روستا سوان

0 119

روستا سوان در 60 کیلومتری شمال غربی ایروان و در روستای گغارکونیک قرار گرفته است. گردشگران تور ارمنستان جالب است بدانند روستا سوان و دریاچه سوان در ارتفاع 1915 متری از سطح دریا واقع شده است که جزو بزرگ ترین دریاچه های قفقاز و همچنین یکی از بزرگ ترین دریاچه های آب شیرین در سطح دنیا می باشد. معنی لغوی سوان از ریشه ی سیونا گرفته شده است که به معنی سرزمین دریاچه ها می باشد.

دریاچه سوان از سر ریز شدن چندین رودخانه بزرگ و کوچک تشکیل شده است که فقط یک رودخانه با نام هرازدان از این دریاچه سرچشمه می گیرد. ماهی قزل آلای ایشخان که به در زبان ارمنی شاهزاده معنی می شود در این دریاچه زیبا سالیانی است که زندگی می کند. یک روستای فوق العاده زیبا با چشم اندازهای بی نظیر با نام دلیجان وجود دارد که جذابیت دریاچه را دو چندان کرده است که چشمه آب طبیعی دلیجان نیز در آن قرار دارد. ارمنستان به دریای خزر بسیار نزدیک بوده ولیکن که هیچ بهره ای از آن نبرده است این دریاچه لطف بزرگی به صنعت گردشگری و زیبا تر شدن طبیعت ارمنستان کرده است.


در نزدیکی روستا سوان چندین جاذبه گردشگری مانند روستاهای متعدد با طبیعت بکر، صومعه سوان، انواع رستوران ، کافه و تفریحات آبی وجود دارد که هر گردشگر تور ارمنستان را به خود جذب می کند. از شگفت انگیز ترین این جاذبه ها می توان به چشم اندازه فوق العاده سواحل سوان با شن های طلایی و وزش نسیمی خوش اشاره کرد که با قدم زدن در کنار آن می توانید از آب و هوایی خوش لذت ببرید.

لازم به ذکر است که مسئولین و دولت ارمنستان برای زیبایی ، جذابیت و سالم ماندن زیستگاه آبزیان در این دریاچه تلاش های بسیاری می کنند که امروزه با سفر به این کشور می توانید از امکانات طبیعیروستا سوان استفاده کنید. برای رفتن به روستا سوان می توانید از تورهای یک یا چند روزه به همراه تور لیدری مجرب استفاده کنید تا علاوه بر شناخت دقیق این منطقه توریستی بتوانید تمامی جاذبه های گردشگری روستا سوان را بازدید کنید.

منبع:لحظه آخر

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود