اگر موهای سرتان را می خواهید خودسرانه رژیم لاغری نگیرید

0 3,736
اصولا افراد برای خوش اندام شدن و رهایی از چربی و اضافه وزن به سراغ رژیم لاغری می روند غافل از اینکه برخی اشتباهات در رژیم های لاغری موجب از بین رفتن زیبایی پوست و مو می شود.

 بسیاری از افراد برای کم کردن وزن رژیم غذایی غیر اصولی را انتخاب می کنند ، بسیاری از این رژیم های غذایی برای بدن مضر هستند و عواقب بدتر از چاقی در پی دارند. در رژیم های ناصحیح به جای کم شدن چربی میزان زیادی آب بدن و مقداری از عضلات فرد از بین می رود. این رژیم ها علاوه بر اینکه باعث عدم تعادل می شوند موجب به وجود آمدن سرگیجه، ضعف، بی حالی، کم خونی و حالت وزوز گوش در افراد می شوند.

برخی اشتباهات در رژیم های لاغری موجب از بین رفتن زیبایی پوست و مو می شود . آیا می دانید رمز موفقیت در استفاده از رژیم لاغری چیست ؟ با این بخش از تناسب اندام و لاغری در نصرینو همراه شوید تا پاسخ سوالتان را بیابید.

عوارض رژیم های غذایی

عوارض رژیم های غذایی غیر اصولی کاهش وزن

رژیم لاغری که موجب چروک پوست صورت و علت ریزش مو می شود

برخی ازافراد چاق برای تناسب اندام و لاغر شدن به صورت خود سرانه اقدام به انتخاب رژیم غذایی می کنند که موجب عوارضی مانند آفت، چین و چروک پوست، ریزش مو و … برای افراد می شود.

عوارض رژیم های لاغری خودسرانه

عوارض رژیم های لاغری خودسرانه برای پوست

در برخی از رژیم های غذایی خود سرانه ،ویتامین های لازم برای بدن به مقدار کافی گنجانده نشده است ، کمبود ویتامین های مورد احتیاج بدن در رژیم غذایی سبب بروز مشکلاتی برای بدن می شود و زیبایی پوست و مو را به خطر می اندازد. وجود ویتامین های C وD و E در بدن موجب زیبایی پوست و مو می شود و از پیری پوست و ریزش موجلوگیری می کند بنابراین رژیم های غذایی باید سرشار از این ویتامین ها باشند . این ویتامین ها در مواد غذایی زیر وجود دارند:

 رژیم لاغری نادرست

ریزش مو از عوارض رژیم لاغری نادرست

جایگاه آب در رژیم غذایی و نقش آن در زیبایی پوست و مو

آب یکی از ارکان حیاتی برای بدن انسان می باشد و مصرف کافی آب و مایعات در طی روز اهمیت بسیاری دارد.مصرف کافی آب به جز اینکه تاثیر زیادی بر روی زیبایی پوست و جلوگیری از چروک شدن پوست دارد می تواند در تنظیم سوخت و ساز بدن واشتها نیزمفید باشد، چرا که خیلی از افراد چاق در تشخیص حس تشنگی و گرسنگی دچار اشتباه هستند و مصرف منظم آب در جلوگیری از پراشتهایی می تواند موثر واقع شود.

 رژیم لاغری نامناسب

 رژیم لاغری نامناسب و ریزش مو و چروک شدن پوست

مردان باید در کل نزدیک به ۳ لیتر (در حدود ۱۳ فنجان) مایعات را از کل آشامیدنی های روزانه و زنان در حدود ۲٫۲ لیتر( حدود ۹ فنجان) مایعات را از کل آشامیدنی های روزانه شان دریافت نمایند که از این میزان نوشیدن ۶ تا ۷ لیوان آب ضروری می باشد.

رژیم لاغری

نوشیدن آب در رژیم لاغری موجب زیبایی پوست می شود

اگر شما دوست دارید مقدار کمتری آب بنوشید باید در رژیم های غذاییتان مایعات دیگری مانند:دوغ، ماءالشعیر ، عرق بهار نارنج، بیدمشک و میوه های آب دار را بگنجانید.شما می توانید به جای خوردن آب میوه از خود میوه استفاده کنید تا زودتر به وزن دلخواهتان برسید زیرا میوه فیبر کافی دارد و معده را پر می کند. افراد لاغر می توانند از آب هندوانه و آب هویج استفاده کنند.

منبع: نـمـنــاک

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود