با این ورزش درد گردن را کاهش دهید

0 4,187

گردن درد یکی از مشکلات عادی در بین افراد بزرگسال و یکی از رایج ترین مشکلات در بین افرادی است که شغل نشسته دارند. این مشکل را می توان در بین دانشجویان نیز مشاهده کرد. میزان شیوع گردن درد در طول سال های گذشته بطور مشخص افزایش یافته

دیسک گردن به دلیل به روز شدن سبک زندگی و تغییر و استفاده روزمره از وسایلی مانند کامپیوتر و تلفن همراه که گردن در موقیتی نامناسب قرار دارد در حال افزایش است. این حالت زمانی رخ می دهد که ماده زله ای مانند ماده موجود در دیسک گردن ضعیف و شکننده شده و از دیواره سخت خارجی بیرون بزند که این عارضه در افراد بین ۳۰ تا ۶۰ سال بروز می دهد و با فشار بر عصب ستون فقرات در این ناحیه علائم درد گردن را به همراه دارد که در ادامه این مطلب با موضوع ورزش برای دیسک گردن با ما همراه باشید.

دیسک گردن و تشخیص آن

دیسک گردن

یکی از شایع ترین درد ها گردن درد است که بین مهره های گردنی فتق دیسک قرار دارد این دیسک ها عصب ندارند و منشا واقعی درد نیستند ولی با بیرون زدگی و برجستگی مواد داخل آن ها عصب گردن تحت فشار قرار می گیرد و درد را ایجاد می کند. ممکن است که فتق دیسک برای سال ها با هیچ گونه علائمی همراه نباشد ولی باید با ورزش برای دیسک گردن آن را تا جایی که می توانید سالم نگه دارید و از درد ناگهانی آن در امان بمانید. از علائم دیسک گردن می توان به گردن درد، شانه درد، درد منتشر شونده به بازو یا دست، گزگز کردن بازو و دست ها، ضعف در بازو و دست ها می باشد و علت آن ضعف عضلات گردن، آسیب های گردن، بد نشستن و فشار به مهره های گردن در کاربران کامپیوتر و کارمندان و نداشتن آمادگی جسمانی که راه های تشخیص دیسک گردن از طریق تصاویر ام آر آی و معاینات پزشکی و شرح حال می باشد. درمان دیسک گردن با ورزش کردن، فیزیوتراپی، دارودرمانی، استفاده از گردن بند طبی و استراحت می باشد.

ورزش مناسب برای دیسک گردن

انواع تمرینات و ورزش برای دیسک گردن

درد دیسک گردن بیشتر به شکل دردی تیر کشنده در طول بازو و دستان خود را نشان می دهد که این درد در ناحیه شانه نیز در هنگام چرخش سر و یا خم کردن گردن به شدت حس خواهد شد. این مشکل ممکن است به دلیل بلند کردن اجسام سنگین و یا حتی به صورت خود به خودی ایجاد شود. در این جا با بالا رفتن سن نیز بسیار تاثیر می گذارد و این مشکل بیشتر از سن ۳۰ تا ۶۰ سالگی بروز می دهد. ژنتیک فرد نیز در ابتلا به دیسک گردن موثر می باشد. همچنین سیگار کشیدن و مصرف تنباکو از جمله علل ایجاد دیسک گردن و دیگر انواع دیسک می باشد که باید گفت انجام برخی از فعالیت‌های شغلی و تفریحی نیز می‌تواند منجر به فتق زودرس دیسک گردن و آسیبش شود.

درمان دیسک گردن

۱. انقباض کتف و جمع کردن شانه ها

ورزش برای دیسک گردن؛ به آرامی روی زمین بنشینید و پشت و گردن خود را کامل صاف نگه دارید شانه ها را ادکیس به سمت عقب بدهید و کامل سر را ثابت نگه دارید و به صورت خیره به جلو نگاه کنید حالا چانه را به داخل جمع کرده و به شکل کششی ضعیف در عضلات گردن خود فرو ببرید. این ورزش را هر ۵ ثانیه و روزی ۱۰ بار انجامش دهید برای انقباض کتف ها به مدت ۵ ثانیه در همان حالت کتف های خود را تا جایی که می توانید به یکدیگر فشار داده و بدونی که دردی حس کنید انجامش دهید.

۲. عصب میان گردنی ستون فقرات

برای انجام این ورزش بازو ها را تا ارتفاع شانه بالا ببرید سپس آرنج را کمی خم کنید به گونه ای آن را صاف کنید که کف دست شما رو به دیوار باشد برای انجام این ورزش باید ۵ ثانیه به حالت گفته شده مانده و سپس عضله ها را شل کنید و ۴۰ بار دیگر این ورزش را تکرار کنید این ورزش برای دیسک گردن مفید است.

تمرین هایی برای دیسک گردن

۳. عصب زند زیرین در ستون فقرات

ورزش برای دیسک گردن؛ بازو ها را تا ارتفاع شانه بالا بیاورید سپس آرنج را به گونه ای خم کنید که کف دست شما کنار سر قرار گرفته و نوک انگشتان شما به پایین باشد سپس به مدت ۵ ثانیه در این حالت مانده و عضلات خود را شل کنید و این حرکت را تا ۴ بار تکرار کنید.

۴. عصب شعاعی در ستون فقرات

بازوی خود را کنار بدن نگه داشته و آن را به داخل بپیچانید حالا مچ دست خود را خم کرده و بازو را به عقب ببرید سپس به مدت ۵ ثانیه در این حالت بمانید و دست خود را رها کنید و تا ۴ بار این حرکت را انجام دهید.

درمان دیسک گردن با ورزش

۵. ورزش خم کردن و گردش گردن

ورزش برای دیسک گردن؛ گردن را با احتیاط به سمت جلو ببرید و به گردن فشار نیاورید و بیش از حد خم نکنید. عضلات را شل و گردن را صاف نگه دارید. این حرکت را ۱۰ بار تکرار کنید و سرتان را به آرامی به یک سمت بچرخانید و در آخر دامنه حرکتی به گردن فشار نیاورید و سر خود را به سمت دیگر بچرخانید و عضلات را شل کنید.

نکته آخر

زمانی که ستون فقرات گردن به جراحی می رسد که درد و علائم در طول درمان و ورزش برای دیسک گردن به طور پیشرونده ای شدید تر شود و اگر فتق دیسک منجر به فشرده شدن دیسک درون ستون فقرات شده باشد جراحی ممکن است ضروری باشد که هدف از این کار کاهش فشردگی عصبی که توسط دیسک فشرده شده است. رایج ترین فرآیند دیسکتومی نامیده می شود که به طوری دیسک آسیب دیده را خارج می کند. این جراحی معمولا از ناحیه جلو گردن انجام می شود و گاهی نیاز است ناحیه پشت گردن یک صفحه استخوانی پوشاننده کانال نخاعی به دیسک فتق یافته دسترسی پیدا کند که نام این فرآیند لامینوکتومی خلفی نامیده شده است. ورزش دیسک گردن

امیدواریم توانسته باشیم شما عزیزان را در این مطلب از مجله نصرینو با موضوع ورزش برای دیسک گردن آشنا کرده باشیم.

منبع: آرگــامــگ

 

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود