دلایلی که شما را از خرید آیفون ۱۴ پرو مکس منصرف می‌کند

0 3,739

آیفون ۱۴ پرو مکس، به عنوان پرچم دار گوشی‌های سری آیفون ۱۴ به زودی راهی بازار می‌شود، اما بسیاری از کارشناسان نسبت به عملکرد موفق آن در بازار تردید دارند.

گفته می‌شود گوشی‌های سری آیفون ۱۴ در تاریخ ۷ سپتامبر (۱۶ شهریورماه) معرفی شوند که در این میان آیفون ۱۴ پرو مکس نقش دستگاه پرچمدار را بازی خواهد کرد. انتظار می‌رود این پرچمدار دارای دوربین با وضوح بالاتر، پردازنده جدید و صفحه نمایش غول پیکر ۶.۷ اینچی مانند آیفون ۱۳ پرو مکس فعلی باشد.

اما اگر شایعات را باور کنیم، آیفون ۱۴ پرو مکس دیگر تنها آیفون فوق‌العاده در خط تولید اپل نخواهد بود. انتظار می‌رود اپل امسال آیفون ۱۴ مکس ۶.۷ اینچی را نیز عرضه کند، به این معنی که کسانی که به صفحه نمایش‌های بزرگ علاقه دارند، مجبور نخواهند بود فقط برای داشتن نمایشگر بزرگتر، مدل پرو مکس را خریداری کنند.

حتی مهمتر از این، گفته می‌شود که مشخصات قابل توجهی وجود ندارد که سبب تفاوت فاحش میان مدل پرو مکس و مکس شود، بنابراین کاربران به چه دلیلی باید آیفون ۱۴ پرو مکس را بر مدل دیگر ارجحیت بدهند.
آیفون ۱۴ پرو مکس: انتظار چه چیزی را داریم؟

اگر اپل یک آیفون ۱۴ پرو مکس را در ماه سپتامبر عرضه کند، احتمالاً دنباله‌ای بر آیفون ۱۳ پرو مکس فعلی اپل خواهد بود. به این ترتیب، احتمالاً دارای صفحه نمایش ۶.۷ اینچی و دوربین سه لنزی است که شامل لنز‌های عریض، اولتراواید و تله فوتو می‌شود. طبق گزارش ها، اپل در تلاش برای ایجاد تمایز بیشتر بین مدل‌های پرو و استاندارد خود، به آیفون ۱۴ پرو و ​​پرو مکس یک سنسور دوربین ۴۸ مگاپیکسلی ارتقا یافته، یک تراشه سریع‌تر A۱۶ Bionic و یک ماژول دوربین بازطراحی شده در جلو که بریدگی را حذف می‌کند، داده.

گفته می‌شود که این ویژگی‌ها منحصر به آیفون ۱۴ پرو و ​​پرو مکس هستند، به این معنی که در آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ مکس استاندارد ظاهر نخواهند شد. این همه بر اساس گزارش‌های مارک گورمن از بلومبرگ و مینگ-چی کو، تحلیلگر اوراق بهادار TF International است که هر دوی آن‌ها در زمینه افشای مشخصات محصولات منتشر نشده اپل، سوابق خوبی دارند.

در صورتی که اپل ساختار قیمت فعلی خود را حفظ کند، آیفون ۱۴ پرو مکس احتمالاً از ۱۱۰۰ دلار برای مدل ۱۲۸ گیگابایتی شروع خواهد شد و قیمت آیفون ۱۴ پرو احتمالا از ۱۰۰۰ دلار آغاز خواهد شد.

چرا آیفون ۱۴ پرو مکس باید متمایز باشد؟

اگر گزارش‌ها صحت داشته باشند، آیفون ۱۴ پرو و ​​پرو مکس می‌توانند یکی از بزرگترین پیشرفت‌های دوربین آیفون را در سال‌های اخیر ارائه دهند. این قابلیت به تنهایی می‌تواند جذابیت آن‌ها را برای کسانی که در بازار به دنبال یک گوشی جدید هستند، بالا ببرد.

با این حال، مشکل این است که آیفون ۱۴ پرو مکس ممکن است در این وسط گم شود. خریدارانی که فقط به داشتن بهترین دوربین اهمیت می‌دهند، می‌توانند مدل ارزانتر آیفون ۱۴ پرو را انتخاب کنند و آن‌هایی که در درجه اول خواهان صفحه‌نمایش بزرگ هستند ممکن است آیفون ۱۴ مکس را انتخاب کنند. به هر حال هر دو دستگاه احتمالا ارزان‌تر از آیفون ۱۴ پرو مکس خواهند بود.

موضوع دیگر، به تاریخ عرضه سری آیفون ۱۴ مربوط می‌شود که به نظر می‌رسد بدشانسی را هم باید به مشکلات افزود. بر اساس تخمین‌های شرکت بین‌المللی داده که در ژوئن منتشر شد، انتظار می‌رود فروش گوشی‌های هوشمند در سال ۲۰۲۲ به میزان ۳.۵ درصد کاهش یابد.

گروه NPD در ماه می‌گزارش داد که بیش از هشت نفر از هر ۱۰ مصرف کننده در حال برنامه ریزی برای ارزیابی مجدد هزینه‌های خرید محصول خود در سه تا شش ماه آینده هستند. یک نظرسنجی اخیر NPD همچنین نشان داد که مصرف کنندگان قصد دارند در چند ماه آینده به دنبال اقلام ارزان‌تر و کاهش خرید کلی باشند.

این عوامل می‌تواند متقاعد کردن مصرف‌کنندگان را برای خرج کردن بیش از ۱۰۰۰ دلار برای یک گوشی جدید دشوارتر کند، به‌ویژه زمانی که ممکن است بتوانند از برخی از مزایای مشابه (صفحه نمایش بزرگ‌تر یا دوربین سه لنز) در مدل‌های ارزان‌تر برخوردار شوند. در این میان، به نظر می‌رسد که اپل با آیفون ۱۴ پرو مکس تنهاروی این واقعیت حساب می‌کند که برخی از مصرف کنندگان ممکن است برای داشتن صفحه نمایش بزرگتر و دوربین بهتر بخواهند هزینه بیشتری پرداخت کنند.
اپل چگونه می‌تواند حس خاص بودن آیفون ۱۴ پرو مکس را به مشتری القا کند؟

چند کار وجود دارد که اپل می‌تواند انجام دهد تا آیفون ۱۴ پرو مکس را در کنار آیفون ۱۴ پرو معمولی و آیفون ۱۴ مکس متمایز کند. همانطور که همیشه انتظار می‌رود، اپل می‌تواند از ویژگی‌های نرم افزاری شبیه آی پد برای صفحه نمایش غول پیکر پرو مکس استفاده کند.

به عنوان مثال، می‌تواند یک حالت چند وظیفه‌ای اضافه کند که مشاهده همزمان بیش از یک برنامه را آسان‌تر می‌کند. همچنین یک گزینه نمایشگر همیشه روشن، مشابه گزینه موجود در مدل‌های جدیدتر اپل واچ و بسیاری از تلفن‌های اندرویدی رقیب می‌تواند جذابیت بیشتری به این گوشی پرچمدار بدهد.

سامسونگ برای تمایز گلکسی اس ۲۲ اولترا از گلکسی اس ۲۲ و اس ۲۲ پلاس معمولی کار بهتری انجام داده است. اگرچه اس ۲۲ اولترا ۱۲۰۰ دلاری احتمالاً برای اکثر مردم بسیار گران است، اما ویژگی‌های متمایزی را ارائه می‌کند که نمی‌توانید در مدل‌های ارزان‌تر سامسونگ دریافت کنید.

مدل اولترا دارای یک قلم داخلی برای یادداشت برداری و طراحی، صفحه نمایش ۶.۸ اینچی بزرگتر، دوربین سلفی ۴۰ مگاپیکسلی با وضوح بالاتر و سیستم دوربین اصلی با دو لنز تله فوتو و زوم اپتیکال ۱۰ برار است.

در مقایسه، آیفون ۱۳ پرو مکس، به غیر از صفحه نمایش بزرگتر و عمر باتری بیشتر، شباهت‌های زیادی با آیفون ۱۳ پرو دارد. اما اگر اپل نسخه ۶.۷ اینچی آیفون استاندارد را عرضه کند، همانطور که گزارش‌های Nikkei Asian Review، Bloomberg و Ming-Chi Kuo نشان می‌دهند، آیفون ۱۴ پرو مکس ممکن است در خط تولید امسال کمتر احساس منحصربه‌فرد بودن کند.

به هر حال، تا زمانی که یک آیفون تاشو عرضه شود، آیفون پرو مکس گران‌ترین و پریمیوم‌ترین آیفون اپل خواهد بود. این بدان معناست که این مدل باید بهترین ویترین فناوری اپل باشد، به همین دلیل است که ما مایلم ویژگی‌های منحصر بفرد بیشتری را در آن ببینم که نتوان در جای دیگری به دست آورد.

منبع: راهنماتو

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود