اگر پوست صاف و سالم میخوای این ویتامین ها رو دریاب؛ غفلت کنی خروارها باید پول خرج کنی

چطور پوستی درخشان داشته باشیم؟

0

اگر دلت می خواد که پوستی صاف و درخشان داشته باشید می تونید با تامین برخی از ویتامین های خاص سلامت پوستتون رو در کنار زیباییش تامین کنید.

 شکی نیست که شما هم مانند بسیاری دیگر از افراد به دنبال راه هایی برای حفظ سلامت و تقویت زیبایی پوستتان هستید و دلتون می خواد که پوستی صاف و یک دست داشته باشید بهترین کار ممکن اینه که در قدم اول و قبل از هر کاری برید سراغ اصلاح رژیم غذاییتون و از یک سبک زندگی سالم پیروی کنید. بدن ما به برخی از ویتامین ها نیاز ویژه داره و تامین نشدن اون ها توسط رژیم غذایی به معنای اینه که به قراره تاثیرات کمبودشون رو خیلی سریع روی بدنمون ببینیم و پوست ما هم از این قاعده مستثنی نیست، به معنای این که اگر پوستی صاف و درخشان و همین طور شاداب می خواهید باید برخی از مهم ترین ویتامین ها رو به بدنتون برسوندید؛ اما این ویتامین ها چیا هستند و ما چطور می تونیم در رژیم غذایی خودمون بگنجونیم؟ این سوالی است که ما درا دامه به اون پاسخ میدیم.

پوست سالم و درخشان

1.ویتامین D

ویتامین D از آن دست ویتامین هایی است بدن ما برای سلامتی به شدت به آن نیاز دارد اما متاسفانه بسیاری از ما هم به خصوص در ایران دچار فقر این ویتامین هستیم ویتامین D برای کمک به ایجاد سلول های سالم بدن نقش حیاتی ای دارد و برای همین هم سلامت پوست و رنگ روشن آن در گرو تامین ویتامین D می باشد. برای افزایش ویتامین D دریافتی خود شما می توانید:

  • بعد از استفاده از کرم ضد آفتاب به میزان کافی حدودا ده دقیقه زیر نور آفتاب قرار بگیرید.
  • غذاهای غنی شده نظیر آب پرتقال و ماست را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.
  • از مواد غذایی که حاوی این ویتامین هستند استفاده کنید مانند ماهی غزل آلا و ماهی تن. / پوست صاف

2.ویتامین C

اگر صفحه زندگی سالم ما را دنبال کرده باشید می دانید که برای داشتن پوست سالم ما مصرف محصولات بهداشتی و همچنین خود ویتامین C بسیار مهم است. این ویتامین خواص ضد ضد سرطانی دارد و در تولید کلاژن نیز موثر می باشد که به این ترتیب در بهبود جای زخم و اسکار نقش قابل توجهی را ایفا می کند و باعث کند شدن روند پیری پوست می شود، بنابراین منطقی  است که ویتامین C یکی از اصلی ترین مواد موجود در محصولات مراقبت پوستی می باشد. اگر مقدار کافی از این ویتامین را توسط رژیم غذاییتان دریافت نمی کنید بهتر است که موارد زیر را به آن اضافه کنید:

  • مرکبات بیشتری مصرف کنید.
  • سبزیجات و میوه هایی مانند کلم بروکلی و گوجه فرنگی بخورید.
  • از مکمل های ویتامین C البته تحت نظارت پزشک استفاده کنید.

3.ویتامین E

ویتامین E نیز درست مانند ویتامین C یک آنتی اکسیدان قوی است که در حفظ سلامت پوست مو.ثر می باشد و عملکرد اصلی آن محافظت از پوست در برابر اشعه های مضر خورشید است. به طور معمول، بدن ویتامین E را از طریق سبوم تولید می کند، ماده ای روغنی که از منافذ پوست ساطع می شود. در تعادل مناسب، سبوم به حفظ حالت پوست کمک می کند و از خشکی آن جلوگیری می کند. اگر پوست خشکی دارید، ویتامین E احتمالا می تواند به مقابله با کمبود سبوم کمک کند. ویتامین E همچنین به درمان التهاب پوست نیز کمک می کند. برای افزایش میزان دریافتی این ویتایمن شما می توایند موارد زیر را رعایت کنید:

  • مصرف مقدار بیشتری از مغز های مقوی مانند بادام و فندوق.
  • مصرف مولتی ویتامین یا مکمل ویتامین E به تنهایی.
  • استفاده از محصولات آرایشی و بهداشتی که حاوی ویتامین E و C هستند.

پوست سالم و درخشان

4.ویتامین K

ویتامین K برای کمک به فرآیند لخته شدن خون در بدن ضروری است، و به بدن کمک می کند تا زخم ها، کبودی ها و نواحی تحت تاثیر جراحی را التیام بخشد. همچنین به نظر میرسد که عملکردهای اساسی ویتامین K به برخی بیماری های پوستی نیز کمک می کنداز جمله حلقه های سیاه دور چشم و جای زخم. از جمله مواد خوراکی ای که می توانید برای تامیناین ویتامین به رژیم غذایی خود اضافه کنید عبارتند از:

  • کلم پیچ
  • اسفناج
  • کاهو
  • کلم
  • لوبیا سبز

منبع:شایانیوز

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود