معنای اکسسوری چیست و شامل چه مواردی می شود ؟

0 5,164

اکسسوری ( accessory) واژه ای انگلیسی می باشد و معادل فارسی آن لوازم جانبی می باشد و در دنیای مد و فشن به تمام لوازم جانبی به جز لباس های اصلی اطلاق می شود که در کنار لباسهای اصلی برای افزایش جلوه و زیبایی و یا ایجاد هارمونی رنگها به کار میرود.

اکسسوری ( accessory) واژه ای انگلیسی می باشد و معادل فارسی آن لوازم جانبی می باشد و در دنیای مد و فشن به تمام لوازم جانبی به جز لباس های اصلی اطلاق می شود که انواع اکسسوری در کنار لباسهای اصلی برای افزایش جلوه و زیبایی و یا ایجاد هارمونی رنگها به کار میرود.

انواع اکسسوری ها به دو دسته اکسسوری های پوشیدنی و اکسسوری های حمل کردنی تقسیم بندی می شوند که در زیر هر دسته را مورد بررسی قرار میدهیم:

اکسسوری های حمل کردنی

اکسسوری‌هایی که حمل می‌شوند شامل کیف پول و کیف‌های دستی، عینک آفتابی، بادبزن‌های دستی، چتر‌های آفتابی و چتر‌های معمولی، کیف جیبی، چوب‌های دستی، کروات ، جاکلیدی، آویز های مختلف و مواردی از این دست می باشد. بهتر است برای انواع اکسسوری های حمل کردنی از رنگ های شاخص و متفاوت استفاده کنید تا علاوه بر زیبایی در استایل شما ایجاد تنوع کند.

اکسسوری های پوشیدنی

اکسسوری‌هایی که پوشیده می‌شوند شامل دستمال سر، دستمال گردن، شال گردن، کت، چکمه و کفش، کراوات، کلاه، کلاه‌های بی لبه، کمربند و بند‌های شلوار یا ساس بند، جوراب، دستکش، جواهرات، ساعت، دستبند، شال، روسری، جوراب و جوراب‌های ساق بلند است.

اهمیت اکسسوری ها

بیشتر افراد بر این باورند که انواع اکسسوری ها در کنار خرید لباسهای زیبا در درجه دوم قرار دارند و نقش آنها تزیینی می باشد. اما توجه کنید که اکسسوری ها اگر به درستی انتخاب شوند می توانند یک استایل تک رنگ و ساده را به استایلی بسیار چشمگیر با هارمونی رنگ دلنشین تبدیل کنند. یکی از خاصیت های اصلی اکسسوری تاثیر آن بر استایل و پوشش شماست و با انتخاب مناسب آن سبک و استایل شما تغییر چشمگیری خواهد داشت.

گاهی استفاده از یک اکسسوری کوچک مانند یک گوشواره که به درستی انتخاب گردد، می تواند جلوه ای زیبا به لباس شما ببخشد. توجه کنید که استفاده از هر نوع اکسسوری باید متناسب با المان هایی همچون فصل، محیطی که در آن حضور داریم و نوع فرهنگ و علایق باشد.

اکسسوری های ضروری برای آقایان

در این قسمت قصد داریم تا انواع اکسسوری را که برای آقایان ضروری است مورد بررسی قرار دهیم:

کمربند

کمربند یکی از وسیله های ضروری مردان از گذشته تا به امروز بوده است. شاید در گذشته نقش این اکسسوری بیشتر از جهت ضرورت بوده است ولی امروزه نقش مهم کمربند در شکل گیری استایلی زیبا و متناسب بر کسی پوشیده نیست. همیشه سعی کنید تا یک ست کمربند و کفش زیبای هم رنگ را در کمد لباسهای خود داشته باشید و متناسب با کت و شلوار و لباسهای خود از رنگ های هم رده استفاده کنید.

کراوات

اگر کت و شلواری زیبا دارید مطمئن شوید که استفاده از یک کراوات در کنار کت شلوارتان می تواند استایلی بی نقص را رقم بزند. بنابراین برای کت و شلوارهایتان چند کراوات با طرح و رنگهای متفاوت خریداری کنید تا علاوه بر تکمیل استایل شما به پوشش شما تنوع نیز بدهد.

ساعت

ساعت نیز یکی از انواع اکسسوری است. برای خیلی از افراد پیرامون ما ساعت وسیله ای است برای نمایش زمان؛ اما هنگامی که می خواهید لباس رسمی بپوشید این وسیله نقشی مهم تر بازی خواهد نمود. انتخاب ساعت مچی دارای اصولی است که حتما باید آن را رعایت کنید.

انگشتر

انگشتر یکی از انواع اکسسوریست که بیشتر مورد توجه آقایان قرار دارد. با انتخاب انگشتری متناسب با استایل خود میتوانید تغییرات چشمگیری ایجاد کنید. از خرید انگشتر های خیلی درشت با طراحی های عجیب و غریب اجتناب کنید.

دستبند

استفاده از یک دستبند مردانه و خاص از جنس چرم در کنار لباسهای اسپرت و یا دستبند های لوکس تمام فلزی در کنار لباس رسمی میتواند استایل شما را چشمگیرتر و بی نقص جلوه دهد. در انتخاب دستبند ضروریست تا فاکتورهایی همچون رنگ و تناسب با نوع پوشش و فرهنگ را رعایت کنید.

اکسسوری های ضروری برای خانم ها

حالا به انواع اکسسوری ضروری برای خانم ها می پردازیم:

سرویس و نیم ست زیورآلات

سرویس زیورآلات لوکس و خاص را می توان در رده ی اکسسوری های لوکس قرار داد. شما میتوانید از سرویس های طلا و سرویس های نقره و یا حتی سرویس های بدل استفاده کنید. توجه به این نکته ضروریست که سرویس های لوکس و چشمگیر را بهتر است با لباسهای مجلسی استفاده کنید و در مجالس خودمانی از نیم ست های ظریف بهره ببرید.

عینک آفتابی

عینک آفتابی در درجه اول برای حفظ سلامتی ضروری است و در درجه بعدی اگر به درستی انتخاب شود می تواند یک استایل ساده را به استایلی شیک و چشم گیر تبدیل نماید.

گوشواره

بیشترین اهمیت استفاده از گوشواره های تکی و بدون گردنبند زمانیست که گوشواره ای مجلل و لوکس انتخاب می کنید. این نوع گوشواره ها جهت ست کردن با لباس های مجلسی بسیار مناسب می باشند و جلوه ای خاص به استایل شما میبخشند. امروزه استفاده از گوشواره به تنهایی و بدون زیورآلات دیگر مورد توجه بسیاری از طراحان مد قرار گرفته است. بهتر است برای استفاده روزانه از گوشواره های ساده و ظریف استفاده نمایید و نکات مربوط به انتخاب گوشواره متناسب با مدل مو را مد نظر قرار دهید.

گردنبند

یکی دیگر از انواع اکسسوری ضروری گردنبند است. سعی کنید از گردنبند های خاص با طراحی متفاوت استفاده نمایید و در کنار گردنبند به هیچ وجه گوشواره های درشت و شلوغ انتخاب نکنید.

انگشتر درشت

انگشتر های درشت متناسب با رنگ لباستان می توانند نقش قابل توجهی در ارتقا استایل شما داشته باشند. استفاده از انگشتر را محدود با انگشت حلقه نکنید. استفاده از برخی انگشترهای درشت در انگشت اشاره می توانند جلوه گری بیشتری داشته باشند.

النگو یا دستبند

این اکسسوری ها می توانند دستان شما را بسیار زیباتر نشان دهند و در صورتی که همرنگ با اجزای کوچک استایل شما انتخاب گردند هارمونی زیبایی را ایجاد میکنند. دستبندهای مختلف را میتوانید متناسب با استایل بدنی و سلیقه ی خود تهیه و استفاده کنید.

ساعت

در صورت رعایت نکات ضروری در انتخاب ساعت، میتوانید یک استایل زیبا و بدون نقص بسازید. از ساعت های نقره برای مجالس رسمی و از ساعت های اسپرت برای دورهمی ها و استفاده روزانه بهره ببرید.

شال و روسری

اگر از لباسهای تک رنگ و ساده استفاده میکنید می توانید با یک شال و روسری رنگی روحی تازه در استایل خود بدمید. در انتخاب شال و روسری همواره به نوع الیاف متناسب با فصل و سایر اجزای استایل خود دقت نمایید و نکات مربوط به انتخاب شال و روسری را مد نظر قرار دهید.

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود