آب پیاز داروی ریزش مو

0 3,761

بسیاری افراد بعد از چند روز ریزش غیر طبیعی موهایشان دچار اضطراب می شوند که اگر این ریزش ادامه پیدا کند تمام موهایشان را از دست می دهند. درمانهای متعددی برای درمان ریزش غیر طبیعی مو وجود دارد, ما در این مطلب به یکی از موثرترین درمانها یعنی درمان ریزش مو با آب پیاز می پردازیم.

پیاز به دلیل وجود گوگرد به گردش خون بهتر پوست سر کمک می کند. همچنین گوگرد باعث تولید کلاژن می شود که در سلامت مو تاثیر فراوانی دارد, و  قادر است تار موهایی که نازک شده اند را ترمیم کند. پیاز ضد باکتری است و در پیشگیری از عفونت پوست سر مفید است. عفونت های قارچی، شوره سر,  آکنه پوست سر از دیگر مواردی است که سلامت پوست سر و موها را به خطر می اندازد و احتمال ریزش مو را شدید میکند. در این مقاله به چند روش درمان ریزش مو با آب پیاز می پردازیم.درمان ریزش مو با آب پیاز

روش های درمان ریزش مو با آب پیاز

یکی از ماسکهایی که در منزل و با کمترین امکانات به راحتی تهیه می شود, ماسک آب پیاز است. برای تهیه این ماسک ۳ عدد پیاز را پوست گرفته, خوب بشویید و آب آن را بگیرید, سپس آب پیاز را روی تمام قسمتهای سر اعم از پوست سر و موها بمالید و به آرامی ماساژ دهید. بعد از گذشت یک ساعت موهایتان را با آب گرم و شامپو مناسب بشویید. این روش را در بازه زمانی یک ماه و در هفته یکبار انجام دهید.

درمان ریزش مو با آب پیاز

ماسک پیاز و روغن نارگیل

روغن نارگیل یکی از بهترین داروهای طبیعی برای سلامت مو می باشد که در خیلی از ماسکهای مو هم از آن استفاده می شود. در ادامه نحوه درست کردن ماسک موی پیاز و روغن نارگیل را به شما آموزش می دهیم. نکته ایی که باید به آن توجه داشت این است که میزان مواد لازم برای افراد با موهای کم پشت و پرپشت متفاوت است. به عنوان مثال افرادی که دچار ریزش موی سکه ای شده اند و میخواهند از این روشها استفاده کند می توانند از یک قاشق آب پیاز و روغن نارگیل استفاده کنند. و یا افرادی که موهای کم پشت تری دارند می توانند از نصف فنجان آب پیاز و نصف فنجان روغن نارگیل استفاده کنند.

درمان ریزش مو با آب پیاز

مواد لازم:

  • آب پیاز یک فنجان
  • روغن نارگیل دو فنجان

 طرز تهیه:

آب پیازی که از قبل با استفاده از میکسر یا آبمیوه گیری گرفته ایم را با روغن نارگیل به مقدار تعیین شده مخلوط می کنیم. گفتنی است می توانید از روغن زیتون هم در این ماسک استفاده کنید, سپس ماسک را به پوست سر و مو به طور کامل آغشته کرده و ماساژ دهید. بعد از گذشت حدود یک ساعت می توانید سرتان را با آب گرم و شامپو بشویید. از این روش درمان ریزش مو با آب پیاز بیش از یکبار در هفته استفاده نکنید.

خواص پیاز

  جلوگیری از ریزش مو با آب پیاز و عسل

در این روش هم از یک فنجان آب پیاز و نصف فنجان عسل می توانید استفاده کنید. پوست سر و موهایتان را با این ماسک به طور کامل آغشته کرده و ماساژ دهید. بعد از گذشت ۲۰ دقیقه می توانید موهایتان را با آب و شامپو بشویید. از این ماسک هم می توانید یکبار در هفته استفاده کنید.

درمان ریزش مو با آب پیاز

هشدار

کسانی که حساسیت دارویی یا غذایی بویژه نسبت به پیاز دارند باید قبل استفاده از روشهای درمان ریزش مو با آب پیاز, مقداری از ماسک تهیه شده را روی قسمتی از پوست دست یا بدن تست کنند و در صورتی که واکنش منفی مشاهده نشد, می توانند برای پوست و مو از آن استفاده کنند.

در پایان این مطلب شما را با بعضی از خواص پیاز آشنا می کنیم.

خواص پیاز

پیاز دارای ویتامین  c، فسفر، گوگرد، مس, روی, سدیم، پتاسیم، منیزیم، کلسیم و مقدار کمی اسید فولیک می باشد. همچنین دارای خاصیت ضد عفونی کننده است. مصرف پیاز به افراد سالمند بیشتر توصیه می شود بدلیل خاصیت ضد سرطانی آن و همچنین پیشگیری از آب مروارید, پیشگیری از سکته های قلبی و مغزی موثر است, پیاز قادر است گردش خون را در بدن هماهنگ کرده و به کارکرد بهتر قلب کمک می کند. همچنین مصرف پیاز باعث کاهش قند خون و کلسترول بد خون می شود.

 

منبع: آرگــامــگ

 

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود