رنگ مد سال 2023 – ۱۴۰۲ چیست؟ ست لباس و دکوراسیون

1 166,085

رنگ سال ۱۴۰۲ چیه؟رنگ سال ۱۴۰۲-2023 شرکت پنتون چه رنگی است؟ رنگ سال ۱۴۰۲ – رنگ سال 2023 را چطور ست کنیم؟

رنگ سال۱۴۰۲ / 2023 چه رنگیه؟ پنتون رنگ سال 2023 را اعلام کرد. اگر شما هم به استفاده از رنگ‌های مد روز پایبند باشید، حتما قبل از شروع سال میلادی به دنبال جواب سوال «رنگ سال 2023 چیست؟» می‌گردید. احتمالا می‌دانید که کمپانی پنتون هر سال یک یا دو رنگ را به عنوان رنگ مد سال معرفی می‌کند. ما در این مقاله از سرویس سبک زندگی، به رنگ مد سال جدید 2023 -۱۴۰۲ و هر آنچه درباره رنگ سال ۱۴۰۲ باید بدانید، می‌پردازیم و به شما می‌گوییم چطور براساس پالت پنتون رنگ مد سال را برای رنگ لباس و دکوراسیون ۱۴۰۲- 2023 ست کنید.

تاریخچه انتخاب رنگ سال از سوی شرکت پنتون

بیایید پیش از هر چیز به این سوال جواب بدهیم که اصلا چرا یک رنگ باید به عنوان رنگ سال انتخاب شود؟ این رنگ بر اساس چه معیارهایی انتخاب می‌شود؟ و اصلا چه کسی یا کدام کمپانی رنگ سال انتخاب می‌کند؟ برای کسانی که اهل مد و فشن هستند و زندگی‌شان با هنر عجین شده، رنگ‌ها فراتر از آن‌چه برای افراد عادی معنا دارد، مهم هستند.

موسسه رنگ پنتون (Pantone Color Institute) شرکتی است که سالانه، رنگ سال را انتخاب می‌کند. از سال ۲۰۰۰ انتخاب رنگ سال به عنوان یک اقدام جسورانه انجام شد. البته تا سال ۲۰۰۷ حدس و گمانه‌زنی درباره انتخاب هر ساله رنگ سال، بین دیگر برندها و شرکت‌ها چندان رواج نداشت. اما به مرور رنگ سال، جای خودش را در استایل‌ها و دنیای فشن، مد، دیجیتال و تکنولوژی و … باز کرد.

هر سال اوایل ماه دسامبر، موسسه رنگ پنتون، رنگ جدید سال را معرفی می‌کند. شنیدن و معرفی این رنگ بر بعضی کسب و کارها تاثیر مستقیم دارد به همین خاطر هم جزو اتفاقات مهم هر ساله به حساب می‌آید.

کمپانی پنتون کجاست و فعالیت اصلی آن چیست؟

اطلاع از آخرین مطالب جذاب و پرطرفدار

کمپانی یا موسسه رنگ پنتون در ایالت نیوجرسی کشور آمریکا واقع شده و معتبرترین موسسه رنگ در دنیا شناخته می‌شود. این موسسه اطلاعات و کدهای رنگی را که صنایع دیگر برای تولید محصولات خود در زمینه‌های مختلف از جمله مد و فشن، صنعت چاپ و … به آن نیاز دارند، در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد.

در واقع به بیان بهتر، موسسه پنتون یک پل ارتباطی بین طراحان و صنایع در سراسر دنیا است چون این کمپانی خالق یک سیستم استاندارد به نام سیستم تطبیق رنگ پنتون (PMS) است. تولیدکنندگان در سراسر دنیا برای مطمئن شدن از رنگی که برای مشتریان استفاده می‌کنند، رنگ به‌ کار رفته در محصول خود را با سیستم رنگ پنتون تطبیق می‌دهند.

کدهای رنگ انتخابی باید با کدهای موجود در کاتالوگ ارائه شده از سوی کمپانی پنتون سازگار باشد. همچنین با انتخاب رنگ سال پنتون، این کد در دسترس صنایع دیگر هم قرار می‌گیرد.

رنگ سال بر چه اساسی انتخاب می‌شود؟

شاید جالب باشد ولی پشت هر انتخاب رنگ، مجموعه‌ای از مفاهیم خوابیده است که شاید حتی به ذهن‌تان هم خطور نکند. پروسه انتخاب رنگ برای سال جدید با مشورت تعدادی کارشناس کارکشته و خبره در عرصه هنر و در عین حال آگاه به مسائل سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و … انجام می‌شود. حتی بلایای طبیعی و انسانی هم در انتخاب رنگ سال نقش پررنگی دارند.

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
1 نظر
  1. امیرضا می‌گوید

    سال مبارک

نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود