فواید مصرف کیوی خشک

0 3,821

کیوی میوه با مزه ای ترش و شیرین می باشد، که طبع کیوی شیرین گرم  و طبع کیوی ترش سرد است و این میوه ارزش غذایی فراوانی دارد، به همین خاطر در طب سنتی استفاده از این میوه به شکل تازه و یا خشک شده برای درمان ریزش مو، کاهش خطر ابتلا به سرطان،  کاهش وزن، درمان استرس و … مورد استفاده قرار می گیرد. از این در ادامه می توانید، با خواص کیوی خشک شده آشنا شوید.

فواید کیوی خشک شده

مهمترین خواص کیوی خشک

میوه کیوی دارای ویتامین A ،E ،C ،D، ویتامین های گروه B، منیزیم، فسفر، آهن، مس، پتاسیم و فیبر می باشد، کیوی میوه ای مدر است، که میزان کالری آن بسیار کم است.

  • حفظ سلامت پوست:

کیوی خشک منبع غنی از ویتامین E می باشد، که سبب حفظ رطوبت پوست می گردد و به بازسازی سلول های پوست کمک می کند، انعطاف پذیری پوست را افزایش می دهد و موجب جوان سازی پوست می شود. همچنین خواص کیوی به دلیل داشتن مقادیر بالای ویتامین C و آمینو اسید باعث می شود تا مصرف این میوه از پوست در برابر اشعه های مضر خورشید مراقبت کند.

مزیت مصرف کیوی خشک برای حفظ سلامت پوست

  • تقویت بینایی چشم:

کیوی حاوی ویتامین E و پیش سازهای ویتامین A می باشد، به همین دلیل مصرف آن برای تقویت سلول های دستگاه بینایی مفید می باشد.

مصرف کیوی خشک شده

مصرف میوه کیوی به صورت تازه و یا خشک شده، از ریزش موی سر جلوگیری می کند ، زیرا کیوی دارای ویتامین های C و E است. همچنین کیوی حاوی روی، فسفر و منیزیم می باشد، که موجب افزایش جریان گردش خون می شود و به سرعت رشد موها کمک می کند. علاوه بر آن کیوی خشک شده سرشار از مس می باشد، به همین خاطر از سفید شدن موها جلوگیری می کند.

حفظ سلامت مو با کیوی خشک

از جمله خواص کیوی برای لاغری و کاهش وزن می باشد. کیوی از جمله میوه های کم کالری است. به عنوان مثال، هر ۱۰۰ گرم از این میوه تنها دارای ۵۵ کالری می باشد. همچنین کیوی به دلیل خاصیت پروبیوتیک(فیبر محلول در آب) ایجاد احساس سیری می کند، در نتیجه سبب کاهش گرسنگی می گردد.

مصرف کیوی خشک برای کاهش وزن

  • پیشگیری از سرطان:

کیوی منبع غنی از ویتامین C و همچنین فیبر می باشد، در نتیجه یک عدد کیوی ۷۷% نیاز روزانه بدن را به ویتامین C را فراهم می کند.  علاوه بر آن، کیوی رادیکال های آزاد را مهار می کند، بنابراین یک دیگری از خواص کیوی پیشگیری و درمان سرطان به خصوص سرطان روده بزرگ می باشد.

درمان سرطان روده بزرگ با کیوی خشک

درمان مبتلا به سرفه مزمن و آسم از دیگر خواص کیوی خشک شده می باشد، زیرا دارای مواد معدنی و ویتامین C می باشد.

خواص کیوی خشک

استنشاق دود سیگار باعث بروز آسیب های جدی به بدن می شود، که برای مبارزه با مواد سمی ناشی از دود سیگار، مصرف کیوی تا حدی موثر باشد. همچنین این افراد برای تامین ویتامین C  مورد نیاز بدنشان بهتر است، ۲ عدد کیوی را در طول روز مصرف کنند.

کیوی خشک پادزهری برای سیگار

  • درمان استرس و بی خوابی:

استرس از جمله دلایل کم خوابی و یا بی خوابی می باشد، بنابراین برای درمان استرس می توانید، روزانه در فواصل معین ۴ عدد کیوی را میل نمایید.

کیوی خشک شده و درمان استرس و بی خوابی

علاوه بر موارد ذکر شده، کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی، کاهش فشار خون، خنثی کردن اسید معده، تنظیم قند خون و هضم راحت تر غذا نیز از خواص کیوی خشک شده به شمار می آیند.

 

 

منبع: آرگــامــگ

 

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود