۱۱ نکته و ترفند از ترفند های Notes در آیفون که باید بدانید

0 3,775

ترفند های Notes در آیفون ؛ یکی از کاربردی‌ترین برنامه‌های روی گوشی هوشمند iPhone و بقیه‌ی دستگاه های شما بدون شک Apple Notes است. دفترچه یادداشتی پر از نکات و ترفندهای مفید که شما را از هر برنامه‌ی دیگری بی‌نیاز می‌کند. با ما و معرفی ۱۱ نکته و ترفند Apple Notes همراه باشید.

۱۱ نکته و ترفند از ترفند های Notes در آیفون که باید بدانید

در گوشی یا تبلت اپل شما، برنامه‌ی بسیار کاربردی تحت عنوان Apple Notes وجود دارد که کاربران و طرفداران اپل را از هر برنامه‌ی دیگری بی‌نیاز می‌کند. دفترچه یادداشتی مفید که با نکات و ویژگی‌های زیاد خود، شما را ناامید نمی‌کند و با هر iOS جدیدی که متشر می‌شود، قابلیت‌های بیشتری نیز به آن اضافه می‌شود. در این مقاله قصد داریم تا شما را با ۱۱ ترفند Apple Notes آشنا کنیم که بتوانید استفاده‌ی بهتر و بیشتری از این برنامه ببرید.

۱. مرتب کردن یادداشت‌های خود

اگر شما انسان شلوغی باشید و چند صد یادداشت در Apple Notes خود داشته باشید، قطعا برای یافتن یادداشت مهمی که دنبال آن هستید باید وقت زیادی بگذارید. این برنامه به شما این مکان را می‌دهد که با ساختن فولدر و زیرفولدرهای دلخواه، یادداشت‌های خود را مرتب کنید و در وقت خود صرفه‌جویی کنید.

۲. پین کردن یادداشت‌های مهم

اگر تعداد زیادی یادداشت داشته باشید و بخواهید مهم‌ترین آنان را همیشه در جلوی چشم خود داشته باشید، به این کمک ویژگی پین کردن Apple Notes، می‌توانید مهم‌ترین یادداشت‌های خود را پین کنید و همیشه از آنان در سریع‌ترین زمان ممکن استفاده کنید.

۳. قفل کردن یادداشت‌های خود

برنامه‌ی Apple Notes به شما این امکان را می‌دهد که اگر یادداشت خیلی مهم و سری دارید، آن را با پسوورد از دست دیگران در امان نگه دارید و آن را قفل کنید. با انجام اینکار شما دیگر قادر به دیدن پیش‌نمایش یادداشت خود نیز نخواهید بود.

۴. استفاده از ۳D Touch

شما با نگه داشتن یادداشت مورد نظر خود به مدت زیاد، ۳D Touch آن را فعال می‌کنید و می‌توانید خیلی سریع به قابلیت‌هایی نظیر پین کردن، قفل کردن و … دسترسی پیدا کنید و در وقت خود صرفه‌جویی کنید.

۵. نمایش یادداشت‌های شما بصورت گالری

شما در این برنامه می‌توانید به دو روش پیش‌فرض و گالری، یادداشت‌های خود را به نمایش بگذارید و آنان را تماشا کنید.

۶. اضافه کردن جدول به یادداشت خود

اگر شما برنامه‌ی دیگری را به Apple Notes ترجیح دهید، به احتمال زیاد این ویژگی را از دست خواهید داد. شما در Apple Notes می‌توانید در یادداشت‌های خود جدول رسم کنید و به روش‌های مختلف از آن استفاده کنید.

۷. دارک مود

ممکن است شما بخواهید تنها در شب به یادداشت‌های خود سر بزنید و نکته‌ی خاصی را یادداشت کنید. شما با استفاده از ویژگی دارک مود این برنامه که از iOS 13 به آن اضافه شد، می‌توانید از چشمان خود نیز مراقبت کنید.

۸. ذخیره کردن یادداشت‌های خود بر روی گوشی

بصورت پیش‌فرض، هر یادداشتی که می‌نویسید در iCloud آپلود خواهد شد و مشکل اینجاست که شما تنها می‌توانید از ۵ گیگابایت فضای رایگان در iCloud استفاده کنید. با کمک این ویژگی، می‌توانید یادداشت‌های خود را بر روی گوشی هوشمند خود ذخیره کنید و دیگر نگران فضای خالی iCloud خود نباشید.

۹. ویجت Apple Notes

به کمک ویجتی که iOS از این برنامه در اختیار شما قرار می‌دهد، می‌توانید در سریع‌ترین زمان ممکن یادداشت‌های خود را بنویسید و ثبت کنید. این قابلیت در iOS 14 با اضافه شدن سه سایز مختلف و قابلیت استفاده از آن در Home Screen بسیار بهینه‌تر نیز شده است.

۱۰. سیری

سیری یکی از بهترین دوستانی است که می‌توانید در هنگام کار با گوشی هوشمند iOS در کنار خود داشته باشید. کافی است از سیری بخواهید تا برای‌تان یادداشت بردارد و حتی اگر یادداشت خود را به زبان انگلیسی نیز بگویید، برای‌تان آن را ثبت می‌کند.

۱۱. یادداشت‌برداری در هنگام قفل بودن گوشی

اگر گاهی کاری ضروری و فوری برای‌تان پیش آمد و مجبور بودید خیلی سریع به یادداشت دسترسی پیدا کنید، می‌توانید با فعال کردن این قابلیت Apple Notes، از آن در Lock Screen گوشی خود نیز استفاده کنید و یادداشت‌برداری کنید.

منبع:آیکلاریفاید

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود