خواص مصرف بلغور جو دو سر در صبحانه

0 3,751

تأمین انرژی در طول روز بسیار اهمیت دارد ، که با یک صبحانه مغزی و رژیم غذایی مناسب محقق می شود.

وقتی صحبت از تغذیه سالم به میان می‌آید، بلغور جو دوسر قطعاً می‌تواند سر میز صبحانه استفاده شود.

تأمین انرژی در طول روز بسیار اهمیت دارد ، که با یک صبحانه مغزی و رژیم غذایی مناسب محقق می شود.در این خصوص دکتر کاندیدا ربلو مدیر برنامه تحقیقات تغذیه و بیماری‌های مزمن در مرکز تحقیقات زیست پزشکی پنینگتون دانشگاه ایالتی لوئیزیانا در باتون روژ، می‌گوید، جو ویژگی‌های بسیار خوبی دارد.

مطالعات گسترده جو و بلغور جو دوسر را با فواید زیادی برای سلامت قلب مرتبط دانسته اند، مانند کاهش کلسترول (کلسترول LDL کل و کلسترول بد) و کمک به کنترل وزن.بلغور جو دوسر دارای مقدار زیادی ویتامین و مواد معدنی است.

دو مثال: طبق گفته وزارت کشاورزی آمریکا یک پیمانه بلغور جو دوسر پخته شده حدود ۱.۸ میلی گرم ویتامین B۱ یا تیامین دارد. این میزان نزدیک به ۱۵ درصد از نیاز تغذیه‌ای یک بزرگسال در روز است.

همچنین دارای ۱.۳۶ میلی گرم منگنز است که ۵۹ درصد توصیه روزانه برای مردان و ۷۶ درصد برای زنان است. منگنز در ایمنی، لخته شدن خون و نحوه متابولیسم کلسترول و قند خون نقش دارد. اما آنچه که جو را متمایز می‌کند این است، یک فنجان بلغور جو دوسر پخته تنها ۱۶۶ کالری و نزدیک به ۴ گرم فیبر رژیمی دارد.به آن فیبر بتا گلوکان می‌گویند، که یک فیبر محلول است. به این معنی که در آب گرم حل می‌شود.

ربلو می‌گوید: وقتی بلغور جو دوسر می‌خورید، باعث لاغری می‌شود که ناشی از ویسکوزیته‌ای است که بتاگلوکان ایجاد می‌کند.این فیبر به شما کمک می‌کند مدت بیشتری احساس سیری کنید و به حفظ سطح کلسترول سالم کمک می‌کند.

جو دوسر همچنین دارای مواد مغذی گیاهی غنی است. موادی که از گیاهان مشتق شده اند و ممکن است سلامت را تقویت کنند.یک دسته از این گونه مواد مغذی گیاهی، آونانترامیدها هستند که فقط در جو دوسر یافت می‌شوند. آونانترامیدها ممکن است اثرات آنتی اکسیدانی و ضد التهابی داشته باشند، اگرچه ربلو گفت: فواید احتمالی آن‌ها به اندازه بتاگلوکان‌ها مورد بررسی قرار نگرفته است.

جو دوسر از دهه ۱۹۶۰ با فواید سلامت قلب مرتبط بوده است و به اشکال مختلفی وجود داشته است. تفاوت‌ها شامل سطوح پردازش و نحوه استفاده از آن است.جو دوسر در یک پوسته غیر قابل خوردن رشد می‌کند. داخل بدنه یک غلات شبیه دانه است. آن بلغور در سبوس پوشانده شده است.

ربلو گفت: در سایر غلات کامل، مانند گندم، می‌توانید لایه سبوس را حذف کنید. اما در جو دو سر، این غلات بسیار نرم است، به طوری که لایه سبوس واقعاً نمی‌تواند برداشته شود. این بدان معناست که جو تقریبا همیشه یک غذای سبوس دار است، که بخش کلیدی از الگوی تغذیه سالم همین است.

ربلو گفت: بین مدل‌های مختلف استفاده از جو از نظر تغذیه‌ای تفاوت کمی وجود دارد. به مثال جو فوری دارای شاخص گلیسمی بالاتری است، به این معنی که قند خون شما را سریع‌تر افزایش می‌دهد.

ربلو گفت: شیر جو دوسر مقداری فیبر رژیمی دارد. معمولاً ۲ گرم در هر فنجان، اما مقدار بتا گلوکانش نسبتاً کم است.متأسفانه، ربلو کوکی‌های جو دوسر پر از شکر را به عنوان یک غذای سالم رد کرد. (اگرچه او مخالف این نیست که گاهی اوقات آن را به عنوان خوراکی مصرف کند)

ربلو پیشنهاد کرد، بلغور جو با میوه مورد علاقه شما می‌تواند راهی شیرین کردن وعده مناسب و رژیمی شما خصوصا در صبح باشد.اگر صبحانه‌ای مغذی مانند جو بخورید، اما بعد از آن در بقیه روز قند و چربی زیاد کنید، این واقعاً به رژیم شما کمکی نخواهد کرد.

منبع:ایسکانیوز

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود