آکواریوم اصفهان

0 3,831

با اولین تونل آکواریوم ایران آشنایی دارید؟ اولین تونل آکواریوم کشور ایران در اصفهان ساخته شده است. اصفهان که به «نصف جهان» معروف است، شهری است با جاذبه‌های تماشایی فراوان، که آکواریوم اصفهان نیز یکی از دیدنی های اصفهان محسوب می‌شود.

این آکواریوم بی‌نظیر با امکانات تفریحی متعدد در منطقه جگلی ناژوان قرار دارد. داخل این آکواریوم بیش از 300 گونه از آبزیان جهان زندگی می‌کنند، آبزیان فوق‌العاده زیبای آب‌های شور و شیرین پنج قاره جهان. در ادامه مطلب، لحظه آخر قصد دارد با معرفی کامل آکواریوم اصفهان و جاذبه‌های اطراف آن تمام سوالات شما در مورد این آکواریوم را جوابگو باشد.

این مقاله، چه چیزی از آکواریوم اصفهان را به ما می‌گوید؟

  • درباره آکواریوم اصفهان (گونه‌های جانوری ساکن در آن)
  • آدرس آکواریوم اصفهان و دسترسی به آن
  • قیمت بلیط ورودی آکواریوم اصفهان
  • شرایط بازدید از آکواریوم اصفهان
  • امکانات رفاهی و تفریحی آکواریوم اصفهان
  • قسمت‌های جداگانه آکواریوم اصفهان

جاهای دیدنی اصفهان-شهر زیبای اصفهان یکی از مهم ترین و توریستی ترین شهر های کشور ایران می باشد و جاذبه های گردشگری متعددی را در خود جای داده است.

درباره آکواریوم اصفهان

اگر در شهر زیبای اصفهان به دنبال مکانی برای گذراندن یک روز شاد و مفرح هستید، یکی از پیشنهادهای اصلی ما آکواریوم اصفهان است. بازدید از این مکان جذاب و دیدنی، خاطره‌ی شیرینی از سفرتان به شهر اصفهان را در ذهنتان رقم می‌زند. جاذبه‌های فراوان و امکانات رفاهی اطراف آکواریوم اصفهان، آن را به یکی از محبوب‌ترین مکان‌های گردشگری تبدیل کرده است. این آکواریوم شما را به عمق دل زمین می‌برد، و با آبزیان خارق‌العاده خود متحیرتان می‌کند. آکواریوم اصفهان در عمق 7 متری زمین، با طولی برابر 35 متر و مساحت 4 هزار مترمربع از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری این شهر به شمار می‌رود. آکواریوم اصفهان از 33 آکواریوم متفاوت تشکیل شده است. آکواریوم‌های داخل تونل عمق حدودی 5 الی 10 متر دارند که حجم عظیمی از آبزیان در آن زندگی می‌کنند. گونه‌های چشمگیر آبزیان این آکواریوم‌ها از آب‌های شور و شیرین پنج قاره جهان هستند. انواع ماهی‌ها، ماهی‌های ریز رنگارنگ، کوسه‌های وحشتناک و آبزیان نادر، در این آکواریوم‌ها به چشم می‌خورند. به علاوه قدم زدن در تونل آکواریوم و تماشای این آبزیان معرکه، فعالیت‌های مهیجی برای بازدید کنندگان در نظر گرفته شده است که پیش تر در مورد آن‌ها صحبت می‌کنیم.

آکواریوم اصفهان

حالا شاید برای شما سوال باشه که چرا این آکواریوم 7 متر در زیر زمین ساخته شده است؟ دمای آب مناسب برای زیستن گونه‌های مختلف آبزیان، متفاوت است. عمق زیاد این آکواریوم باعث شده تا محفظه‌ها  از نور آفتاب در امان باشند و دمای آب بالا نرود؛ به علاوه انعاکس زیاد نور در آب چشم بازدیدکنندگان را اذیت می‌کند. با تنظیم دمای آب محفظه‌ها، زیستگاه مناسبی برای آبزیان به وجود می‌آید و این موضوع در طول عمر و کیفیت زندگی ‌آن‌ها اثر مستقیم دارد. حدود یک و نیم میلیون لیتر آب و بیش از 300 گونه مختلف آّبزیان در این آکواریوم غول پیکر وجود دارد. بعد از تهیه بلیط ورودی این مجموعه شما را به سمت یک راهروی شیب‌دار راهنمایی می‌کنند تا به ورودی اصلی آن برسید. سقف و کناره‌های این آکواریوم از شیشه ساخته شده و جوی رویایی و آرامش بخش به فضا داده است. تصور کنید محفظه‌های شیشه‌ای آکواریوم با هزاران ماهی و گیاهان دریایی، به علاوه  نور منعکس شده آفتاب در آب دور شما را احاطه کند؛ حس نمی‌کنید داخل اقیانوس قدم می‌زنید؟ بله! بعد از وارد شدن داخل تونل این آکواریوم حس می‌کنید در اعماق اقیانوس قرار دارید.

آکواریوم اصفهان

طراحی و ساخت آکواریوم اصفهان

مهندسین هنرمند و خلاق برای ساخت آکواریوم اصفهان با شرکت اوشن آکواریوم ترکیه مشارکت کردند و طبق استانداردهای جهانی آن را ساختند. شرکت صاحب نام اوشن آکواریوم، از 10 شرکت برتر دنیا در زمینه معماری، طراحی، ساخت، محاسبات فنی و بهره‌برداری محل‌های نگهداری گونه‌های جانوری زنده شامل آکواریوم، باغ خزندگان، باغ‌ وحش و پروژه‌های تلفیقی و غیره است. این شرکت با سابقه و بزرگ از ابتدای پروژه ساخت آکواریوم اصفهان تا افتتاحیه آن در کنار ایرانیان بود. برای ساخت این آکواریوم عظیم الجثه   ۳۵,۰۰۰ مترمکعب خاک‌برداری و پی‌کنی کردند و بیش از ۷,۱۹۹ مترمکعب بتن‌ریزی آن  بود، به علاوه میزان آرماتوربندی آن ۶۳۵,۴۵۹ کیلوگرم بود. این آکواریوم در سال 1397 افتتاح شد. معاون رییس جمهور درمراسم افتتاحیه آکواریوم اصفهان گفت: «جهانگردی را باید با ایرانگردی آغاز کرد» و شهردار استان اصفهان این را اضافه نمود که «ایرانگردی را باید با اصفهان‌گردی آغاز کرد». پروژه ساخت آکواریوم اصفهان با 50 درصد سهم ایران در اصفهان و منطقه جنگلی ناژوان شروع شد.

آکواریوم اصفهان

گونه‌های جانور ی ساکن  در آکواریوم اصفهان

زیستگاه حدود 6500 گونه از آبزیان در آکواریوم اصفهان است. 300 الی 350 گونه مختلف از ماهی‌های 5 قاره جهان در این آکواریوم زندگی می‌کنند، که حدود 100 موجود زنده داخل این آکواریوم از آبزیان عجیب و جانوران خطرناک و نادر تشکیل شده. دیدن کوسه در فاصله 30 سانتی از خود را تصور کنید! صد البته که مشاهده این گونه نادر و وحشتناک از آبزیان بسیار هیجان انگیز و جالب است. جالب است بدانید 6 نوع کوسه مانند کوسه آب شیرین (بنگوسی با باله پشتی طويل و نوک تیز)، كوسه ماهی باله سیاه، کوسه سرچکشی، کوسه بلک تیپ (نوک سیاه) و کوسه سفید بزرگ (کوسه سفید یا سفید مرگ‌بار)، در این آکواریوم وجود دارد. از گونه‌های دیگر این آکواریوم می‌توانیم به:
نهنگ
هشت‌پا
ماهی کمانگیر
کوسه و گاو کوسه
ماهی‌های آب لب شور
جوجه‌تیغی ماهی خالدار
ماهی خاویار (تاس ماهی)
کپور گلگون (نماد عشق و دوستی)
ماهی مولا مولا (خورشید ماهی اقیانوس)
گاو ماهی (جعبه ماهی با بال‌های کوچک)
جراح ماهی ناسو (جراح ماهی لب ماتیکی)
ماهی پیرانا (از ماهی‌های گوشتخوار مشهور)
ماهی سنگی (یکی از سمی‌ترین ماهی‌های جهان)
عقرب ماهی (خطرناک‌ترین ماهی زهرآگین جهان)
اسب دریایی (با طول ۱۶ ميلي‌متر الی ۳۵ سانتي‌متر)
ماهی ماندارین (بومی اقيانوس آرام و تقريبا محدوده جزاير ريوكيو)
خرچنگ آبی (بومی دریای مديترانه، خليج مكزيک و اقيانوس اطلس)
و خروس ماهی (از خطرناک‌ترین ماهی‌ها و بومی سواحل مرجانی اقيانوس هند و اطلس) اشاره کنیم. جالب است بدانید سنگین‌ترین ماهی استخوان‌دار شناخته شده در جهان در این آکواریوم به چشم می‌خورد.

آبزیان آکواریوم اصفهان

بخش‌های مختلف آکواریوم اصفهان

همانطور که در بالا اشاره کردیم آکواریوم اصفهان از  33 آکواریوم  تشکیل شده است که در 3 بخش مختلف وجود دارند. هریک از این 3 بخش‌ برای زیستن گونه‌های مختلف با شرایط زیست محیطی یکسان متناسب با نوع، اندازه، محیط و دما و خوراک آن‌ها طراحی شده است. در ادامه در مورد بخش‌های مختلف این آکواریوم توضیح داده‌ایم.

بخش آکواریوم قاب دیواری یا فلت آکواریوم

فلت آکواریوم یا آکواریوم قاب دیواری یا آکواریوم‌های تخت، اولین بخش از  آکواریوم اصفهان است که شرایطی مشابه به اقیانوس‌ در آن شبیه‌سازی شده. تعدادی از  گونه‌های آبزی نادر با زیست محیطی یکسان ، در این بخش کنار هم زندگی می‌کنند. از جمله آبزیانی که در بخش فلت این آکواریوم زندگی ‌می‌کنند می‌توان به ماهی‌های ریز، اسب دریایی، مرجان و نیز انواع آبزیان اهلی، وحشی، گوشت‌خوار، گیاه‌خوار اشاره کرد. بخش فلت آکواریوم اصفهان از 13 آکواریوم دیواری 4 متری و 10 آکواریوم کوچک که جایگاه نمونه‌های نادر هستند تشکیل شده است.

آکواریوم فلت اصفهان

بخش آکواریوم استوانه‌ای یا سیلندر آکواریوم اصفهان

در محیط تونل آکواریوم اصفهان، دقیقا مابین آکواریوم‌های قاب دیواری، سه آکواریوم استوانه‌ای شکل بزرگ با ظرفیت ۲۵۰۰ لیتر آب وجود دارد که بخش فوق جذاب آکواریوم استوانه‌ای را تشکیل می‌دهند. این بخش از آکواریوم‌ها محل زندگی خانواده دلقک ماهی‌ها، ماهی کوپی باله بلند و انواع مارماهی‌های مورن می‌باشد. تماشای این بخش آکواریوم بسیار لذت بخش و مهیج است.

آکواریوم اصفهان

بخش آکواریوم لمسی یا تاچ آکواریوم اصفهان

هیجان در تونل آکواریوم اصفهان ادامه دارد. قسمت جالب اینجاست که بعد از گذشتن از آکواریوم‌های تخت و استوانه‌ای، به آکواریوم‌های بزرگتر با شیشه‌های ضخیم‌تر می‌رسید و شاهد ماهی‌های غول پیکرتر می‌شوید. ماهی‌ها و آبزیان با جثه بزرگتر مانند کوسه‌ها، مارماهی‌ها و اسکارها در این بخش از آکواریوم اصفهان زندگی می‌کنند. در بخش آکواریوم لمسی، دو آکواریوم تاچ پول با دسته بندی متفاوت وجود دارد. در یکی از این بخش‌ها ماهی‌های کپور ژاپنی و ستاره‌های دریایی وجود دارد. هدف بخش دیگر تاچ آکواریوم  به نمایش گذاشتن ماهی‌های رودخانه آمازون مانند پاکو گربه ماهی دم قرمز (ردتیل)، اسکار، بوفالو و سفره ماهی آب شیرین است.

آکواریوم اصفهان

آدرس و دسترسی به آکواریوم اصفهان

همانطور که در بالا گفتیم آکواریوم اصفهان در منطقه جنگلی ناژوان قرار دارد. این مجموعه در نزدیکی زاینده‌رود واقع شده است. این آکواریوم با جنوب غربی مرکز شهر اصفهان ۷ کیلومتر، ۳۲ کیلومتر (حدود نیم‌ساعت) تا فرودگاه بین‌المللی اصفهان و ۱۷ کیلومتر با راه‌آهن اصفهان فاصله دارد. از تهران تا آکواریوم اصفهان حدود ۴۵۰ کیلومتر (تقریبا پنج ساعت) فاصله است. برای دسترسی و رفتن به آکواریوم اصفهان از مرکز شهر اصفهان باید از خیابان جهاد، خودتان را به اتوبان خیام این شهر برسانید و به‌سمت جنوب حرکت کنید. در ادامه همین اتوبان از اتوبان میرزا کوچک خان عبور کنید و قبل از رسیدن به میدان سهروردی و اتوبان حبیب‌اللهی از خروجی سمت راست خارج شوید. سپس اولین میدان را به‌ سمت چپ بپیچید تا وارد بلوار الفت شوید. در ادامه این بلوار به پارکینگ پارک جنگلی ناژوان می‌رسید. بعد از پارک کردن ماشین با کمک تابلوهای راهنما خود را به این آکواریوم برسانید. اگر قصد دارید با تاکسی‌های خطی به این مکان بروید، توصیه می‌کنیم برای دسترسی راحت، در ایستگاه هتل پل پیاده شوید و به آکواریوم اصفهان بروید.
اگر برای رفتن به آکواریوم اصفهان قصد دارید با وسایل نقلیه عمومی بروید، کافیست با خط 22 (ترمینال زاینده‌رود-میدان جمهوری) به ایستگاه پل وحید و یا با خط 40 (شهرک امیریه-هتل پل) خودتان را به ایستگاه میرزا کوچک خان برسانید. بعد از پیاده شدن از اتوبوس حدودا 15 دقیقه پیاده روی در پارک زیبا و دیدنی ناژوان دارید تا به آکواریوم اصفهان برسید.

دسترسی به اکواریوم اصفهان

شرایط و ساعات بازدید از آکواریوم اصفهان

ساعات بازدید از آکواریوم اصفهان در هفت روز هفته از 10 صبح الی 9 شب می‌باشد. البته لازم به ذکر است که ساعات بازدید از این مجموعه در هر فصل از سال، ایام تعطیل، ماه مبارک رمضان و ایام نوروز متفاوت است. برای مطلع شدن از ساعات دقیق بازدید این آکواریوم، کافیست به اینستاگرام این مجموعه سربزنید و استوری‌های آن را چک کنید. اگر در صفحه اینستاگرام این آکواریوم نتوانستید به نتیجه برسید، با شماره‌ تلفن روابط عمومی این مجموعه تماس بگیرید.
شماره تماس آکواریوم اصفهان: 03137780013

ورودی و تهیه بلیط آکواریوم اصفهان

هزینه بلیط ورودی آکواریوم اصفهان در مقابل با آکواریوم‌های سرتاسر جهان پایین‌تر است. بنابراین بازدید از آکواریوم اصفهان با تجهیزات و امکانات به روز و مدرن، نسبت به آکواریوم‌های دیگر در سراسر جهان مقرون به صرفه‌تر است. طی آخرین قیمت بلیط بازدید از آکواریوم جذاب اصفهان در سال 1401، هزینه ورودی برای کودکان بالای 5 سال و بزرگسالان  ۶۱,۵۰۰  تومان  و توریست‌های خارجی ۱۴۰,۰۰۰ تومان  می‌باشد. بازدید برای کودکان زیر 5 سال نیز به صورت رایگان است. شرایط بازدید برای گروه‌هایی مانند دانش آموزان مدارس، دانشجویان و … فراهم است، اما باید با روابط عمومی این مجموعه هماهنگی صورت بگیرد. به این نکته توجه داشته باشید که متاسفانه مجموعه آکواریوم اصفهان، در عدم هماهنگی قبلی از پذیرفتن گروه‌ها معذور است. برای تهیه بلیط آکواریوم اصفهان می‌توانید به صورت حضوری به این مکان مراجعه کنید یا از خدمات گردشگری هتل خود استفاده کنید. خبر خوش این است که به زودی صفحه خرید آنلاین بلیط آکواریوم اصفهان به سایت این مجموعه اضافه می‌شود. برای اطلاع از آخرین هزینه ورودی این آکواریوم،  مقاله قیمت بلیط آکواریوم اصفهان را مطالعه کنید.

ورودی آکواریوم اصفهان

تفریحات داخل آکواریوم اصفهان

اگر قصد بازدید از آکواریوم اصفهان را دارید لازم است بدانید که این مکان فقط برای تماشای آبزیان و گونه‌های جانوری نیست. امکانات تفریحی دیگری نیز در این آکواریوم وجود دارد که برای تمام سنین جالب و مهیج است. در ادامه مطلب در مورد این امکانات تفریحی صحبت می‌کنیم.

ثبت عکس یادگاری در استودیو آکواریوم اصفهان

عکس یادگاری داشتن با آکواریوم اصفهان و آبزیان زنده، برای بازدیدکنندگان بسیار محبوب است. توریستان و گردشگران خوش ذوق ایرانی و خارجی، با ثبت یک عکس یادگاری با تونل‌های رویایی آکواریوم اصفهان، برای خود یک خاطره شیرین را رقم می‌زنند. فقط استودیو عکاسی این آکواریوم در ایران، این امکان را به شما می‌دهد تا بتوانید با بک گراند تونل‌های آکواریوم عکس بندازید. حدودا 5 الی 7 دقیقه طول می‌کشد تا عکس‌ها به صورت کروماکی چاپ شوند و هزینه این عکس‌ها را باید جداگانه حساب کنید.

استودیو آکواریوم اصفهان

غذا دادن به آبزیان از نزدیک

در بخش آکواریوم‌های سرباز و حوضچه‌های مرجانی آکواریوم اصفهان می‌توانید به آبزیان غذا بدهید و آن‌ها را لمس کنید. این تفریح مهیج برای تمام سنین، از کودکان گرفته تا بزرگسالان بسیار جذاب و دوست داشتنی است و تجربه خیلی جالب و فراموش نشدنی برای شما می‌شود. لازم است بدانید که این عمل زیر نظر مسئولین انجام می‌شود و هزینه آن را باید در زمان تهیه بلیط ورودی پرداخت کنید.

غذا دادن به آبزیان از نزدیک

تماشای غواصان داخل آکواریوم در حال غذا دادن به آبزیان

هنگام ظهر غواصان برای غذا دادن به آبزیان، داخل محفظه‌های آکواریوم می‌شوند. اگر در این زمان به آکواریوم بروید می‌توانید این صحنه دیدنی و جذاب را تماشا کنید.

خریدی لذت بخش از فروشگاه هدایای آکواریوم اصفهان

در انتهای سالن و تونل‌ آکواریوم‌های اصفهان، فروشگاهی (گیفت شاپ) جذاب و دیدنی وجود دارد. این فروشگاه محبوبیت خاصی بین خردسالان و کودکان دارد، زیرا در این فروشگاه شما می‌توانید برای فرزندان دلبند خود عروسک‌های زیبا تهیه کنید. عروسک‌های متنوع و رنگارنگ، عروسک‌های پولیشی، پازل‌های سه بعدی، اسباب‌بازی های مهیج، بازی‌های فکری و جالب، ماهیان مختلف برای آکواریوم‌های خانگی و تاکسیدرمی‌ها از نمونه محصولات این فروشگاه می‌باشد. فروشگاه هدایای آکواریوم اصفهان بهترین مکان برای تهیه سوغاتی و یادگاری‌های به یاد ماندنی است. پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌های مهربون می‌توانند برای نوه‌های خود از این فروشگاه اسباب‌بازی‌های فکری خریداری کنند و هدیه بدهند.
جالب‌ترین محصولاتی که در هدایای آکواریوم اصفهان می‌توان خریداری کرد:

  • لیوان‌های سه‌بعدی با طرح‌های مختلف
  • تیشرت‌هایی با طرح موجودات و آبزیان داخل اقیانوس که محبوبیت بالایی در بین نوجوانان دارد.
  • ماکت‌های مختلف از حشرات، آبزیان و مکان‌های دیدنی با معماری خاص مانند برج ایفل و برج میلاد و برج خلیفه و….
  • تخم‌های مصنوعی آبزیان در این فروشگاه وجود دارد که اگر داخل آب بیاندازید نحوه رشد آن‌ آبزی را به نمایش ‌می‌گذارد و این برای آموزش کودکان شما بسیار مفید و جالب می‌تواند باشد. جالب است بدانید که بعد از بزرگ شدن تخم‌ها، اگر آن‌ها را از آب خارج کنید، دوباره به حالت اول در می‌آیند و کوچک می‌شوند.
  • پازل دایناسورهای مختلف منقرض شده که با متصل کردن تکه‌های جداگانه آنها می‌توانید یک دایناسور بسازید. ساخت پازل از مفرح‌ترین سرگرمی‌ها بین تمام سنین است.
  • مگنت‌هایی با طرح آبزیان که برای تزیین اتاق کودکان و نوجوانان بسیار گزینه مناسبی می‌باشد.

فروشگاه هدایای آکواریوم اصفهان

از امکانات دیگر این آکواریوم می‌توانیم به کافی‌شاپ‌های موجود (در قسمت ورودی اصلی آکواریوم) با فضایی زیبا و دلنشین اشاره کنیم. طراحی کافی‌شاپ آکواریوم‌ اصفهان مانند کافی‌شاپ‌های لب دریایی می‌باشد و بسیار دیدنی و جذاب است. برای گذراندن یک عصر دلنشین می‌توانید به این کافه بروید و در کنار خانواده و دوستان خود نوشیدنی میل کنید.
همانطور که در بالا به آن اشاره کردیم آکواریوم اصفهان در پارک جنگلی ناژوان قرار دارد، پس می‌توانید از پارکینگ این پارک استفاده کنید. پارکینگ پارک ناژوان ظرفیت 3000 اتومبیل را دارد. بوفه، رستوران، نمازخانه، سرویس بهداشتی، تله‌سیژ، رستوران و کافه از دیگر امکانات این پارک می‌باشد.

آکواریوم اصفهان

دیدنی‌های اطراف آکواریوم اصفهان

آکواریوم اصفهان در پارک جنگلی و زیبای ناژوان قرار دارد؛ این پارک جزو معدود باغ‌های در امان مانده از گسترش و توسعه شهری است. تفریح و کسب آرامش از هوای تازه و تمیز این باغ از مزایای دلنشین این پارک به شمار می‌رود. قدم زدن در این پارک حال و هوای شما را تازه می‌کند و از دیدن طبیعت سرسبز و فوق‌العاده آن لذت می‌برید. از دیگر بخش‌های مختلف این پارک می‌توانیم به زمین‌های ورزشی، استخر، تله‌سیژ، کمپینگ، زمین‌هایی برای بازی کودکان، اسب‌سواری، دوچرخه‌سواری، ایستگاه‌های درشکه‌سواری و قایق‌رانی در محوطه رود زاینده رود اشاره کرد. زمین‌های کشاورزی و باغ‌های دو سویه اطراف پارک ناژوان را  احاطه کرده است.  پیاده‌روی در کنار زاینده رود در میان پارک جنگلی ناژوان با طبیعتی چشمگیر، یکی از بهترین تفریحاتی است که می‌توانید در این منطقه جنگلی تجربه کنید. برای تماشای زیباترین چشم‌انداز این پارک، حتما سوار تله‌سیژ آن شوید. در ایستگاه دوم این تله‌سیژ به جنب باغ پرندگان می‌رسید. طول تله سیژ منطقه جنگلی ناژوان ۱,۹۲۰ متر است و مسیری که طی می‌کند منظره‌ای شگفت‌انگیز از زاینده رود و پارک را به نمایش می‌گذارد.

باغ موزه پروانه‌ها در اطراف آکواریوم اصفهان

مساحت باغ موزه پروانه‌ها برابر دو هزار متر مربع است. این باغ موزه زیبا در پارک جنگلی ناژوان قرار دارد و گونه‌های مختلفی از پروانه‌های تاکسیدرمی شده در آن وجود دارد. حدود ۲,۲۰۰ پروانه اتاله شده در ۴۸ عدد قاب در این باغ موزه قابل‌مشاهده است. در این باغ موزه شما می‌توانید شاهد بیش از ۱۰۰ گونه گل و گیاه از جمله انواع سیکاس، فیکوس¬ ها، درختچه فردوس، لیندا، انواع بگونیا و .. باشید.

  • از آکواریوم اصفهان تا باغ موزه پروانه‌ها حدود 150 متر پیاده روی دارید، که حدودا 2 دقیقه می‌شود.

باغ موزه پروانه‌ها در اطراف آکواریوم اصفهان

باغ پرندگان در اطراف آکواریوم اصفهان

 یکی از محبوب‌ترین و مشهورترین مکان‌های گردشگری در اصفهان  باغ پرندگان است. این باغ در سال 1375 افتتاح شده است و مرکزی مناسب برای بازدید و شناسایی و تحقیق دانش‌پژوهان و محققان است. این باغ مساحتی برابر با ۵۵,۰۰۰ متر مربع دارد که بیش از ۱۳۰ گونه مختلف از انواع مرغ و پرنده را در خود جای داده است. برخی از این حیوانات در محفظه و یا فس هستند و برخی دیگر به صورت آزاد در باغ وجود دارند. مساحت داخل زیر توری این باغ ۱۷,۰۰۰ متر مربع و مساحت خود توری ۴۰,۰۰۰ متر مربع است.
باغ پرندگان دیدنی و جذاب اصفهان در پارک جنگلی ناژوان، در ساحل زاینده‌رود قرار دارد. در این باغ شما شاهد چهار بركه كوچک و بزرگ هستید که محل زندگی پرندگانی مانند انواع اردک‌ها، قوها، غازها و… است. صخره باغ در ضلع شرقی این باغ وجود دارد، که محيطی مناسب جهت زندگی پرندگان كوهستانی و بيابانی چون كبک‌ها است. از جمله بخش‌های مختلف این باغ می‌توان به قفس‌های شیشه‌ای، قفس‌های آهنی، فضاهای سبز جنگلی و واحدهای تخصصی باغ پرندگان اصفهان اشاره کرد.

  • از آکواریوم اصفهان تا باغ پرندگان حدود 750 متر پیاده روی دارید، که حدودا 9 دقیقه می‌شود.

باغ پرندگان در اطراف آکواریوم اصفهان

باغ خزندگان در اطراف آکواریوم اصفهان

باغ خزندگان اصفهان حدود 1000 متر مربع مساحت دارد و در سال 1391 در پارک جنگی ناژوان افتتاح شده است. این باغ دقیقا در مجاورت آکواریوم اصفهان قرار گرفته است و بازدید از آن به گردشگرانی توصیه می‌شود که به خزندگان و نقش آن‌ها در اکوسیستم علاقه مند هستند.
به علاوه خزندگان زنده در این باغ تاکسیدرمی‌ها نیز به چشم می‌خورند. حدود 40 ویاریوم در اندازه‌های مختلف داخل باغ خزندگان اصفهان وجود دارد که محل نگهداری خزندگان متنوع و مارهای سمی و غیر سمی است. مارهای مختلفی در این باغ هستند که به صورت محافظت شده‌ای نگهداری می‌شوند. مار افعی، مار کبری، مار افعی پلنگی، مار زنگی سیاه،  مار آتشی و مار افعی شاخ‌دار دم عنکبوتی از انواع مختلف مارهای موجود در باغ  خزندگان اصفهان هستند. به علاوه مارها گونه‌‌های دیگری مانند بزمچه بنگال، ایگوانا، تمساح آمازون و اژده‌های کومودو در این باغ وجود دارند.

  • از آکواریوم اصفهان تا باغ خزندگان حدود 120 متر پیاده روی دارید، که حدودا 2 دقیقه می‌شود.

سخن پایانی
آکواریوم اصفهان و پارک جنگی ناژوان به علاوه باغ‌های اطراف آن می‌تواند یکی از بهترین پیشنهادهای ما به شما برای گذراندن یک روز عالی باشد. تجربه بازدید از این پارک دیدنی و جذاب می‌تواند برای شما یک تجربه عالی باشد. آکواریوم اصفهان و جاهای دیدنی اطراف آن مکانی مناسب برای آموزش کودکان است. لحظه آخر به شما توصیه می‌کند اگر قصد سفر به شهر دیدنی اصفهان را دارید از این آکواریوم دیدن کنید و نهایت لذت را ببرید.

منبع:لحظه آخر

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود