زی زی گولو (بخش اول)

0 3,973

سریال قصه های تابه تا به کارگردانی مرضیه برومند، در سال ۱۳۷۳ در گروه کودک و نوجوان، از شبکه دو سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش شد.

اشاره
بیست و شش سال پیش شخصیتی عروسکی به نام زی زی گولو، به جمع شخصیت‌های تلویزیونی پیوست و به زودی به یکی از پرطرفدارترین برنامه‌های تلویزیونی در میان کودکان و نوجوانان تبدیل شد. زی‌زی گولو با قصه‌های تابه‌تا در قالب همبستگی و دوستی انسان و عروسک برای رسیدن به دنیایی آرمانی، توانست عشق و محبت را در میان بچه ها بپروراند. زی زی گولو در هر شرایطی برای کمک به انسان ها داوطلب می شود؛ و خواسته های آن ها را عملی می کند. مهمترین توانایی زی زی گولو، انجام کارهای خارق العاده است.

زی زی گولو (به بهانه پخش مجدد سریال قصه های تابه تا) (بخش اول)

زی زی گولو

شخصیت محوری سریال «قصه های تابه تا» (۱)، عروسکی است به نام «زی‌زی گولو آسی پاسی دراکولا تابه‌تا» که از سیاره ناشناخته‌ای به زمین آمده و مهمترین توانایی او این است که با خواندن ورد زی‌زی گولو آسی پاسی دراکولا تابه‌تا، کارهای خارق‌العاده انجام می‌دهد. (۲)

زی زی گولوها

در بین گروهی از جوانان به  جوانی که پا از حیطه قابل قبول اجتماعی که عضو آن می باشد بیرون گذاشته است، گفته می شود. برای مثال، اگر جوانی از اقشار کم درآمد جامعه رفتاری نماید که عموماً به جوانان اقشار پُر درآمد جامعه نسبت داده می شود، همکلاسی هایش وی را برای آزار دادن با نام زی زی گولو صدا می نمایند. (۳)

مادرخانومی زی زی گولو

دختر کوچکم «مهدا» که به تازگی به مهدکودک می رود، سریال زی زی گولو را با علاقه نگاه می کند و از سویی با تجعب به من می نگرد. به این فکر می کند که مثل زی زی گولو مرا «مادرخانومی» صدا کند یا مثل شایلین همکلاسی اش که مادرش را « مام» صدا می کند یا مثل الیسا دختر همسایه، که مادرش را نسرین جون صدا می کند!

ادامه دارد…

پی نوشت:

۱٫ سریال قصه های تا به تا به کارگردانی مرضیه برومند، در سال ۱۳۷۳ از شبکه دو سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش شد.
۲٫ ویکی پدیا
۳٫ پارسی ویکی

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود