کسب درآمد از اینترنت با بهترین روش‌ها

0 3,717

کسب درآمد از اینترنت یکی از راه‌های ساده کسب درآمد است که هر فردی با آشنایی اندکی با دنیای فناوری می‌تواند از طریق آن امرار معاش کند.

کسب درآمد از اینترنت یکی از راه‌های ساده کسب درآمد است که هر فردی با آشنایی اندکی با دنیای فناوری می‌تواند از طریق آن امرار معاش کند. برخی از مشاغل اینترنتی درآمد بسیار قابل‌توجهی دارند و افراد می‌توانند بدون مواجهه با مشکلات متداول در مشاغل حضوری مثل لزوم حضور در محل کار در ساعت مشخص، منعطف نبودن ساعات کاری، مجبور بودن به رفت‌وآمد در شهر در ساعات شلوغ و شرایط بد آب‌وهوایی درآمد بسیار خوبی را کسب کنند.

درضمن در اکثر مشاغل اینترنتی مجبور به سروکله زدن با افراد مختلف با روحیات، اخلاقیات و سطوح فرهنگی مختلف و به فعالیت در محیط کاری با فضای فیزیکی، روانی و فرهنگی ناسالم نیستید.

از دیگر مزایای کسب درآمد از طریق اینترنت می‌توان به امنیت شغلی نسبتاً خوب و پایدار بودن مشاغل ایجادشده در این بستر، امکان کسب درآمد دلاری در برخی از مشاغل و کسب درآمد با سرمایه بسیار اندک (برای بیشتر مشاغل اینترنتی تنها نیازمند کامپیوتری با سخت‌افزار معمولی و یک سرویس اینترنت با سرعت مناسب هستید) اشاره کرد.

کسب درآمد از اینترنت

در ادامه شما را با تعدادی از روش‌های هوشمندانه برای کسب درآمد از اینترنت آشنا کنیم؛ البته در این مقاله تنها با خود مشاغل اینترنتی به‌صورت ساده و مختصر آشنا می‌شویم و اطلاع از نحوه کسب درآمد از طریق آن‌ها را به خود شما واگذار می‌کنیم!

تبلیغات در وب‌سایت‌ها وبلاگ‌ها

شما می‌توانید تنها با چند قدم ساده یعنی انتخاب یکی از قالب‌های معروف طراحی وب‌سایت، انتخاب یک نام دامنه مناسب و یک‌ هاست رایگان و کمی جستجو در اینترنت، وب‌سایت یا وبلاگ خود را طراحی و ایجاد و به روش‌های مختلف برای کسب درآمد از طریق آن فکر کنید.

یکی از روش‌های کاملاً ثابت‌شده برای به دست آوردن درآمد از وب‌سایت وبلاگ، تبلیغات آنلاین در آن است. شما می‌توانید با استفاده از سرویس Google AdSense تبلیغات مختلف را وب‌سایت خود قرار دهید. با این سرویس می‌توانید برای نمایش تبلیغات وب‌سایت‌تان بر اساس محتوا و بازدیدکنندگان آن از گوگل کمک بگیرید. این سرویس کاملاً رایگان است و گوگل متناسب با تعداد بازدید از این تبلیغات و تعداد کلیک‌هایی که روی آن‌ها شده است، مبلغی را به کاربرانش پرداخت می‌کند. استفاده از این روش در ایران نیز امکان‌پذیر است.

تولید محتوای جذاب در وب‌سایت یا وبلاگ و ارائه اشتراک ویژه پولی برای بهره‌مندی از آن‌ها

شما می‌توانید با تولید محتواهای جذاب در وب‌سایت‌ها و وبلاگ‌ها از یک سوی و بهبود سئوی آن‌ها از سوی دیگر، ترافیک ورودی خود را از موتورهای جستجو مانند گوگل افزایش دهید و به این صورت آن را به بستر خوبی برای کسب درآمد تبدیل کنید.

برای موفق شدن یک وب‌سایت یا وبلاگ ابتدا باید هدف و مخاطب خاص خود را مشخص کنید و محتوای آن به‌گونه‌ای باشد که کاربری که به‌صورت تصادفی از طریق موتورهای جستجو وارد آن شده است، کاملاً جذب محتوا شود و برای بازدیدهای بعدی نیز تشویق شود. در صورت قرار دادن محتوای کاملاً جذاب روی وب‌سایت خود مثل فیلم‌های سینمایی جذاب به‌روز با کیفیت بالا، می‌توانید با فروش اشتراک ویژه به کاربران وب‌سایت خود نیز درآمد قابل‌توجهی را به دست آورید.

طراحی وب‌سایت

طراحی وب

چنانچه با زبان‌های برنامه‌نویسی برای طراحی و ایجاد وب‌سایت مثل جاوا اسکریپت آشنا باشید، می‌توانید به‌راحتی وب‌سایت‌های جذاب با ظاهر زیبا و کاربرپسند طراحی کنید و درآمد قابل‌توجهی به دست آورید. برای موفق شدن در این حرفه باید افرادی که به مهارت‌های شما نیاز دارند، بیابید و قیمتی رقابتی به آن‌ها پیشنهاد دهید.

راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی

راحتی خرید اینترنتی باعث شده این شیوه خرید طرفداران زیادی پیدا کند. فروش اینترنتی محصولات در اوج دوران پاندمی کرونا به یکی از پردرامدترین مشاغل تبدیل شده بود. چنانچه در حوزه تولید فعالیت می‌کنید و کالاهای جذاب و مفیدی برای عرضه دارید، راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی راحت‌ترین و در بسیاری از موارد بهترین و منفعت‌بخش‌ترین روش برای فروش این کالاها است. برای فروش اینترنتی کالاهای خود دو راه دارید.

در روش اول که راحت‌ترین روش است می‌توانید با فروشگاه‌های اینترنتی معتبر نظیر دیجی کالا همکاری کنید و به آن‌ها پورسانت پرداخت کنید ؛ البته باید مسئولان چنین فروشگاه‌هایی را در مورد با کیفیت بودن و تأمین و ارسال به‌موقع کالاهای خود و پاسخگو بودن به مشتری مطمئن کنید.

روش دوم ساخت فروشگاه اینترنتی است، قطعاً روش دوم نسبت به روش اول در ابتدا پرسود نیست؛ اما می‌توانید با بهره‌مندی از روش‌های تبلیغاتی مبتکرانه و جدید و همچنین تلاش برای جلب اعتماد و رضایت مشتری از ابعاد مختلف، فروشگاه خود را به‌تدریج به منبع کسب درآمد بسیار خوبی تبدیل کنید.

چنانچه با مراحل ساخت فروشگاه اینترنتی آشنا نیستید، می‌توانید این کار را به وب‌سایت‌ها و شرکت‌های ایجادشده برای این هدف بسپارید. این وب‌سایت‌ها تمام خدمات لازم و حرفه‌ای برای موفق شدن یک فروشگاه اینترنتی را ارائه می‌دهند. برای دریافت درگاه پرداخت اینترنتی امن و مطمئن نیز می‌توانید از خدمات وب‌سایت‌ها و شرکت‌های تخصصی در این زمینه استفاده کنید.

دراپ شیپینگ

دراپ شیپینگ روش بسیار راحت برای کسب درآمد از اینترنت بدون سرمایه و دانش خاص است. این روش هم نوعی فروش اینترنتی است که برای پول درآوردن از طریق آن تنها کافی است سفارش کالایی را از خریدار بگیرید و آن را به تأمین‌کننده کالا ارجاع دهید و تنها به‌عنوان واسطه مبلغی را به‌عنوان پورسانت دریافت کنید یا سود خرده‌فروشی کالا را به جیب بزنید.

البته برای کسب درآمد از اینترنت باید کمی مهارت ذاتی در زمینه تبلیغات و بازاریابی داشته باشید یا اطلاعات مفید و کارآمدی را در این زمینه به دست آورید.

خریدوفروش کالای دست‌دوم

امروزه وب‌سایت‌های زیادی برای خریدوفروش اینترنتی کالاهای دست‌دوم ایجادشده است و شما می‌توانید با خرید چنین کالاهایی و فروش آن به دیگران درآمد نسبتاً خوبی را به دست آورید یا با آگهی‌کردن کالاهایی که در شهر و اطراف محل زندگی شما خریداری ندارد، خریدار مناسبی برای آن پیدا کنید.

فروش عکس

اگر خلاقیت و استعداد هنری دارید و با اصول طراحی گرافیکی نیز آشنا هستید، می‌توانید با خلق تصاویر جذاب با نرم‌افزارهای گرافیکی حرفه‌ای نظیر فتوشاپ و فروش آن‌ها در فروشگاه‌های مختص فروش عکس مثل شاتر استوک (Shutter Stock) یا آی استوک فوتو (iStockPhoto) یا شاترفلای (Shutterfly) که جزو مطرح‌ترین فروشگاه‌ها در این زمینه هستند، منبع خوبی برای کسب درآمد از اینترنت ایجاد کنید. برای دریافت مبلغ عکس‌های فروخته‌شده در چنین فروشگاه‌هایی می‌توانید اکانت پی پال یا یک حساب بانکی بین‌المللی ایجاد کنید

البته باید بدانید که برای کسب درآمد از طریق این روش در ابتدای راه باید صبور باشید و تلاش کنید مجموعه جذاب از تصاویر هنری ایجاد کنید. در ضمن شما می‌توانید با تبدیل عکس یا سایر آثار هنری دیجیتالی مثل تابلوهای نقاشی دیجیتال و فایل‌های موسیقی به NFT و فروش آن درآمد خوبی کسب کنید.

در صورت استفاده از این روش برای فروش آثار هنری دیجیتالی، علاوه بر کسب درآمد از طریق آن‌ها، مالکیت معنوی اثر نیز حفظ می‌شود و در مورد این موضوع اصلاً نباید نگران باشید. برای آشنایی با نحوه انجام این کار می‌توانید به این مقاله دیجیاتو مراجعه کنید.

کسب درآمد از طریق متاورس

کسب درآمد از متاورس

متاورس دنیای دیجیتالی جذابی است که فرصت‌های کسب درآمد زیادی در آن ایجادشده است و می‌توانید از طریق اینترنت وارد این دنیای مجازی شوید و از راه‌های مختلف درآمد خوبی را در آن به دست آورید. از میان این روش‌ها می‌توان به خرید و فروش زمین در متاورس، تبلیغات در متاورس، طراحی و ایجاد لباس های مجازی و مشاوره و ارائه اطلاعات اشاره کرد برای آشنایی بیشتر با روش‌های کسب درآمد از طریق متاورس پیشنهاد می‌کنیم مقاله «کسب درآمد از طریق متاورس» دیجیاتو را مطالعه کنید.

فریلنسینگ

فریلنسینگ

فریلنسینگ یکی دیگر از روش‌های جذاب کسب درآمد از اینترنت محسوب می‌شود، چنانچه مهارت‌هایی دارید که می‌توانید از آن‌ها به‌نوعی برای کسب درآمد از اینترنت و فضای مجازی بهره‌مند شوید، می‌توانید از طریق دورکاری و بدون نیاز به خروج از منزل، با گرفتن پروژه‌های مختلف از سایت‌های دربردارنده پروژه‌های فریلنسینگ یا تولید محتوا به اشکال مختلف برای وب‌سایت‌های مختلف درآمد خوبی به دست آورید. تعدادی از مهارت‌ها و توانایی‌های محبوب در زمینه فریلنسینگ شامل موارد زیر می‌شود:

  • تولید محتوا به اشکال مختلف صوتی، تصویری، ویدیویی و متنی در زمینه‌های پرطرفدار و پرتقاضا مثل زمینه‌های آموزشی، علمی، فناوری، خودرو، کسب‌وکار و سایر زمینه‌های این‌چنینی
  • مدیریت تولید محتوا
  • مدیریت وب‌سایت‌ها و وبلاگ‌ها
  • مدیریت شبکه‌های اجتماعی و تولید محتوا و تبلیغ در آن‌ها
  • طراحی گرافیکی
  • برنامه‌نویسی
  • طراحی و ایجاد وب‌سایت و اپلیکیشن برای سیستم‌عامل‌ها و پلتفرم‌های مختلف
  • ترجمه و نویسندگی در زمینه‌های مختلف
  • تایپ، ویراستاری و صفحه‌آرایی
  • ارائه خدمات پشتیبانی آنلاین
  • ارائه آموزش و مشاوره آنلاین در زمینه‌های پرطرفدار مختلف
  • کارشناسی سئو
  • بازاریابی دیجیتالی
  • گزارش‌نویسی
  • تجزیه‌وتحلیل اطلاعات

تمام حوزه‌های فریلنسینگ معمولاً دارای ثبات و پایداری کار و امنیت شغلی خوبی هستند و فریلنسرها به‌ندرت بیکار می‌شوند. در ضمن این افراد در زمینه انتخاب پروژه‌های کاری موردنظر خود، آزادی عمل دارند و می‌توانند در هر زمان و مکانی که دسترسی به کامپیوتر و اینترنت داشته باشند، کار کند.

برای کسب درامد مناسب از طریق این حوزه درآمدی جذاب، لازم نیست در حرفه خود یک فرد کاملاً متخصص و حرفه‌ای باشید و با هر سطح مهارتی می‌توانید پروژه کاری مناسب خود را پیدا کنید البته متأسفانه اکثر افراد در حوزه‌های مختلف فریلنسینگ دور کار فاقد بیمه و مزایای شغلی مثل عیدی و سنوات هستند و تعطیلی خاصی هم ندارند.

شما می‌توانید با ایجاد یک وب‌سایت ارائه‌دهنده پروژه‌های فریلنسر و استخدام نیروهای متخصص در زمینه‌های مذکور نیز درآمد خوبی کسب کنید. جذب نیرو برای پروژه‌های فریلنسینگ بسیار آسان است.

برای انجام این کار تنها کافی است آگهی‌های استخدام و دعوت به همکاری‌های خود را در وب‌سایت‌هایی که برای ایجاد پل ارتباطی میان فریلنسرها و کارفرمایان ارائه‌دهنده پروژه‌های فریلنسینگ ایجاد شده‌اند، منتشر کنید تا به‌راحتی نیروی موردنظر خود با مهارت لازم را بیابید و با او همکاری کنید. فریلنسرها نیز می‌توانند از طریق این وب‌سایت‌ها شغل مناسب و موردنظر خود را پیدا کنند. این وب‌سایت‌ها معمولاً دارای رزومه‌ساز نیز هستند و می‌توانید با کمک گرفتن از این ابزاررزومه خوبی برای خود ایجاد کنید.

کارفرمایان پروژه‌های فریلنسینگ نیازی به فضای فیزیکی و ارائه خدمات ویژه به کارکنان مثل سرویس ایاب و ذهاب ندارند و به همین دلیل می‌توانند با سرمایه بسیار اندک به کارآفرین بسیار موفقی تبدیل شوند.

ساخت ویدیوهای جذاب و انتشار آن‌ها در سرویس‌های استریم ویدیو مانند یوتیوب

تولید محتوا

شما می‌توانید با ساخت ویدیوهای آموزشی و سرگرم‌کننده که پتانسیل خوبی برای جذب بازدید بالا دارند و قرار دادن چند کلیپ تبلیغاتی کوتاه در آن‌ها و سپس انتشار آن‌ها را در سرویس‌های استریم ویدیو، به ازای میزان بازدید مشخص از تبلیغات قرارداده‌شده در ویدیوهای بارگذاری شده، درامد معقولی را به دست آورید.

به‌عنوان‌مثال یوتیوب در ازای هر ۱۰۰۰ بازدید از یک تبلیغ مبلغی در حدود ۱ تا ۲ دلار به شما پرداخت می‌کند و چنانچه بتوانید چند کلیپ تبلیغاتی را در محتوای ویدیویی خود قرار دهید، می‌توانید درآمد راضی‌کننده‌ای را به دست آورید؛ البته همان‌طور که اشاره کردیم مبلغ مذکور تنها در ازای بازدید از تبلیغات به شما پرداخت می‌شود و درصورتی‌که کاربران در هنگام تماشای ویدیو، تبلیغات را رد کنند و یا از ابزارهای مسدودسازی تبلیغات استفاده کنند، هیچ مبلغی به شما تعلق نمی‌گیرد.

درآمد از طریق یوتیوب در ایران نیز امکان‌پذیر است. در ضمن شما می‌توانید از طریق فرم‌های استریم محتوای ایرانی نظیر آپارات نیز به شکل مشابه کسب درآمد کنید.

کسب درآمد از طریق شبکه‌های اجتماعی

شبکه‌های اجتماعی نیز بستر بسیار خوبی برای کسب درآمد از اینترنت هستند و در حال حاضر افراد بی‌شماری از آن‌ها به‌عنوان ابزاری برای امرارمعاش استفاده می‌کنند. شما می‌توانید با ایجاد صفحه و کانال در شبکه‌های اجتماعی، کالاها و خدمات خود را ارائه کنید یا برای تبلیغ در آن‌ها سفارش بگیرید.

همچنین اگر کانال‌ها یا صفحه‌های متعلق به شما در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنندگان زیادی دارد، می‌توانید با فروش یا تبادل آن‌ها درآمد خوبی کسب کنید. امروزه شبکه‌های اجتماعی بیشتر از وب‌سایت‌ها و وبلاگ‌ها و حتی سرویس‌های استریم ویدیو بازدیدکننده دارند و با تلاش برای انتشار محتوای جذاب و مفید در آن‌ها می‌توانید فرصت خوبی برای کسب درآمد به دست آورید.

آموزش مجازی

آموزش مجازی یکی از روش‌های تضمین‌شده برای کسب درآمد از اینترنت محسوب می‌شود و در دوران پاندمی کرونا از آن استقبال زیادی شده است. شما می‌توانید با معرفی خود به آموزشگاه‌های مجازی یا راه‌اندازی یک آموزشگاه مجازی برای خود درآمد قابل‌توجه کسب کنید.

خریدوفروش ارز دیجیتال

خرید و فروش ارز دیجیتال

در سال‌های اخیر خریدوفروش ارزهای دیجیتالی به روش ثابت‌شده‌ای برای کسب درامد تبدیل شده است. فروشگاه‌های زیادی برای خریدوفروش این ارزها ایجاد شده‌اند و اگر کمی شم اقتصادی داشته باشید، می‌توانید در این زمینه موفق شوید و ارزش سرمایه خود را حفظ کنید. با جستجویی ساده در اینترنت می‌توانید با نحوه خریدوفروش ارزهای دیجیتال آشنا شوید.

در ضمن با خریدو فروش سهام‌های شرکت‌های مختلف در بورس نیز می‌توانید درآمد خوبی از اینترنت به دست آورید.

معرفی و ارائه خدمات عمومی با کمک گرفتن از اینترنت و فضای مجازی

چنانچه اصلاً با حوزه‌های شغلی مرتبط با اینترنت آشنا نیستید و هیچ دانش و مهارتی در این زمینه نداریم، باز هم می‌توانید اینترنت را کمک‌خرج خود کنید! همان‌طور که می‌دانید در سال‌های اخیر وب‌سایت‌ها و سرویس‌های زیادی برای اجاره منزل و اقامتگاه، ارائه خدمات عمومی، فنی و بهداشتی و حتی خدمات حمل‌ونقل ایجاد شده است.

بنابراین اگر صاحب‌ خانه یا اقامتگاهی در یک شهر گردشگری پرطرفدار هستید یا توانایی جسمی و مهارت لازم برای ارائه خدمات مذکور را دارید، می‌توانید خود را به این وب‌سایت‌ها و سرویس‌ها معرفی کنید و از روش‌های مختلف و بدون نیاز به تلاش زیاد کسب درآمد کنید. حتی می‌توانید در تاکسی‌های اینترنتی مشغول به کار شوید و در اوقات فراغت خود درآمد قابل قبولی را به دست آورید.

بهترین مشاغل اینترنتی برای کسب درامد از اینترنت چه مشاغلی هستند؟

بهترین مشاغل اینترنتی شامل تبلیغات اینترنتی، عرضه اینترنتی کالا و خدمات، فعالیت در حوزه‌های مختلف برنامه‌نویسی مثل طراحی وب و اپلیکیشن، انجام فعالیت‌های اقتصادی در متاورس، فعالیت در حوزه‌های مختلف فریلنسینگ، خرید و فروش ارز دیجیتالی و آموزش مجازی می‌شود.

مزایای کسب درآمد از اینترنت چیست؟

مهم‌ترین مزایای کسب درآمد از طریق این روش شامل امکان کسب درآمد با سرمایه بسیار ناچیز، انتخاب ساعات کاری به‌صورت دلخواه، مجبور نبودن به حضور در محیط کاری با فضای ناسالم، مجبور نبودن به رفت‌و‌آمد در شهر در ساعات شلوغ و شرایط آب‌وهوای نامناسب می‌شود.

کسب درآمد از طریق اینترنت منفعت بخش است؟

چنانچه در حوزه‌هایی مثل طراحی وب‌سایت و اپلیکیشن کاملاً حرفه‌ای و متخصص باشید یا استعداد بسیار خوبی در ایجاد محتواهای مختلف داشته باشید، می‌توانید در برخی از موارد درآمدهای بسیار هنگفتی را از طریق اینترنت به دست آورید.

منبع:دیجیاتو

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود