۵ نکته مهم برای مرتب کردن کمد لباس

0 3,902

پنج سوالی که هنگام مرتب کردن کمد لباس باید از خود بپرسید

کارشناسان مد توصیه می‌کنند حداقل در بار در طول سال به مرتب کردن کمد لباس های خود بپردازید. این کار تنها شامل جابجا کردن لباس‌ها و چیدن مرتب آن‌ها نیست بلکه شما باید عناصری را از کمد لباس خود کم کنید، چیزهای را که نیاز به تعمیر دارند جدا کنید و مجددا همه لباس‌ها را دسته بندی کرده و منظم و مرتب بچینید. بهترین زمان برای انجام این کار پایان هر فصل است اما اگر زمان کافی برای این کار ندارید آن را یک بار پس از پایان زمستان و یک بار پس از پایان تابستان انجام دهید. اما مرتب کردن کمد لباس چطور انجام می‌شود؟ در این مقاله روش این کار را به سادگی برای شما توضیح خواهیم داد.

مهم نیست کمد لباس شما کوچک باشد یا بزرگ، پر از لباس باشد یا تنها تعدادی محدود لباس ضروری داخل آن باشد، در هر صورت اگر کمد لباس‌های خود را به موقع مرتب نکنید پس از مدتی پیدا کردن لباس مناسب برای پوشیدن به یک دردسر بزرگ برای شما تبدیل خواهد شد. پس اگر همین الان هم دچار مشکل هستید باید بدانید که به یک نظم و ترتیب اساسی در کمد لباس‌های خود نیاز دارید. اما از کجا باید شروع کنید؟ مطمئن باشید که کار سخت و غیرممکنی پیش رو ندارید و فقط کافی است در کمد لباس‌های خود را باز کنید و لباس‌ها را یکی یکی از آن خارج کنید و در مورد هر کدام از آن‌ها تصمیم بگیرید. فضای کمد را سازماندهی کنید و در صورت نیاز وسایلی برای سازماندهی این فضا تهیه کنید. برای انجام این کارها کافی است تنها به پنج سوال زیر پاسخ دهید.

آیا این لباس را در یک سال گذشته پوشیده‌ام؟

همه لباس‌ها را از همه قسمت‌های کمد بیرون بریزید و این سوال را در مورد هریک از آن‌ها بپرسید. مهم نیست این لباس یک لباس فصلی باشد یا لباس زیر یا جوراب، اگر آن را در طول یک سال اخیر نپوشیده‌باشید به احتمال بسیار زیاد پس از این نیز نخواهید پوشید و این نشان دهنده آن است که این لباس در کمد شما جایی ندارد و باید از آن خارج شود. اگر علت استفاده نکردن از این لباس آن است که قسمتی از آن پاره یا لک شده و این عیب قابل تعمیر است آن را کنار بگذارید و در اسرع وقت پارگی آن را بدوزید و یا به خشکشویی بدهید. اگر این عیب قابل رفع نیست پس باید آن را دور بریزید اما اگر لباس شما عیب خاصی ندارد مثلا از مد افتاده یا اندازه شما نیست و یا لباس بهتری برای جایگزینی آن دارید آن را کنار بگذارید چون در انتها با آن کار داریم. به همین سادگی از شر تعداد زیادی لباس که هیچ استفاده‌ای ندارند و تنها در کمد شما جا گرفته‌اند خلاص خواهید شد.

مرتب کردن کمد لباس

آیا از فضای کمد حداکثر استفاده را کرده‌ام؟

نگاهی به کمد خود بیندازید. اگر کمد شما کوچک است و با محدودیت جا برای لباس‌ها مواجه هستید پس باید از فضا به شکل بهینه استفاده کنید. یکی از بخش‌های داخل کمد که کمتر به آن توجه می‌شود کف زمین است. برای مرتب کردن کمد لباس شما می‌توانید کفش‌ها و کیف‌های خود را روی زمین بچینید تا قفسه‌ها فضای بیشتری داشته باشند. برای این که سطح زمین فضای بیشتری داشته باشد می‌توانید از جاکفشی فلزی دو طبقه استفاده کنید که هم ظاهر شیک‌تری به کمد شما می‌دهند و هم باعث می‌شوند حداکثر استفاده را از فضای داخل کمد داشته باشید.

مرتب کردن کمد لباس

چه چیزهایی را بهتر است به دیوار آویزان کنم؟

دیوارهای کمد و همچنین فضای پشت در کمد بهترین جا برای آویزان کردن برخی لباس‌ها و اکسسوری‌ها است به طور مثال با زدن یه ردیف آویز به دیوار کمد می‌توانید فضای مناسبی برای آویزان کردن چیزهایی مثل چتر و لباس‌هایی که مرتب استفاده می‌کنید به وجود آورید. همچنین می‌توانید جای جوراب، جای شال و روسری و یا جای جواهرات بسازید و آن را پشت در کمد خود آویزان کنید تا هم فضای کمتری اشغال شود و هم دسترسی به همه چیز ساده و سریع صورت گیرد.

مرتب کردن کمد لباس

آیا پیدا کردن همه لباس‌ها ساده است؟

یکی از دردسرهای اصلی در پوشیدن لباس پیدا کردن سریع چیزی است که می‌خواهید بپوشید. اگر آن لباس در دسترس نباشد یا پیدا کردن آن به زحمت صورت بگیرد ممکن است آماده شدن شما در صبح مدت زیادی طول بکشد پس رد مرتب کردن کمد لباس  خود تا حد امکان سعی کنید همه لباس‌ها را در جایی قرار دهید که به سادگی در دسترس باشند و پیدا کردن آن زمان زیادی نبرد به خصوص لباس‌هایی که استفاده بیشتری دارند و تقریبا هر روز می‌پوشید، این لباس‌ها را در فضایی مشخص و در دسترس‌ترین نقطه کمد بگذارید.

مرتب کردن کمد لباس

کدام لباس‌ها قابل اهدا هستند؟

همان طور که در مورد اول گفتیم پس از آن که مرتب کردن کمد لباس را با موفقیت انجام دادید و تکلیف همه لباس‌ها را مشخص کردید با تعدادی لباس مواجه خواهید بود که نه قابل استفاده هستند و نه آن قدر کهنه و آسیب دیده هستند که بتوان آن‌ها را دور ریخت. این لباس‌ها را می‌توانید به دوستان و نزدیکان خود که از آن استفاده خواهند کرد و یا به خیریه اهدا کنید تا برای مدت بیشتری از آن‌ها استفاده شود و آسیب کمتری به محیط زیست برسد.

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش دنیای مد در نصرینو شاخه اصول شیک‌پوشی مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: WhoWhatWear

منبع:مــجله قـــرمز

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود