تجربه افزایش وزن موفق با رژیم افزایش وزن بدون چربی

0 3,992

بسیاری از افراد از مشکل لاغری و کم وزنی رنج می برند و همواره به دنبال روش هایی مؤثر و اصولی برای افزایش وزنشان می باشند. در این بخش به ارائه مطالبی در مورد رژیم افزایش وزن بدون چربی پرداخته ایم که می تواند مفید واقع شود.

کم وزنی با بیماریهایی مانند ضعف سیستم ایمنی، عدم توانایی بدن در مبارزه با بیماری ها، پریودهای نامنظم در خانم ها، کم خونی، احساس خستگی، خشکی پوست و ریزش مو همراه است. از آنجا که افزایش وزن زیاد نیز می تواند موجب مشکلات و بیماری های زیادی شود. از این رو در این مطلب رژیم افزایش وزن بدون چربی را به شما معرفی خواهیم کرد.

رژیم افزایش وزن بدون چربی

اولین شرط لازم برای اینکه یک رژیم مناسب و اصولی داشته باشید، این است که از خوردن هر غذایی که دم دستتان قرار می گیرد، پرهیز کنید. یکی از روشهای اضافه وزن بدون چربی، عضله سازی است که برای این منظور باید از مصرف چربی های مضر پرهیز کرده و از مواد غذایی مغذی استفاده نمایید. رعایت سه وعده غذایی صبحانه، ناهار و شام بسیار مهم بوده و نیز می توان سه وعده دیگر نیز اضافه کرد و به طور منظم این رژیم را دنبال کنید؛ سعی کنید از مواد غذایی سرشار از پروتئین مثل گوشت، مرغ، شیر، پنیر، سبزیجات و انواع میوه ها در برنامه غذایی خود استفاده نمایید.

رژیم افزایش وزن بدون چربی

داشتن استرس تاثیر زیادی در کم وزنی افراد دارد، بنابراین افراد باید در محیطی به دور از استرس و تنش و همچنین با آرامش کامل غذای خود را میل نمایند. متخصصان سلامت به محیط غذا اهمیت زیادی می دهند، آنها اعتقاد دارند:

محیطی که افراد لاغر در آنجا غذا می خورند، باید دلچسپ و مطلوب بوده و فردی که می خواهد از طریق غذا خوردن چاق شود، لازم است غذایش را در محیطی به دور از استرس بخورد و نیز سفره تزیین شده تاثیر زیادی در میزان اشتهای فرد دارد. از این رو می توانید با استفاده از یک شاخه گل رز میز غذا را تزیین نمایید و نیز غذا باید خوش عطر و خوش طعم باشد. توجه داشته باشید که هیچ گاه به زور و با اصرار دیگران غذا نخورید، بلکه به اندازه میل کرده تا دلزده نشوید.

همانطور که در بالا توضیح دادیم، لازم است به تعداد وعده های غذایی خود اضافه کرده تا به میزان کالری بیشتری دریافت نمایید؛ استفاده از ۸ وعده غذایی دارای ۵۰۰ کالری بهتر از ۴ وعده غذایی حجیم با میزان کالری بالا مثلا ۲۰۰۰ کالری می باشد؛ فرد لاغر برای ترمیم و سلامتی بدن خود به ازای هر کیلو از وزن بدن نیاز به ۲۰ کالری دارد.

رژیم افزایش وزن بی چربی

ورزش کردن یکی دیگر از روش های کارآمد برای متناسب و خوش فرم شدن بدن می باشد که برای این منظور می توانید هفته ای ۳ یا ۴ جلسه ورزش کنید. در صورتی که فرصت رفتن به باشگاه را ندارید، استفاده از دمبل های کوچک روش مناسبی برای عضله سازی می باشد.

انجام ورزش های سخت و پیوسته، نیاز فرد ورزشکار را به غذا افزایش داده، از این رو تغذیه مناسب و سالم بعد از تمرینات ورزشی اصولی در طول روز برای کسانی که قصد رژیم افزایش وزن بدون چربی را دارند می تواند مؤثر واقع شود. توجه داشته باشید که تا یک ساعت بعد از انجام تمرین، حتما وعده غذایی را مصرف کنید. مواد غذایی پروتئین دار پیشنهاد مناسبی است که خوردن آن، در این مواقع توصیه می شود.

رژیم افزایش وزن بدون چربی

در این نوع رژیم غذایی باید از مصرف مایعات قبل از غذا و یا در حین وعده غذایی پرهیز شود، زیرا خوردن مایعات باعث پر شدن معده شده و در نتیجه فرد اشتهای خود را از دست می دهد. همچنین برای این رژیم افزایش وزن بدون چربی خوردن سوپ و سالاد بعد از هر وعده غذای اصلی توصیه شده است. افراد لاغر لازم است که صبحانه را دیرتر از وقت معمول میل کرده (حداقل دو ساعت بعد از بیدار شدن) و دیرتر شام خورده و به رختخواب روند. از آنجا که خوابیدن با شکم پر برای سلامتی مضر می باشد، بنابراین بهتر است، وعده های غذایی قبل از خواب دارای مواد پروتئینی کم چرب و نیز کربوهیدرات های ساده باشد. توجه داشته باشید که به کار بردن هر نوع رژیم غذایی باید با مشورت پزشک صورت گرفته و به صورت سرخود اقدام به این کار نکنید.

منبع: آرگــامــگ

 

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود