فوایدی از روغن عناب که نمی دانستید (بخش سوم)

0 62

فوایدی از روغن عناب که نمی دانستید (بخش سوم)

روغن عناب، یک مرطوب کننده عالی برای پوست سر خشک است و به رفع پوسته‌های فلسی سر که با شوره اشتباه گرفته می‌شوند کمک می‌کند. روغن عناب پوست سر را عمیقا مرطوب می‌کند و بخار نمی‌شود. همچنین به دلیل خواص ضد باکتری خود به حفظ سلامت پوست سر نیز کمک می‌کند. در این مطلب به فواید روغن عناب برای سلامت مو پرداخته ایم.

فوایدی از روغن عناب که نمی دانستید (بخش سوم)
فوایدی از روغن عناب که نمی دانستید (بخش سوم)

اگر موی بی‌طروات و وز دارید، برای بهبود بافت و ظاهر آن از روغن عناب استفاده کنید. روغن عناب مانند روغن و نرم کننده مو عمل می‌کند.
 

خواص روغن عناب برای مو

۱. کمک به رشد مو
استفاده از روغن عناب برای رشد مو راهی عالی برای تقویت موها محسوب می‌شود. موی ما برای مرطوب ماندن، سبوم یا چربی ترشح می‌کند. خیلی وقت‌ها، سبوم اضافی تولید می‌شود که فولیکول‌های مو را مسدود می‌کند. این مسئله باعث ریزش و شکستن مو می‌شود. میزان ریزش مو به دلیل مسدود شدن فولیکول‌ها افزایش می‌یابد.

روغن عناب از ریزش  و نازک شدن موی ناشی از مسدود شدن فولیکول‌ها جلوگیری می‌کند. این روغن، فولیکول‌ها را پاک کرده و رشد سلول‌های جدید مو را افزایش می‌دهد که به رشد مو منجر می‌شود. همچنین می‌توانید قبل از شامپو زدن از روغن عناب گرم استفاده کنید تا رشد مو را تحریک کند. استفاده از روغن عناب برای ماساژ دادن پوست سر، گردش خون را افزایش می‌دهد که رشد فولیکول‌های مو را تحریک می‌کند.
 

۲٫ نرم کردن مو
اگر موی بی‌طروات و وز دارید، برای بهبود بافت و ظاهر آن از روغن عناب استفاده کنید. روغن عناب مانند روغن و نرم کننده مو عمل می‌کند. روغن را روی پوست سر و مو ماساژ بدهید و به انتهای مو نیز برسانید. پروتئین‌ها و مواد معدنی موجود در این روغن، مانند یک نرم کننده طبیعی عمل کرده و موها را نرم و براق می‌کنند. روغن عناب، فولیکول‌های مو را مرطوب کرده و در برابر آسیب مقاوم می‌کند. این روغن، مو را نرم کرده و از شکننده و بی‌طراوت شدن ناشی از نرم کننده‌های دیگر جلوگیری می‌کند.

نکته: اگر موی شما خیلی خشک است، یک قاشق چایخوری روغن عناب را به نرم کننده موی خود اضافه کرده و آن را به موهای خود بزنید. بگذارید ۵ دقیقه بماند سپس موها را بشویید. همچنین می‌توانید چند قطره از این روغن را روی موهای مرطوب بزنید. این کار مانند یک نرم کننده عمل می‌کند. چند قطره روغن عناب را روی کف دست خود مالیده و انگشتان خود را روی موهای خشک بزنید تا نرم شوند.
 

۳٫ رفع خشکی پوست سر
روغن عناب، یک مرطوب کننده عالی برای پوست سر خشک است و به رفع پوسته‌های فلسی سر که با شوره اشتباه گرفته می‌شوند کمک می‌کند. روغن عناب پوست سر را عمیقا مرطوب می‌کند و بخار نمی‌شود. این ویژگی تاثیر مرطوب کنندگی طولانی مدت داشته و سطح pH پوست سر را متعادل می‌کند. همچنین به دلیل خواص ضد باکتری خود به حفظ سلامت پوست سر نیز کمک می‌کند. این برای افرادی که به شوره سر، خشکی پوست سر و پسوریازیس پوست سر دچار هستند مفید است. روغن عناب پوست سر را مرطوب کرده و ریشه مو را تقویت می‌کند.
 
۴٫ درمان پوست سر چرب
پوست سر چرب نیز می‌تواند به مو آسیب بزند. اکثر محصولات موجود در بازار معمولا باعث خشکی مو می‌شوند. شامپو زدن نیز مشکل را تشدید می‌کند زیرا مو را بی‌طراوت می‌کند. روغن عناب به کنترل ترشح سبوم در پوست سر کمک می‌کند. این روغن، جریان سبوم در منافذ بسته را تنظیم کرده و چربی مو را متعادل می‌کند.
 
۵٫ کمک به حفظ رنگ مو
اگر موهای شما رنگ‌شده است، قبل از شنا کردن، روغن عناب را به موهای‌تان بزنید. این کار کوتیکول‌های مو را بسته و از ورود مواد شیمیایی موجود در رنگ مو به آن‌ها جلوگیری می‌کند.
 

نکاتی که باید قبل از استفاده از روغن عناب بدانید

روغن عناب استفاده‌های زیاد دارد و می‌تواند برای درمان بسیاری از مشکلات به کار رود. به هرحال، مواردی وجود دارد که باید از قبل از اولین استفاده از این روغن، بدانید.
۱. مراقب باشید که از روغن عناب ۱۰۰٪ خالص و با کیفیت استفاده کنید ( ارگانیک، تهیه شده با روش کمپرس سرد و داشتن بوی ملایم)
۲. اگر روغن عناب با روغن یا ماده دیگر ترکیب شود می‌تواند مشکل پوستی را بدتر کند.
۳. از روغن، کم استفاد کنید. مقدار کم آن تاثیر زیادی دارد.
۴. پوست باید روغن را به طور کامل جذب کند و هیچ اثر چربی باقی نماند. اگر این اتفاق نیفتد، استفاده از روغن را متوقف کنید.
 

سوالات متداول

۱. آیا روغن عناب می‌تواند به مو آسیب بزند؟
این مسئله کاملا به این مرتبط است که روغن خالص استفاده می‌کنید یا روغن ترکیبی. روغن عناب اصل به شکل روغن است. بنابرین دقت کنید روغنی که خریده‌اید به شکل موم است یا مایع. همچنین دقت کنید که روغن را با شدت روی پوست سر نمالید. این مسئله باعث ایجاد مشکل در پوست سر و ریزش مو می‌شود. روغن را به آرامی به ریشه مو بزنید.
 
۲. چه مقدار روغن عناب را به شامپو اضافه کنیم؟
برای کسب بهترین نتایج، باید مراقب باشید مقدار زیادی روغن را در شامپوی خود نریزید. باید یک قاشق غذاخوری روغن عناب را به نصف فنجان شامپو یا نرم کننده اضافه کنید.
 
۳. آیا روغن عناب محافظ در برابر گرماست؟
با این‌که روغن عناب برای مو عالی است اما نباید از آن به عنوان محاظ در برابر گرمای اتوی مو استفاده کنید.
 
۴. آیا روغن عناب، حشرات را دفع می‌کند؟
روغن عناب زمانی که با روغن آویشن ترکیب می‌شود، یک دافع حشرات بسیار موثر است. ۵-۴ قطره روغن آویشن را یه یک قاشق غذاخوری روغن عناب اضافه کنید تا حشرات خطرناک را دفع کند.

امیدواریم از این مطلب خواص روغن عناب خوش‌تان آمده باشد. همان‌گونه که دیدید، روغن عناب برای رفع بسیاری از مشکلات پوست و مو مفید است و در نتیجه بخش مهمی از برنامه مراقبت از پوست  و مو محسوب می‌شود.

منبع: تحریریه سایت کسب و کار بازده- مژگان گوران

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود