میوه هایی که واسه حفظ تناسب اندام و رژیم غذایی باید بری تو کارشون

0 3,839

برای رسیدن به وزن دلخواه و برای این که هیکل رو فرمی داشته باشید باید بدونی که چه میوه هایی رو خوبه که به رژیم غذاییت اضافه کنی.

کاهش وزن و حفظ تناسب اندام یکی از مهم ترین مسائلی است که ذهن اغلب خانم ها و آقایان رو به خود مشغول میکند و برای همین خیلی از افراد مدام به دنبال راه هایی هستند که بتوانند رژیم غذایی خود رو جوری بچینند که در این روند کمکشان کنه. میوه ها در یک رژیم غذایی سالم و موثر نقش قابل توجهی دارند و نکته حائز اهمیت درباره آن ها نیز این است که بسیاری از میوه ها نه تنها کالری کمی دارند بلکه سرشار از فیبر نیز می باشند که می تواند برای کاهش وزن بسیار موثر واقع شود، به علاوه برخی از آن ها می توانند در افزایش احساس سیری نیز نقش چشمگیری داشته باشند و باعث کاهش حس گرسنگی شوند. / رژیم غذایی میوه

بهترین میوه ها برای کاهش وزن

با توجه به این که در یک رژیم غذایی موثر وجود میان وعده ها امر مهمی است، انواع و اقسام میوه ها به عنوان میان وعده های سالم و مغذی معرفی می شوند، بنابراین اگر شما با آن هایی که می توانند در روند کاهش وزن و حفظ تناسب اندام شما موثر تر باشند آشنا شوید قطعا در این دوره موفق تر عمل خواهید کرد. در ادامه تعدادی از بهترین گزینه های ممکن را بررسی می کنیم.

1.گریپ فروت خوشمزه ای سالم و ترش

نصف یک گریپ فروت تنها 37 کالری دارد و در کنار آن می تواند 51 درصد از ارزش روزانه ویتامین C بدن را تامین کند همچنین مقدار کمی از ویتامین A را نیز در اختیار بدن شما قرار میدهد. به علاوه این میوه ترش و دوست داشتنی دارای شاخص گلیسیمی پایینی می باشد به معنای آن که خوردن آن قند کمی را وارد جریان خون شما می کند. نکته جالب توجه دیگر در رابطه با گریپ فروت این است که طی بررسی های اخیر نشان داده شده است مصرف این میوه می تواند باعث کاهش چربی بدن به ویژه دور کمر و همچنین کاهش فشار خون نیز بشود.

بهترین میوه ها برای کاهش وزن

2.سیب میوه بهشتی پر طرفدار

سیب حقیقتا میوه ای بهشتی است مخصوصا برای آن هایی که دنبال کاهش وزن و رژیم غذایی سالم هستند چرا که بسیار کم کالری است اما حجم بالایی فیبر را ارائه میدهد به انضمام آن که در کاهش وزن نیز بسیار موثر است چراکه تاثیرات بالایی بر حس سیری دارد. البته نکته قابل توجه این است که بر اساس تحقیقات صورت گرفته برای کاهش گرسنگی بهتر است به جای آب سیب خود آن را به طور کامل مصرف کنید.

بهترین میوه ها برای کاهش وزن

3.توت ها بمب های غذایی

تمامی انواع و اقسام توت ها نه تنها کالری کمی دارند بلکه سرشار از مواد غذایی نیز هستند که می توانند برای یک رژیم غذایی سالم مفید باشند. همچنین آن ها فوق العاده سیر کننده می باشند. از طرفی دیگر توت ها می توانند باعث کاهش سطح کلسترول، کاهش سطح فشار خون و کاهش سطح التهابات موجود در بدن شوند. شما می توانید خیلی راحت مقداری توت خشک همراه خود داشته باشید و در طول روز مصرف کنید.

بهترین میوه ها برای کاهش وزن

4.کیوی میوه ترش و خوشمزه زمستانی

کیوی سرشار از مواد مغذی و منبع غنی ویتامین C، ویتامین K، فولات و فیبر است که همگی آن ها برای سلامتی بسیار مهم و قابل توجه هستند. مطالعات صورت گرفته نشان داده اند که این میوه سبز و خوشمزه میتواند در بهبود کلسترول، حمایت از سلامت روده و همچنین کنترل قند خون کمک نماید. از طرف دیگر کیوی ها مانند گریپ فروت از شاخص گلیسیمی پایینی برخوردار میباشند، کم کالری و در عین حال سرشار از فیبر بودن نیز از ویژگی های بارز میوه های معرفی شده در این لیست می باشد که برای کاهش وزن بسیار ایده آل است.

بهترین میوه ها برای کاهش وزن

5.موز اعجوبه ای در میان میوه ها

موز از ان دست میوه هایی است که بسیاری از افراد هنگام کاهش وزن آن را از رژیم غذایی خود حذف می کنند چرا که هم محتوای قند بالایی دارد و هم کالری بالا با این وجود حذف موز ار رژیم غذایی یک اشتباه بزرگ است چرا که اگر چه سطح بالایی از کالری را ارائه میدهد اما با این حال از سطح بالاتری از مواد مغذی هم برخوردار است، موز سرشار از پتاسیم، منیزیم، منگنز، فیبر، آنتی اکسیدان های متعدد، ویتامین C و ویتامین B6 میباشد، به انضمام این که شاخص گلیسمی پایینی دارد و به این ترتیب به کنترل سطح قند خون و کاهش وزن کمک میکند.

بهترین میوه ها برای کاهش وزن

منبع:شایانیوز

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود