ریزش شدید بیننده شبکه ۳ در فینال لیگ قهرمانان آسیا / فردوسی پور چگونه گزارشگر رسانه AFC شد؟ / آیا اینترنت و اینستاگرام مختل می‌شود؟

صداوسیما حق پخش دیدار نهایی لیگ قاره را خریداری کرده؟

0 3,776

به احتمال فراوان، گزارش فردوسی پور در بازی فینال فردا که بر روی صفحه اینستاگرام کنفدراسیون فوتبال آسیا پخش می‌شود، تعداد زیادی از بینندگان شبکه سه را با خود خواهد برد. این در حالی است که عده‌ای از احتمال اختلال اینترنتی و کاهش سرعت، همزمان با دیدار پرسپولیس و اولسان به دلایل مختلف می‌گویند!

تابناک: در حالی که برخی سایت‌های خبری با انتشار شایعاتی از هفته گذشته، خبر از بازگشت فردوسی پور به شبکه سه با گزارش بازی فینال لیگ قهرمانان آسیا داده بودند، با سفر عادل به دوحه برای گزارش بازی نهایی پرسپولیس در اینستاگرام رسمی کنفدراسیون آسیا این ادعا خود به خود تکذیب شد.

در حالت طبیعی انتخاب مردم برای گزارش دیدار حساس و تاریخی پرسپولیس در فینال لیگ قهرمانان آسیا، عادل فردوسی پور بود، اما او که دو سال است با خشم عجیب مدیر جوان شبکه سه از دایره برنامه سازان و مجریان این شبکه خارج شده است، دیگر امکان گزارش این بازی مهیج برای مردم را ندارد. فردوسی پور از مدار فروغی خارج شد، اما حالا با استقبال شدیدی از سوی افکارعمومی مواجه شده است.

ریزش شدید بیننده شبکه ۳ در فینال لیگ قهرمانان آسیا / فردوسی پور چگونه گزارشگر رسانه AFC شد؟ / آیا اینترنت و اینستاگرام مختل می‌شود؟

فردوسی پور چگونه با رسانه ای اف سی قرارداد بست؟

موضوع از این قرار است، یک شرکت هندی که پیمانکار و گرداننده صفحه رسمی اینستاگرام کنفدراسیون فوتبال آسیاست و طی دو سال اخیر با برگزاری نظرسنجی‌های جنجالی بین نقاط حساس بین طرفدراران فوتبال در قاره کهن، فالوئر زیادی جذب کرده، طی قراردادی فرصت طلبانه با فردوسی پور موفق شده است تعداد پیگیری کنندگان ایرانی خود در صفحه رسمی فوتبال آسیا را به شدت افزایش دهد. اطلاعاتی از رقم این قرارداد منتشر نشده، ولی هرچه هست برای فردوسی پور درآمد حاصل از این گزارش به هیچ عنوان اولویت ندارد.

او حالا پس از مدت‌ها صدای خود را بر روی یک بازی حساس و پربیننده به گوش میلیون‌ها ایرانی علاقه مند خود خواهد رساند که برایش اهمیت بسیاری دارد. البته برای عادل حضور در قاب تلویزیون‌های بیگانه هم فراهم بود، اما او تمایلی به پیوستن به این شبکه‌های فارسی زبان خارج نشین نداشت و ترجیح داد در وطن خود بماند. هنوز مشخص نیست که فردوسی پور ارتباط تصویری هم در این حضور تازه خود خواهد داشت یا خیر؟

اینستاگرام محبوبیت و کاربرد فوق العاده‌ای نزد ایرانیان پیدا کرده است و هر روز بر شمار کاربران ایرانی اش می‌افزاید. محبوبیت این پلت فرم اجتماعی که مبتنی بر عکس و تصویر و فیلم و کلیپ بوده است، باعث شده که زمزمه‌های فیلتر شدن آن در کشورمان نیز شنیده شود.

احمدی جای عادل را گرفت!

به این ترتیب برای مصاف حساس میان دو تیم فوتبال پرسپولیس و اولسان کره جنوبی، مدیران شبکه سه، گزارش این دیدار مهم را به محمدرضا احمدی واگذار کرده اند. احمدی بعد از فردوسی پور، یکی از انتخاب‌های اصلی طرفداران فوتبال به عنوان گزارشگر دیدار دو تیم فوتبال پرسپولیس ایران و اولسان هیوندای کره‌جنوبی بوده است. احتمالا گزارش فردوسی پور در بازی فینال که بر روی پلت فرم اینستاگرام انجام می‌شود، تعداد زیادی از بینندگان شبکه سه را با خود خواهد برد.

با توجه به آمار اخیر ضریب نفوذ اینستاگرام در ایران، که از ۳۰ میلیون نفر نیز فراتر رفته است، می‌توان پیش بینی کرد که میزان مخاطب شبکه سه هنگام پخش بازی فینال لیگ قهرمانان آسیا کاهش قابل توجهی نسبت به موارد مشابه قبل پیدا کند، چون عده زیادی از هموطنان برای شنیدن گزارش بازی با صدای فردوسی پور طی همین دو روز اخیر، صفحه اینستاگرام کنفدراسیون فوتبال آسیا را فالو کرده اند تا پیگیر این بازی از طریق اینترنت باشند.

اینستاگرام و اینترنت در ایران همزمان با فینال مختل می‌شود؟

البته در این میان گروهی هم معتقدند با توجه به ضعف سرعت اینترنت در ایران ـ که شاید حتی در زمان برگزاری بازی فینال به عمد هم کاهش پیدا کند ـ مردم مجبور شوند بازی را از طریق شبکه سوم تماشا کنند.

آخرین خبر‌ها تا اواسط هفته گذشته، حاکی از این بود که صداوسیمای جمهوری اسلامی موفق به خرید سیگنال این بازی نشده و پول لازم برای دریافت تصاویر از مالکان امتیاز پخش تلویزیونی رقابت‌های لیگ قهرمانان را واریز نکرده بود؛ رقمی که به راحتی با درآمد تبلیغات و تیزر‌های قبل و بین و بعد دیدار فینال قابل جبران است، اما مدیران رسانه ملی عادت چندانی به پرداخت ارقام آنچنانی برای خرید حق پخش ندارند. آن‌ها سال هاست لیگ برتر ایران را رایگان پخش می‌کنند و ریالی هم بابت تصویربرداری و درآمد نجومی که از طریق محبوبیت فوتبال به دست می‌آورند، به صاحبان واقعی آن یعنی باشگاه‌ها و فدراسیون نمی‌دهند.

این مسابقه روز شنبه ـ ۲۸ آذر ماه ـ ساعت ۱۵ و ۳۰ در قطر برگزار می شود و از شبکه سه سیما روی آنتن خواهد رفت. دیدار دو تیم فوتبال پرسپولیس ایران و اولسان هیوندای کره‌جنوبی در قالب برنامه «فوتبال برتر» به تهیه کنندگی مهدی هاشمی پخش خواهد شد.

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود