موهاتو رنگ کردی و میترسی خشک و وِززز شن؟ / اصول انتخاب شامپو مناسب

0 3,755

اگه موهاتون رنگ می کنید برای اینکه سالم و زیبا باشن باید از شامپوهای مخصوص موهای رنگ شده استفاده کنید.

اگه اهل رنگ، مش، بالیاژ، آمبره، سامبره و …. باشید مطمئنا میدونید که موهاتون نیاز به مراقبت بیشتری دارن و برای افزایش ماندگاری رنگ، سلامت مو و زیبایی بیشتر باید توی انتخاب شامپو و محصولات مراقبت از مو مثل ماسک، سرم مو و … محتاط تر باشید.

از اون جایی که تنوع شامپو های مخصوص مو های رنگ شده در بازار بسیار زیادِ انتخاب خیلی سختِ و گاهی اوقات ممکنِ شما هزینه زیادی رو هم پرداخت کنید اما در نهایت محصول باکیفیتی نصیبتون نشه؛ به همین خاطر ما توی این مطلب میخوایم کمکتون کنیم و چنتا از بهترین شامپو های مخصوص موهای رنگ شده رو بهتون معرفی کنیم اما قبلش ویژگی های یه شامپوی خوب رو میگیم پس در ادامه با ما همراه باشید./ انتخاب شامپو

شامپوهای مخصوص موهای رنگ شده چه ویژگی‌هایی باید داشته‌ باشن؟

1- قدرت تثبیت رنگ

2- رطوبت‌ رسانی جهت رفع خشکی بعد از رنگ و دکلره

3- نرم‌ کننده مو

4- رساندن ویتامین های مورد نیاز برای مو

5- ترجیحا سولفات‌ فری (اگرم کاملا سولفات فری نبود، حداقل اس‌ال‌اس نداشته باشه)

6- بالانس کردن PH مو و قرار دادن PH مو در منطقه خنثی

7- مغذی باشه و موها رو سرحال نشون بده

main_image

تا اینجا فهمیدیم که شامپوی مخصوص موهای رنگ شده چه ویژگی هایی باید داشته باشه تا به عنوان یه شامپوی خوب و باکیفیت معرفی بشه. حالا میخوایم یه سری نکات رو راجع به سولفات بهتون بگیم.

سولفات‌ها نوعی سورفکتانت هستند که میتونن آلودگی و چربی رو از پوست کف سر و ساقه موها پاک کنند. وجود این ترکیبات در شامپوها کمک می‌کند که به راحتی با آب ترکیب شده و چربی‌ها رو پاک کنند. این مواد در بسیاری از محصولات نظیر شامپو، صابون، انواع شوینده، خمیر دندان و نرم‌کننده‌ها وجود دارند. به گزارش شایانیوز سولفات‌های متفاوتی در محصولات شوینده و بهداشتی وجود دارند اما پرکاربردترین آن‌ها سدیم لورث سولفات، سدیم لوریل سولفات و آمونیم لورث سولفات هستند. این سه نوع ترکیب علاوه بر این که قیمت ارزانی دارند، کف بسیار خوبی نیز ایجاد می‌کنند.

istockphoto-1177223367-612x612

سولفات‌ چه ویژگی‌هایی داره؟

سولفات یه ماده شیمیاییست که باعث تولید کف بیشتر در شامپو ها میشه و قدرت تمیز کنندگیشو بالا میبره پس تا اینجا اصلا بد نیست تازه خیلی هم خوبه اما گاهی اوقات این جناب سولفات در زمینه تمیز کنندگی زیاده روی میکنه و علاوه بر آلودگی ها چربی طبیعی کف سر و رطوبت مو رو هم از بین میبره که باعث خشکی و شکنندگی مو میشه و پوست سر رو هم تحریک میکنه. به خاطر همین هم این روز ها استفاده از شامپو های فاقد سولفات خیلی پرطرفدار شده.

آیا شامپو های فاقد سولفات نیاز کسایی که کف سر چرب دارن و برطرف میکنند؟

چنانچه شما کف سر چربی دارید، شامپوهای فاقد سولفات‌ قادر به پاک‌سازی کامل چربی‌های اضافی نیستن و به همین دلیل ممکنه شما با مصرف این شامپوها دچار خارش کف سر یا ریزش مو بشید یا اینکه مجبور باشید هر روز موهاتون رو بشورید.

how-to-wash-your-hair-properly-and-right

اس ال اس یعنی سدیم لوریل سولفات و اس ال ای اس یعنی سدیم لورث سولفاتدو نسبت به مشتقات دیگه سولفات مضر تر هستند؛ پس اگه به هر دلیلی از شامپو های سولفات دار استفاده می کنید بهتره که از مشتقات ملایم تر استفاده کنید.

بهترین شامپوها مخصوص موهای رنگ شده

1- مدل ویتامینوکالر و ابسولوت ریپر لورآل پروفشنال دو تا از بهترین ها برای موهای رنگ شده هستند که البته قیمت بالایی دارند و استفاده ازَشون برای همه مقرون به صرفه نیست. اگه بعد از رنگ و دکلره موهاتون آسیب دیده یا سوخته یا خیلی خشک شده از ابسولوت ریپر استفاده کنید. اگر هم آسیب خاصی ندیده و فقط میخواین سلامت موهاتون بعد از رنگ حفظ بشه و رنگ دوام بیشتری داشته باشه مدل ویتامینوکالر رو استفاده کنید.

2- اگه دنبال یه شامپوی باکیفیت و قیمت مناسب هستید پیشنهاد ما شامپوی سان سیلکِ ( ‌VIBRANT COLOR PROTECTION)؛ این محصول با تکنولوژی Color Lock رنگ مو رو تثبیت و دوامشو بیشتر میکنه.

3- گزینه بعد شامپو کروما کر لیزاپ مخصوص موهای رنگ شده است که به دلیل عصاره sunflower، سرامید a2 و کمپلکس کروماکر باعث محافظت از رنگ مو میشه. این شامپو مانع باز شدن منافذ مو میشه در نتیجه رنگ دانه ها داخل مو باقی میمونن.

4- گزینه بعدی شامپوی محافظت از موهای رنگ‌ شده ترزمه است. (‌TRESEMME COLOR REVITALIZE PROTECTION SHAMPOO) این شامپو حاوی چای سبز، رزماری و آفتاب‌گردانِ که عملیات پاکسازی و بازگرداندن رطوبت مورد نیاز مو رو انجام میده و موهای شما رو نرم و سالم نگه میداره. این شامپو با جلوگیری از کدر شدن رنگ، موی شما رو درخشان و در عین حال نرم و سالم نیز نگه میداره.

5- شامپو کالروایو از برند لورآل هم یکی از شامپوهای پرطرفدار برای موهای رنگ شده است که قیمت مناسبی داره.

6- از آن جایی که بهترین شامپو همیشه گرون ترین شامپو نیست شامپو فولیکا با عصاره انار هم یکی از بهترین ها برای موهای رنگ شده است که قیمتش هم مناسبِ. این شامپو حاوی عصاره انار، پرو ویتامین B5 و ویامین B6 است؛ عصاره انار به تثبیت رنگ و محافظت مو کمک میکنه. ویتامین های موجود در این شامپو باعث تقویت ساقه مو میشه و از خشک شدن موها جلوگیری میکنه، در نتیجه موها رو نرم، لطیف و درخشان می سازد.

271203_957

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود