بررسی گوشی نوکیا ۶٫۲ (Nokia 6.2) ؛ گوشی جدید نوکیا را بهتر بشناسید

0 319

شرکت نوکیا گوشی نوکیا ۶٫۲ و ۷٫۲ را با ظاهری جذاب معرفی کرد. ما شما را با مشخصات فنی و ویژگی های گوشی Nokia 6.2 آشنا خواهیم کرد.

شرکت نوکیا از گوشی های جدید خود با نام‌های نوکیا ۶٫۲ و ۷٫۲ در نمایشگاه IFA 2019 رونمایی به عمل آورد. شرکت فنلاندی نوکیا پس از آغاز همکاری با HMD Global توانست موفقیت‌های زیادی را به دست آورد و هم اکنون هم با این دو گوشی هوشمند جدید، نظرات زیادی را به خود جلب کرده است. ما در این مقاله به بررسی مشخصات نوکیا ۶٫۲ خواهیم پرداخت و به زودی با بررسی کامل نوکیا ۷٫۲ هم در خدمت شما خواهیم بود.

نوکیا ۶٫۲ – Nokia 6.2

گوشی نوکیا 6.2 گوشی نوکیا 6.2

دوستان عزیز، اولین مسئله‌ای که قصد داریم درباره گوشی جدید نوکیا مورد بررسی قرار دهیم، ظاهر آن بوده و به نظر می‌رسد نوکیا نتوانسته ابتکار زیادی در بخش جلو از خود نشان دهد، اما در بخش عقب شاهد طراحی یک ماژول دایره شکل هستیم که سنسورهای دوربین و یک فلاش ال ای دی را در خود جای داده است. همانطور که در تصویر مشخص است، ماژول دایره شکل باعث زیبایی چندانی نشده و بیشتر تعجب کاربران را برانگیخته است. اینطور که به نظر می‌رسد، ماژول دایره شکل این دستگاه نمی‌تواند نظر کاربران را به خود جلب کند و نتیجه مثبتی را رقم بزند، اما نباید از انصاف خارج شد و می‌توان گفت که در میان تمام سنسورهای دوربینی که به صورت عمودی یا افقی قرار گرفته‌اند، ماژول دایره شکل یک نوآوری به حساب می‌آید؛ البته نظر کاربران با یکدیگر تفاوت دارد و این یک امر طبیعی‌ست و سلیقه حرف اول و آخر را می‌زند.

گوشی نوکیا 6.2 گوشی نوکیا 6.2

گوشی نوکیا ۶٫۲ مجهز به نمایشگر ۶٫۳ اینچ IPS LCD با وضوح ۱۰۸۰×۲۲۸۰ پیکسل و نسبت ابعاد تصویر ۹:۱۹ می‌باشد، همچنین نسبت ابعاد نمایشگر به بدنه آن هم ۸۲٫۵ درصد بوده که ایده‌آل به نظر می‌رسد. این گوشی موبایل دارای ناچ قطره آب بوده که مکان قرارگیری سنسور سلفی هم می‌باشد. گوشی جدید نوکیا دارای سیستم عامل اندروید ۹ پای بوده و در آینده نه چندان دور، فایل بروزرسانی اندروید ۱۰ را دریافت خواهد کرد. شرکت HMD Global رابطه خوبی با گوگل دارد و قطعا آپدیت سیستم عامل جدید اندروید برای گوشی های نوکیا، چندان طول نخواهد کشید.

مشخصات سخت افزاری گوشی نوکیا ۶٫۲

گوشی نوکیا 6.2 گوشی نوکیا 6.2

گوشی نوکیا ۶٫۲ ، یک گوشی میان رده بوده و دارای تراشه ۱۴ نانومتری هشت هسته‌ای کوالکام اسنپدراگون ۶۳۶ است. همچنین مجهز به پردازنده گرافیکی Adreno 509 می‌باشد. توجه داشته باشید که عملکرد این دستگاه می‌تواند باعث ایجاد احساس رضایت در کاربران شود، اما نباید انتظار اجرای بازی‌های فوق‌العاده سنگین را داشت، زیرا این گوشی به عنوان یک گوشی میان‌رده شناخته می‌شود و قطعا میان گوشی‌هایی که دارای پردازنده Adreno 640 هستند و نوکیا ۶٫۲ که دارای پردازنده گرافیکی Adreno 509 است، تفاوت‌هایی وجود دارد.

گوشی هوشمند Nokia 6.2 در سه مدل مختلف بر اساس تفاوت در میزان رم و حافظه ذخیره‌سازی عرضه خواهد شد؛ این سه مدل عبارتند از:

  • ۳ گیگابایت رم و ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی
  • ۴ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی
  • ۴ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی

دوستان عزیز، توجه داشته باشید که هر سه مدل مجهز به خشاب کارت حافظه جانبی هستند و بدین ترتیب، امکان افزایش حافظه ذخیره‌سازی تا ۵۱۲ گیگابایت دیگر هم فراهم است.

آیا عملکرد دوربین نوکیا ۶٫۲ رضایت‌بخش است؟

گوشی نوکیا 6.2 گوشی نوکیا 6.2

بازار گوشی هایی که دوربین سه‌گانه دارند، حسابی گرم بوده و به نظر می‌رسد نوکیا ۶٫۲ هم از قافله عقب نمانده است. این گوشی موبایل جدید نوکیا مجهز به دوربین سه‌گانه با سنسور اصلی ۱۶ مگاپیکسل و گشودگی دیافراگم f/1.8، سنسور ۸ مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم f/2.2 و سنسور ۵ مگاپیکسل سنجش عمق است. اینطور که پیداست، دوربین سه‌گانه بخش عقب دارای ویژگی HDR و پانوراما خواهد بود. Nokia 6.2 در بخش جلو هم مجهز به سنسور سلفی ۸ مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم f/2.0 می‌باشد و قطعا توانایی ثبت تصاویر باکیفیت و کاربرپسند را خواهد داشت.

مشخصات باتری و سایر ویژگی‌ها

گوشی نوکیا 6.2 گوشی نوکیا 6.2

گوشی هوشمند نوکیا ۶٫۲ مجهز به باتری قدرتمند ۳۵۰۰ میلی‌آمپر بوده و از فناوری شارژ سریع ۱۰ وات هم پشتیبانی به عمل می‌آورد. شاید بتوان گفت که اگر حسگر اثر انگشت این گوشی در پایین ماژول دوربین وجود نداشت، وضعیت ظاهر دستگاه نگران‌کننده بود، اما با تعبیه این حسگر در مکانی مناسب، دستگاه زیبایی خاصی پیدا کرد. سایر ویژگی‌های نوکیا ۶٫۲ را می‌توان موارد زیر عنوان کرد:

  • جک هدفون ۳٫۵ میلی‌متری
  • وای فای
  • نسخه ۵ بلوتوث
  • NFC
  • رادیو
  • پشتیبانی از OTG

افرادی که علاقه‌مند به برند نوکیا هستند و از طرفی به دنبال یک گوشی میان رده جذاب و کارآمد هستند، بهتر است وقت خود را برای خرید یک گوشی میان رده از سایر برندها تلف نکنند و منتظر عرضه گوشی نوکیا ۶٫۲ باشند.

همراهان عزیز وب سایت گوشی سنتر، امیدواریم توانسته باشیم اطلاعات مفیدی درباره گوشی نوکیا ۶٫۲ در اختیار شما قرار دهیم. شما می‌توانید نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.

فایل ویدیویی Nokia 6.2

منبع: گوشـی سنتـر

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود