اصلاح گودی کمر با چند ورزش آسان

0 3,877

هنگامی که ستون فقرات در ناحیه کمر انحنای بیش از حد داشته باشند، به اصطلاح می گویند که فرد دچار گودی کمر شده است. افراد مبتلا به گودی یا قوس کمر اغلب دارای گودی واضح و آشکاری در ناحیه کمر خود هستند. هنگامی که از پهلو به این افراد نگاه می کنید، متوجه می شوید که کمر آن ها مانند حرف C شده است. این افراد می توانند با تمرین و ورزش برای گودی کمر این قوس را از کمر خود دور نمایند.

برای تشخیص و درمان گودی کمر می توانید به طور ایستاده به دیوار تکیه دهید. اگر فردی دست خود را در ناحیه کمر وارد کرد و بخش دوم یا سوم بند انگشت به این ناحیه وارد شد که می توان گفت گودی کمر فرد به صورت طبیعی است و مشکلی ندارد، اما اگر تمام دست به راحتی در این ناحیه وارد شد فرد دچار گودی کمر شده است.

گوی کمر

چند تمرین و ورزش برای گودی کمر و اصلاح آن

گودی کمر علاوه بر ظاهری نا پسند موجب عوارضی مانند اسپاسم عضلات و درد کمر می شود. انتخاب حرکت و ورزش برای گودی کمر و اصلاح آن برای بیمار بر اساس ضعف عضلات و عدم توازن در ستون فقرات انجام می شود. با این حرکات و تمریناتی که در این مقاله بیان شده است قوس و یا گودی کمر خود را بهبود بخشید.

شنا برای بهبود گودی کمر

پزشکان و متخصصان بهترین راه برای بهبود گودی کمر را ورزش شنا معرفی کرده اند که تا حد زیادی در رفع این قوس موثر است. شنا به دلیل این که قرار گرفتن بر روی آب موجب بی وزنی و در نتیجه تقویت عضلات می شود، ورزش مفیدی برای گودی کمر می باشد. همچنین فیزیوتراپی و ورزش های صبحگاهی برای بهبود گودی کمر موثر و مفید هستند.

شنا برای گودی کمر

کرانچ شکم

مهمترین نقش کلیدی در حفظ وضعیت بدن عضلات شکم هستند. حرکت های تقویتی عضلات شکم نقش موثری برای تقویت ستون فقرات و کاهش انحنای ایجاد شده به داخل ایجاد می نمایند. همانطور که در تصویر می بینید، در این تمرین باید عضلات شکم خود را با فشار دادن کمر به زمین جمع نمایید و انحنای بالای ستون فقرات خود را به مقدار ۳۰ درجه از زمین بلند کنید. این حرکت را ۱۰ بار تکرار کنید.

حرکت برای گودی کمر

جمع کردن زانو در سینه

انجام حرکات کششی عضلات کمر برای درمان قوس کمر موثر هستند. در این تمرین کششی باید به پشت بر روی زمین  و به صورت صاف دراز بکشید، مطابق تصویر زانوهای خود را به آرامی به سمت سینه خم کنید. در زمان انجام حرکت نفس خود را به طور عمیق به داخل بکشید. در این حالت به مدت ۳۰ تا ۵۰ ثانیه بمانید و سپس به حالت اول باز گردید و دوباره این تمرین را انجام دهید.

ورزش برای گودی کمر

حرکت کششی لگن به بالا

در این تمرین به پشت بر روی زمین دراز بکشید. زانوها را مانند تصویر به سمت بالا خم کنید. کف پاها باید بر روی زمین و از هم فاصله داشته باشند. با پایین بردن شکم و بالا دادن لگن سعی کنید گودی کمر را به زمین تماس دهید. خود را به مدت ۱۰ تا ۱۵ ثانیه در این حالت حفظ نمایید و سپس به حالت اول باز گردید. این ورزش برای گودی کمر را برای ۲۰ بار تکرار کنید.

بالا دادن لگن برای گودی کمر

حرکت کششی عضلات فلکسور لگن

به خاطر سفت شدن عضلات فلکسور لگن، گروه مقابل عضلات سرینی ضعیف می شوند و هماهنگی مفاصل لگن را تحت تاثیر خود قرار می دهد. برای انجام ورزش کشیدن عضلات لگن، بایستید و زانوی خود را خم کنید، مانند تصویر به طوری که بتوانید قوزک پا را با دست بگیرید. هنگامی که پا را به عقب می کشید، لگن به سمت جلو خم می شود. در این وضعیت به مدت ۲۵ تا ۳۰ ثانیه بمانید.

    گرفتن پا برای گودی کمر

با انجام این حرکات و ورزش های مفید برای بر طرف کردن گودی کمر به حفظ ظاهر و سلامتی خود کمک کنید. تمریناتی که در این مقاله گفته شد تایید شده هستند و انجام درست این حرکات نتایج خوبی را به همراه خواهد داشت. اما اگر باز هم گودی کمر شما بهبود نیافت باید به پزشک و فیزیوتراپی مراجعه نمایید. در این مقاله با چند ورزش برای گودی کمر و اصلاح آن آشنا شدید. پیشنهاد می کنیم برای اطلاع و دانستن از حرکات مفید و ورزش های موثر برای سلامتی و تناسب اندام به بخش ورزش و سلامتی مراجعه نمایید.

 

منبع: آرگــامــگ

 

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود