تصفیه شده را بشناسید و از خوردن آن اجتناب کنید اما تفکر اشتباهی وجود دارد که ضد یک دستور سالم و خوب است. بزرگترین مشکل آن هم این است وقتی قند فراوان به هر شکلی وارد بدن شود، انسولین را بالا می برد و بدن را به ذخیره چربی تشویق می کند. محصولاتی مثل عسل ، میوه خشک و آب میوه حاوی مقدار فراوانی قند پنهان است.

راه حل : میوه طبیعی بخورید و از آبمیوه های صنعتی استفاده نکنید. میوه ها حاوی مقداری فراوانی فروکتوز هستند، اما حاوی فیبر هم هستند که قند میوه ها را متعادل می کند.

چاقی

اشتباهات رژیم لاغری و چاقی که رفع نمیشود

۴٫ خوردن چربی شما را چاق می کند: این هم یکی دیگر از تفکرات اشتباه است، مردم وقتی خرید می روند اتوماتیک وار محصولات کم چربی را می خرند که به عقیده خود به کاهش وزن کمک کرده اند اما چربی های رژیمی شما را چاق نمی کند و باعث تنظیم هورمون ها، عملکرد قلب، جذب ویتامین ها و تولید هورمون های جنسی می شود و همچنین برای طعم دار کردن غذا مناسب است. به همین دلیل کارخانه ها شکر یا نمک به محصولات کم چربی خود اضافه می کنند، این مشکل جدی است که شکر فراوان فاکتور اصلی است که باعث چاقی می شود.

راه حل : هنگام خرید به برچسب محصولات کم چرب توجه کنید و مطمئن شوید که شکر فراوانی ندارد. یک قاشق چای خوری تقریباً ۴ گرم است و برای فعالیت ریاضی کافی است.

منبع: نـمـنــاک

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود