موزه فرش باکو

0 3,773
موزه فرش باکو در جمهوری آذربایجان واقع شده است. این موزه نمونه منحصر به فرد هنر قالی بافی، هنرهای کاربردی مردمی و همچنین فرهنگ و هنر مردم آذربایجان را به همراه زیبا ترین و متمایز ترین آثار هنرمندان مدرن، در یک جا به گرد هم آورده است.
این موزه به نام لطیف کریموف، طراح معروف فرش، نام گذاری شده است. موزه فرش باکو شامل ده هزار نمونه اثر فلزی و سرامیکی متعلق به قرن چهاردهم است. از دیگر شگفتی های این موزه زیبا جواهراتی از عصر برنز، فرش ها و همچنین قالی هایی از قرن هفدهم تا بیستم می باشد.
از دیگر عجایب موزه باکو که توجه گردشگران تور باکو را به خود جلب میکند، لباس های ملی و طرح های گلدوزی سنتی و آثار هنری و مدرن می باشد.
تنوع فرش در موزه فرش باکو بسیار زیاد است از جمله آنها می توان به انواع فرش و قالی های مدرن و باستانی اشاره کرد که از سراسر آذربایجان و همچنین دیگر کشورها جمع آوری شده و برای نمایش در موزه فرش، بر اساس طرح و گونه دسته دبندی شده است.
موزه فرش باکو بر اساس طرح و گونه دسته بندی شده است و همچنین این نمایشگاه بر اساس نوع فرش و نوع بافت (منگوله دار، نقش بر جسته و مسطح) سازماندهی شده است.
برخی از این فرش ها متعلق به روستاهایی هستند که یا در بخش جنوبی آذربایجان و ایران قرار دارند و یا جزء خاک گرجستان هستند. بیش از شش هزار فرش این موزه یعنی چیزی حدود 1300 عدد دائما در معرض دید هستند. در اینجا به گردشگران تور باکو پیشنهاد میشود حتما از این موزه زیبا دیدن فرمایند.
یکی از قدیمی ترین فرش های موزه باکو، قطعه متعلق به قرن هفدهم از مدرسه فرش تبریز است. نقش قالی های تبریزی معمولا صحنه شکار، گل و شاخسارهای رنگی و یا تصویر شعرایی همچون نظامی و عمر خیام است. یکی دیگر از فرش های این موزه، که در واقع قدیمی ترین فرشی است که از تبریز به باکو آورده شده است و به نام شاه عباس نام گذاری شده است.

منبع:لحظه آخر

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود