نکاتی درباره غلات صبحانه

0 3,949

غلات صبحانه ازاهمیت بالای برخوردار است این محصول به دلیل تامین انرژی موردنیاز در طی فعالیت های روزانه طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است.

صبحانه یکی از مهم ترین وعده های غذایی به شمار می آید، اما اکثر افراد وقتی برای صبحانه خوردن ندارد، این وعده غذایی از اهمیت زیادی برخوردار است، زیرا باید انرژی لازم را طی روز برای انجام فعالیت های روزانه برای ما فراهم کند به منظور نداشتن وقت و حتی داشتن یک صبحانه سرشار از انرژی غلات صبحانه بسیار وعده مناسبی می باشد که در این مقاله به آنچه که درباره این محصول باید بدانید می پردازیم.

آشنایی با فواید انواع غلات صبحانه

کورن فلکس همراه باشیر

غلات صبحانه غذاهای هستند که در سفره صبحانه همراه با شیر یا ماست خورده می شود  این غلات که اصطلاحا کورن فلکس نامیده می شود، یکی از دانه های اصلی گندم، پرک ذرت، برنج ، جو دو سر و یا جو درست شده است کورن فلکس در واقع فرم حجیم شده غلاتی مانند ذرت گندم و یا برنج است که این محصول در  کارخانه ها تولید می شود که بلغور غلات های مختلف را باهم و یا جدا جدا چرخ می کنند و خمیر بدست آمده از آن را تحت فشار قرار می دهند، تا به صورت حجیم تر در آید و حالت شکنندگی به خود بگیرد زمانی که آن را در دهان قرار می دهید حالت شکنندگی به خود می گیرد.

فواید غلات صبحانه

از فواید غلات صبحانه می توان به مصرف سریع و آسان آن اشاره کرد که نیاز به وقت زیادی ندارد، فواید دیگر آن این است که اکثر بچه میل به خوردن صبحانه ندارند اما با دیدن این غلات مخصوصا از نوع شکلاتی که برای بچه ها مناسب است علاقه به خوردن صبحانه پیدا می کنند و همچنین این محصولات سرشار از کربوهیدرات ها ،املاح، پروتئین و مواد مغذی می باشند و چون این محصول را در بیشتر مواقع همراه با شیر و مصرف می شود یک وعده کامل برای صبحانه به شمار می آید.

انواع غلات ها

غلات شکلاتی : این غلات مخصوص کودکان می باشد، زیرا کودکان به وعده صبحانه بسیار بی میلی نشان می دهند که این نوع غلات خوش مزه، صبحانه مناسبی برای کودکان محسوب می شود، اما اگر غلات شکلاتی در دسترس نداشته باشید می توانید غلات ساده را با شیر کاکائو مخلوط کنید و به کودکانتان بدهید و همچنین اگر فرزندتان کاهش وزن دارد مقداری غلات شکلاتی را با مقداری از انواع حاوی مغز آن مخلوط کنید و با شیر نیم چرب به فرزندتان بدهید در صورتی که فرزند شما دارای افزایش وزن باشد باید غلات رژیمی را با غلات حاوی کشمش یا انواع میوه های خشک مخلوط کنید و آن را با شیرکاکائو که از قبل آماده کرده اید به فرزندتان بدهید.

کورن فلکس به عنوان وعده صبحانه

غلات فیبردار برای افراد چاق: این صبحانه بنا به دو دلایل کالری زیادتری دارد اول اینکه به خاطر آسان خوردنش افراد حجم بیشتری از آن را در وعده غذایی مصرف می کنند و دوم اینکه شکر موجود در این محصول باعث افزایش کالری می شود و اگر همراه با شیر پرچرب نیز میل شود سرشار از انرژی خواهد بود، در افرادی که چاق هستند باید غلات های رژیمی که دارای شکر کمتری می باشد مصرف کنند. به دلیل اینکه از نوع میوه و سبزیجات خشک شده در غلات فیبر دار استفاده می کنند غلات صبحانه موجب بهبود عملکرد دستگاه گوارشی  می شود و برای افرادی که یبوست دارند بسیار مناسب است.

غلات مغز دار برای افراد لاغر : در بین انواع غلات، غلات های هستند که با انواع مغز گردو ، فندق و… ترکیب شده اند و حتی برخی از این محصولات با عسل نیز ترکیب شده اند که این نوع غلات برای افراد لاغر که دوست دارند کمی افزایش وزن داشته باشند بسیار مناسب است و همچنین این افراد می توانند به شیری که همراه با  این غلات می خواهند میل کنند موز یا خرما اضافه کنند که باعث شود کالری بیشتری دریافت کنند.

غلات بسیار خوشمزه صبحانه

غلات بدون مغز برای سالمندان:  سالمندان به دلیل اینکه در جویدن مشکل دارند غلات  خوش مزه صبحانه را باید به صورت ۱۵ دقیقه با شیر مخلوط کند تا صبحانه نرمی را میل کنند که برای دندان های مصنوعی شان مشکلی پیش نیاید، زیرا خوردن غلات مغز دار و غلاتی که دارای مواد چسبنده مانند کشمش هستند برای آن ها سخت است، بنابراین خوردن غلات های که با آهن و ویتامین غنی شده اند و به جای شکر از عسل استفاده شده است بسیار مناسبی این گروه از افراد می باشد.

غلات صبحانه مخصوص افراد سالمند

قابلیت نگهداری کورن فلکس

یکی از ویژگی های کیفی که در مورد غلات صبحانه باید توجه کرد هیدرولیز و فساد چربی آن است که زمان نگهداری این محصول را تعیین می کند مدت زمان نگهداری کورن فلکس حدود ۱۲ ماه می باشد اما در کشورهای گرمسیر مانند ایران مدت نگهداری آن کوتاه تر است هرچند غلات ها حاوی مقدار کمی چربی هستند، اما اسید های چربی آن غیر اشباع می باشند و به آسانی اکسیده می شود.

در این مقاله شما را با غلات صبحانه آشنا کردیم، امیدواریم که از مطالب گفته شده استفاده کنید جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه سلامت می توانید با مجله اینترنتی نصرینو همراه شوید.

منبع: آرگــامــگ

 

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود