نقد و بررسی گوشی هواوی پی اسمارت پرو (Huawei P Smart Pro)

0 92

گوشی هواوی پی اسمارت پرو (Huawei P Smart Pro 2019) مدل ۲۰۱۹ معرفی شد. ما قصد داریم مشخصات فنی و ظاهری گوشی جدید هواوی را بررسی کنیم.

شرکت هواوی در برابر تمام تحریم‌های یکجانبه ایالات متحده آمریکا ایستادگی کرده و قصد دارد موفقیت‌های بیشتری را هم به دست آورد. اینطور که پیداست، غول تکنولوژی چین از جدیدترین گوشی هوشمند خود با نام تجاری هواوی پی اسمارت پرو ۲۰۱۹ رونمایی کرده است و می‌توان گفت با مشخصات قابل قبولی برای نخستین بار راهی بازار اروپا خواهد شد. گوشی Huawei P Smart Pro از قدرت بالایی برخوردار است و قابلیت دوربین سلفی آن را هم می‌توان سندی برای ادعای مطرح شده دانست. ما در این مقاله قصد داریم گوشی هوشمند هواوی پی اسمارت پرو ۲۰۱۹ را مورد نقد و بررسی قرار دهیم.

لپ تاپ هواوی لپ تاپ هواوی

هواوی پی اسمارت پرو – Huawei P Smart Pro

شرکت هواوی باز هم تلاش کرده است تا در زمینه تولید گوشی های هوشمند با حاشیه کم، توانایی‌های خود را به رخ سایر تولیدکنندگان بکشاند و هم اکنون به نظر می‌رسد موفق شده است تا این کار را مجددا با گوشی هواوی پی اسمارت پرو به سرانجام برساند.

یکی از ویژگی‌های گوشی جدید هواوی را می‌توان نسبت نمایشگر به بدنه ۸۴٫۷ درصدی دانست که از اکثر گوشی های هوشمند میان رده سامسونگ هم وضعیت بهتری دارد. اکثر کاربران که قصد خرید گوشی های هوشمند جدید دارند، سراغ گوشی‌هایی خواهند رفت که حاشیه کمی داشته باشند و بتواند با جلوه خاص خود، نظر کاربران زیادی را به خود جلب نماید.

هواوی پی اسمارت پرو-1 هواوی پی اسمارت پرو-1

بر اساس اطلاعات موجود، گوشی جدید هواوی در بخش عقب و جلو دارای شیشه بوده و دارای فرم آلومینیومی است. همانطور که می‌دانید، نگه داشتن یک گوشی با فرم آلومینیوم می‌تواند احساس خوبی را به کاربران ببخشد و از طرفی هم نشان‌دهنده مرغوبیت کالای دیجیتال می‌باشد.

یکی از مواردی که در بررسی گوشی هواوی پی اسمارت پرو ۲۰۱۹ نظر ما را به خود جلب کرد، وزن ۲۰۶ گرمی آن بوده که البته پس از مشاهده مشخصات، متوجه شدیم که راهی برای کم کردن وزن به واسطه سخت‌افزارهای موجود در دستگاه، وجود نداشت. البته نباید حساسیت زیادی به خرج دهید، زیرا اکثر گوشی های هوشمندی که در حال حاضر معرفی می‌شوند، دارای وزن بالای ۲۰۰ گرم هستند و دیگر این موضوع به یک مسئله عادی تبدیل شده است.

گوشی هواوی P Smart Pro مجهز به صفحه نمایش ۶٫۵۹ اینچ IPS LCD با وضوح ۱۰۸۰×۲۳۴۰ پیکسل و نسبت ابعاد تصویر ۹:۱۹٫۵ می‌باشد. شاید بهتر بود گوشی جدید هواوی را با یک صفحه نمایش سوپر آمولد مشاهده می‌کردیم، اما قطعا مساله بهینه‌سازی قیمت را می‌توان به عنوان عامل مهم تصمیم‌گیری غول تکنولوژی چین در به کارگیری صفحه نمایش IPS LCD دانست.

گوشی هوشمند جدید هواوی در زمینه نرم افزاری هم دارای رابط کاربری EMUI 9.1 بوده که مبتنی بر اندروید ۹ پای است. شاید هم اکنون که اکثر گوشی های هوشمند در حال آپدیت سیستم عامل اندروید ۱۰ هستند، این کار و استفاده از رابط کاربری قدیمی دور از ذهن باشد، اما قطعا در آینده نزدیک امکان بروزرسانی آن وجود دارد و این کار توسط هواوی انجام خواهد شد.

بد نیست بدانید شرکت هواوی به دلیل تحریم‌های آمریکا نمی‌تواند از سرویس‌های گوگل استفاده کند و آن‌ها را با برنامه‌های خود جایگزین کرده است. برخی افراد مدعی هستند در آینده نزدیک شاهد تجهیز گوشی های هواوی به سیستم عامل هارمونی خواهیم بود، اما این موضوع توسط مدیران شرکت هواوی تکذیب شده است. اینطور که پیداست، آن‌ها قصد دارند کماکان از سیستم عامل اندروید استفاده کنند، اما در حال آزمایش هارمونی روی ساعت و تلویزیون هوشمند هستند.

لازم به ذکر است هواوی قصد دارد به زودی با جلب نظر توسعه‌دهندگان، فروشگاه اختصاصی برنامه‌های موبایل خود را راه‌اندازی کند و به یک رقیب جدی برای گوگل پلی و اپ استور تبدیل شود. بر اساس پیشینه‌ای که از هواوی می‌دانیم، باید گفت تمام این ادعاها عملی هستند.

مشخصات سخت افزاری گوشی هواوی پی اسمارت پرو

گوشی هوشمند جدید هواوی که به عنوان یک گوشی میان رده هم شناخته می‌شود، واضح است که باید مشخصات سخت افزاری میان‌رده‌ای هم داشته باشد و همین مسئله را می‌توان دلیل اصلی قرارگیری تراشه هشت هسته‌ای کایرین ۷۱۰ اف (تراشه ۱۲ نانومتر) در هواوی پی اسمارت پرو دانست. این چیپست در کنار پردازنده گرافیکی Mali-G51 Mp4 می‌تواند رضایت کاربران را در زمینه اجرای بازی‌ها با نهایت جزئیات گرافیکی به دست آورد. علاقه‌مندان به دنیای گیم و بازی‌های موبایل که توانایی پرداخت هزینه خرید گوشی های پرچمدار را ندارد و از طرفی می‌خواهند قدرت لازم را برای اجرای سنگین‌ترین بازی‌ها در اختیار داشته باشند، می‌توانند به گوشی جدید هواوی نگاه ویژه داشته باشند.

این گوشی جدید در یک مدل و با ۶ گیگابایت و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی UFS 2.1 در دسترس قرار خواهد گرفت.

نکته: گوشی Huawei P Smart Pro 2019 مجهز به خشاب کارت حافظه جانبی بوده و امکان افزایش فضای ذخیره‌سازی گوشی تا ۵۱۲ گیگابایت هم وجود دارد. لازم به ذکر است محل قرارگیری کارت حافظه جانبی با خشاب سیم کارت، مشترک است.

عملکرد دوربین گوشی Huawei P Smart Pro

هواوی پی اسمارت پرو-2 هواوی پی اسمارت پرو-2

گوشی هوشمند هواوی مجهز به دوربین سه‌گانه با سنسورهای ۴۸ مگاپیکسل و گشودگی دیافراگم f/1.8، سنسور ۸ مگاپیکسل اولترا واید با میدان دید ۱۲۰ درجه و گشودگی دیافراگم f/2.4 و سنسور ۲ مگاپیکسل سنجش عمق با گشودگی دیافراگم f/2.4 می‌باشد.

همانطور که در تصویر هم مشاهده می‌کنید، هر سه سنسور در یک ماژول عمودی قرار گرفته‌اند. همچنین فلاش ال ای دی هم در قسمت پایین سنسورها و خارج از ماژول قرار گرفته است. اینطور که پیداست، می‌توان گفت سنسورهای گوشی هواوی پی اسمارت پرو شباهت زیادی به گوشی گلکسی ای ۵۰ اس دارد.

هدفون بیسیم هواوی هدفون بیسیم هواوی

دوربین گوشی جدید هواوی از قابلیت‌هایی همانند پانوراما، HDR، اسلوموشن، لایو فوکوس و سایر ویژگی‌های کاربرپسند پشتیبانی می‌کند. کاربران می‌توانند با خیال راحت از دوربین‌های باکیفیت و سنسور قدرتمند ۴۸ مگاپیکسل آن برای ثبت تصاویر جذاب استفاده کنند. بد نیست بدانید قابلیت فیلمبرداری این گوشی هم به دلیل سنسورهای قدرتمند موجود، مثال‌زدنی است.

علاقه‌مندان به دوربین و تصاویر سلفی باید بدانند این گوشی فاقد ناچ یا حفره روی صفحه نمایش به منظور قرارگیری سنسور سلفی بوده و مجهز به دوربین پاپ آپ است که در آن هم شاهد سنسور ۱۶ مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم f/2.2 و پشتیبانی از HDR هستیم.

مشخصات باتری و سایر ویژگی‌ها

هواوی پی اسمارت پرو-3 هواوی پی اسمارت پرو-3

گوشی هواوی پی اسمارت پرو مدل ۲۰۱۹ قدرت خود را از باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی دریافت می‌کند و مجهز به فناوری شارژ سریع ۱۰ وات است. شاید بهتر بود این فناوری با قدرت بیشتری در نظر گرفته می‌شد، اما به هرا حال تصمیمی است که اتخاذ شده و باید با آن کنار آمد. این گوشی دارای حسگر اثر انگشت بوده که هواوی مدعی است عملکرد و سرعت بالایی دارد، اما درون صفحه نمایش یا بخش عقب قرار ندارد و شاهد قرارگیری آن در بخش کناری دستگاه یا بهتر بگوییم، قسمت پایین کلید پاور هستیم.

سایر ویژگی های گوشی هواوی پی اسمارت پرو :

  • وای فای
  • جک هدفون ۳٫۵ میلی‌متری با قابلیت حذف نویز توسط میکروفون اختصاصی
  • نسخه ۴٫۲ بلوتوث
  • رادیو
  • GPS
  • USB 2.0

توجه داشته باشید گوشی جدید هواوی تنوع رنگ کمی دارد و تنها در دو رنگ مشکی (MidNight Black) و Breathing Crystal در دسترس قرار خواهد گرفت. همچنین قیمت این دستگاه هم ۳۸۹ دلار اعلام شده است.

همراهان عزیز وب سایت گوشی سنتر، امیدواریم توانسته باشیم اطلاعات خوبی درباره گوشی جدید هواوی در اختیارتان قرار دهیم. شما می‌توانید نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.

برچسب ها

گوشی جدید هواوی

منبع: گوشـی سنتـر

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود