ساده‌ترین راه‌ از بین بردن نفخ حبوبات | این مواد غذایی چاق کننده‌های سالم هستند

0 3,965

یک متخصص طب سنتی مواد غذایی چاق کننده سالم و نحوه مصرف آنها را معرفی و درباره راه از بین بردن نفخ حبوبات توضیحاتی داد که در ادامه می‌خوانید.

همشهری آنلاین: علیرضا یارقلی در خصوص چاق کننده‌های سالم گفت: هر چیزی که رطوبت شما را زیاد کند، چاق کننده است. سمنو و رب عناب و خود عناب چاق کننده است که می‌توان قبل و بعد غذا استفاده کرد و هم در طی روز استفاده شود. وی افزود: مصرف این مواد برای هر بدنی مناسب و کمک کننده است.

این متخصص طب سنتی در مورد مصرف این مواد غذایی گفت: روزانه می‌توان با توصیه پزشک سه قاشق غذاخوری استفاده کرد اما نباید در استفاده از آن زیاده روی شود. وی با اشاره به اینکه بادام چاق کننده است گفت: شیربرنج و فرنی نیز چاقی سالم می‌دهند.

یارقلی در خصوص نفخ حبوبات گفت: برخی از مواد غذایی تولید گاز می‌کنند و برای افراد نفاخ توصیه نمی‌شوند. همچون حبوبات که در این گروه قرار می‌گیرند.

وی افزود: برای رفع نفخ حبوبات و استفاده از آنها حتی برای افرادی که معده نفاخ ندارند هم پیشنهاد می‌شود حبوبات را به مدت ۴ ساعت خیس کرده و در این مدت تا سه بار آب آن را تعویض کنید، سپس به مدت ۵ دقیقه جوشانده و آبکش کنید و نهایتاً در آبی تازه به طور کامل بپزید.

متخصص طب سنتی تاکید کرد: راهکار دیگر برای رفع نفخ حبوبات پختن آن به همراه زیره و برنج است.

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود