چگونه از خاموش شدن صفحه نمایش آیفون جلوگیری کنیم؟

0 3,788

مشغول خواندن یک مطلب هستید یا اینکه لیست کارهای روزانه‌تان را بررسی می‌کنید که یکدفعه نور نمایشگر آیفون شما کم و در ادامه خاموش می‌شود؟

 مسلما هیچ کدام از ما نمی‌خواهیم چنین اتفاقی برای‌مان رخ دهد، اما چگونه می‌توانیم مانع از خاموش شدن صفحه نمایش آیفون شویم؟

آیفون هم مانند گوشی‌های اندرویدی اگر مدتی با نمایشگرش کاری نداشته باشید، به صورت خودکار خاموش و دستگاه قفل می‌شود. البته مدت زمانی که طول می‌کشد تا نمایشگر گوشی‌تان خاموش شود، می‌تواند متفاوت باشد. در حقیقت می‌توانید هم مانع از خاموش شدن خودکار صفحه نمایش آیفون شوید و هم مدت زمانی که طول می‌کشد تا نمایشگر بطور خودکار خاموش شود را افزایش دهید.

جلوگیری از خاموش شدن صفحه نمایش آیفون

در ادامه همراه دیجیاتو باشید تا نحوه جلوگیری از خاموش شدن خودکار نمایشگر و همچنین افزایش مدت زمانی که طول می‌کشد تا نمایشگر بطور خودکار خاموش شود را به شما آموزش دهیم.

چگونه صفحه نمایش آیفون را روشن نگه داریم؟

زمانی که یک آیفون جدید می‌خرید، در تنظیمات آن قابلیت قفل خودکار یا Auto-Lock به صورت پیش فرض فعال است. در حقیقت با این ویژگی پس از گذشت مدت زمان مشخصی، نمایشگر خاموش و آیفون قفل می‌شود تا از گوشی‌تان و اطلاعات شخصی‌تان محافظت شود. در حالت پیش فرض پس از گذشت 30 ثانیه، نمایشگر آیفون شما خاموش می‌شود.

همانطور که گفتیم اگر در حال خواندن مطلبی باشید یا مشغول کاری باشید که باید نمایشگر روشن بماند، قابلیت قفل خودکار می‌تواند برایتان دردسرساز شود. بنابراین حداقل تا زمانی که به نمایشگر نیاز دارید، باید این حالت را غیرفعال کنید.

برای اینکه نمایشگر آیفون را روشن نگه دارید، مراحل زیر را انجام دهید:

  • به تنظیمات آیفون بروید.
  • به سمت پایین اسکرول کنید تا گزینه Display & Brightness را ببینید، البته می‌توانید از طریق نوار جستجوی بالای تنظیمات هم آن را پیدا کنید. روی این گزینه ضربه بزنید.

خاموش شدن صفحه نمایش آیفون

  • گزینه Auto-Lock را انتخاب کنید.
  • گزینه Never را لمس کنید.
  • حالا روبه‌روی گزینه Never یا هرگز یک تیک آبی ظاهر می‌شود. حالا می‌توانید با خیال راحت به صفحه اصلی گوشی‌تان برگردید و بدون اینکه نگرانی بابت خاموش شدن نمایشگر داشته باشید، به کارتان ادامه دهید.

خاموش شدن صفحه نمایش آیفون

چگونه مدت زمان خاموش شدن نمایشگر را افزایش دهیم؟

همیشه لزومی ندارد که نمایشگر گوشی‌مان برای همیشه روشن باشد یا اینکه بعد از 30 ثانیه به صورت خودکار خاموش شود. در حقیقت به دنبال گزینه‌ای میان آن‌ها هستیم تا هم به کارمان برسیم و هم از خالی شدن سریع باتری جلوگیری کنیم. یعنی می‌خواهیم نمایشگر گوشی بیشتر از 30 ثانیه روشن باشد اما پس از مدتی هم به صورت خودکار خاموش شود. برای چنین کاری مراحل زیر را دنبال کنید:

  • مانند بخش قبلی دوباره به تنظیمات آیفون خود بروید.
  • روی گزینه Display & Brightness ضربه بزنید.
  • گزینه Auto-Lock را انتخاب کنید.
  • حالا در لیستی که پیش روی شما قرار می‌گیرد بجای انتخاب گزینه Never، یکی از زمان‌ها را انتخاب کنید. این زمان‌ها از 30 ثانیه تا 5 دقیقه هستند.
  • هر کدام از گزینه‌ها را که انتخاب کنید، جلوی آن یک تیک آبی قرار می‌گیرد. پس از قرارگیری این تیک آبی، می‌توانید به صفحه اصلی برگردید و منتظر شوید تا پس از زمان مشخص شده، نمایشگر گوشی‌تان بطور خودکار خاموش شود.

خاموش شدن صفحه نمایش آیفون

در ویدیوی زیر می‌توانید نحوه جلوگیری از خاموش شدن صفحه نمایش آیفون را ببینید:

00000000000000000000000

بد نیست به این نکته هم اشاره کنیم که اگر از حالت صرفه‌جویی انرژی (Low Power Mode) روی آیفون استفاده کنید، نمایشگر به صورت خودکار پس از 30 ثانیه خاموش و گوشی‌تان قفل می‌شود. زمانی که این حالت فعال باشد، آیکون باتری به رنگ زرد درمی‌آید. بنابراین اگر نمی‌خواهید گوشی‌تان پس از 30 ثانیه قفل شود، این حالت را خاموش کنید.

سوالات متداول درباره خاموش شدن صفحه نمایش آیفون

آیا می توان صفحه گوشی آیفون را فقط با دکمه پاور قفل کرد؟

یکی از روش های قفل صفحه موبایل قفل خودکار و دیگری قفل دستی با استفاده از دکمه پاور است. اگر می‌خواهید صفحه موبایل فقط به صورت دستی قفل شود باید سیستم خودکار آن را غیرفعال کنید.

چرا صفحه گوشی آیفون به صورت خودکار قفل می‌شود؟

مصرف باتری موبایل رابطه مستقیمی با روشن بودن صفحه آن دارد. طبیعتا برای مدیریت مصرف باتری باید هر زمان که نیاز به روشن بودن صفحه نبود آن را خاموش کنید. برای آن‌هایی که فراموش می‌کنند یا نسبت به این مسئله کمی سهل انگار هستند گوشی آیفون قابلیت قفل خودکار صفحه را قرار داده است.

چگونه حالت قفل خودکار را از صفحه موبایل آیفون غیرفعال کنیم؟

برای غیرفعال کردن قفل خودکار صفحات لازم است وارد تنظیمات شوید سپس در بخش Display & Brightness حالت قفل صفحه را غیر فعال یا زمان آن را بیشتر کنید.

منبع:دیجیاتو

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود