با عسل معده درد را درمان کنید

0 3,777

در این مطلب با راه های درمان معده درد با عسل و درمان ناراحتی های معده مثل زخم معده، ورم معده، اسیدی شدن معده و ترش کردن، نفخ معده و همچنین تقویت کردن معده با عسل آشنا خواهید شد.

در این مطلب با راه های درمان معده درد با عسل و درمان ناراحتی های معده مثل زخم معده، ورم معده، اسیدی شدن معده و ترش کردن، نفخ معده و همچنین تقویت کردن معده با عسل آشنا خواهید شد.

در طب سنتی برای درمان دردهای معده که علل مختلفی مثل اسید معده، ترش کردن و نفخ معده، زخم و ورم معده را دارد، از عسل طبیعی استفاده می شود. این درمان طبیعی نسبت به داروهای شیمیایی عوارضی ندارد اما اگر بیماری حاد است حتما به پزشک مراجعه کرده و این روش درمانی را مکمل روش دارویی قرار دهید. در ادامه این مطلب با روش درمان معده درد با عسل بیشتر آشنا خواهید شد.

راه های درمان معده درد با عسل

مصرف بعضی از خوراکی ها با معده خالی مثل چای، قهوه و آب لیموترش، همچنین مصرف غذاهای بسیار داغ منجر به بروز مشکلات و ناراحتی هایی از جمله درد و سوزش که از علائم خونریزی معده  هم می با شند، شده  و حتی در طولانی مدت نیز می تواند باعث زخم معده شود.

علائمی مانند استفراغ، عدم احساس گرسنگی، وجود خون در مدفوع و یا استفراغ، احساس درد و سوزش در معده، کم خونی، کاهش یافتن سطح گلبول های قرمز در خون نشان از بروز ناراحتی در معده است.

در طب سنتی برای درمان معده درد, علل و تسکین آن از روش های عسل درمانی که در ادامه به آن ها می پردازیم، استفاده می شود.

راه های درمان معده درد با عسل

تقویت معده

  • از آرد گندم، زعفران و عسل حلوا درست کرده و میل نمایید.
  • ۲۰۰ گرم عسل را با ۲۰ گرم پودر پوست بالنگ مخلوط کرده و بعد از صرف غذا، یک قاشق غذاخوری از آن را مصرف نمایید. برای رفع تلخی پوست بالنگ، آن را به مدت ۲۴ ساعت در آب سرد خیسانده و هر ۵ ساعت آب را عوض کنید. در آب آخر پوست بالنگ را کمی جوشانده، سپس صاف کرده و اجازه دهید تا خشک شود.
  • ترکیب عسل با شیر نیز برای تقویت معده بسیار موثر است.

درمان زخم معده

  • مخلوط عسل و انجیر (تازه یا خشک) به نسبت مساوی برای درمان زخم معده بسیار خوب است.
  • یک قاشق غذاخوری عسل به یک لیوان آب گرم اضافه کرده و مخلوط نمایید. این محلول را یک بار ۲ ساعت قبل از غذا و یک بار ۳ ساعت بعد از صرف غذا، جرعه جرعه و آهسته بنوشید.
  • برای درمان تمامی دردهای معده، عسل را با مقداری دارچین مخلوط کرده و روزانه یک قاشق چای خوری از آن میل نمایید. این ترکیب برای رفع گاز معده و ریشه کن کردن زخم معده هم کاملا مفید واقع می شود.

درمان معده درد و ترش کردن با عسل

  • دو گرم از ریشه و برگ گیاه کاسنی را در ۲۰۰ سی سی آب بجوشانید. بعد از خنک شدن به آن مقداری عسل اضافه کرده تا شیرین شود. این محلول را یک ساعت بعد از غذا برای مدت ۲ هفته بنوشید.
  • در یک لیوان آب جوش، یک قاشق چای خوری گزنه ریخته و اجازه دهید تا دم بکشد. بعد از اینکه خنک شد به آن عسل اضافه کرده تا شیرین شود. این محلول را یک ساعت بعد از صرف غذا بنوشید. این ترکیب یکی از راه های درمان معده درد با عسل می باشد.

درمان درد معده

  • در ۴۰۰ سی سی آب جوش، ۵ گرم آویشن ریخته و بگذارید تا دم بکشد. یک ساعت بعد از صرف غذا یک فنجان از آن را با عسل شیرین کرده و بنوشید.
  • عسل را با مقداری موسیر مخلوط کرده و از آن به عنوان ضماد برای محل درد استفاده کنید.
  • برای درمان معده درد با عسل, سردی معده و ترش کردن، صبح ناشتا و همچنین آخر شب دو قاشق چای خوری عسل میل کنید. برای گرفتن نتیجه بهتر، به هنگام صبح یک ساعت بعد از مصرف عسل، از نوشیدن و خوردن خودداری کنید.

درمان نفخ معده

  • مخلوط عسل با پودر پوست بالنگ که پیشتر به نحوه مصرف آن پرداختیم، برای درمان نفخ معده نیز کاربرد دارد.
  • برای صبحانه عسل و کره مصرف نمایید.
  • ترکیب عسل و پودر زنیان نیز بعد از غذا خوردن برای درمان نفخ معده بسیار کارآمد است.
  • پیاز پخته را وقتی خنک شد با مقداری عسل مخلوط کرده و مصرف کنید. این ترکیب اشتها را نیز افزایش می دهد.

درمان سنتی معده درد با عسل

درمان اسید معده

  • ۱ قاشق مربا خوری از پودر شنبلیله را جوشانده و صبح ها به صورت ناشتا آن را بنوشید. سپس یک قاشق غذاخوری عسل میل کنید.
  • ۱ قاشق غذاخوری عسل را به یک لیوان ماست اضافه کرده و روزی ۳ بار از این ترکیب بنوشید. این روش برای درمان معده درد با عسل و همچنین درمان اسید معده بسیار مفید می باشد.
  • ۳ پره سیر را سوراخ کرده و به صورت ناشتا آن ها را ببلعید. برای اینکه این روش درمانی مفید واقع شود لازم است که سیرها را سوراخ کنید. بعد از خوردن سیرها یک فنجان شنبلیله همراه با عسل به روشی که گفته شد میل کنید. اگر به جوشانده شنبلیله، ۱۰ قطره روغن سیاه دانه اضافه و به مدت یک هفته از این روش درمانی استفاده کنید، انواع دردهای روده و معده شما بهبود می یابند.

درمان معده درد و ورم معده با عسل

درمان ورم معده یا گاستریت

برای درمان ورم معده با عسل، بایستی یک قاشق غذاخوری عسل را به یک لیوان آب ولرم اضافه کرده و صبح ها به صورت ناشتا آن را میل نمایید.

 

منبع: آرگــامــگ

 

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود