۵ راهکار با عسل در منزل برای درمان سرفه

0 3,967

درمان سرفه با عسل یکی از بهترین روش هایی می باشد که قرن هاست برای درمان سرفه و سرماخوردگی استفاده میشود. در این مقاله چند روش ساده برای درمان سرفه با عسل را بازگو خواهیم کرد.

سرما خوردگی اغلب با سرفه های شدید همراه است. سرفه واکنشی است که به دلیل عفونت دستگاه تنفس در اثر حمله میکروب ها رخ می دهد. می توان در کنار درمان هایی داروی یا حتی به جای استفاده از شربت از روش های طبیعی برای تسکین سرفه استفاده کرد. یکی از روش های درمان سرفه با عسل می باشد. در ادامه با این روش بیشتر آشنا می شوید.

از روش های مفید برای درمان سرما خوردگی و از بین بردن علائم ناخوشایند آن، استفاده از عسل به همراه آب لیموی تازه است. ابتدا یک لیوان آب را گرم کنید سپس مقدار ۲ قاشق چای خوری عسل را به همراه ۲ قاشق چای خوری آب لیمو تازه به آن افزوده و به خوبی هم بزنید. از این روش درمانی می توانید سه الی چهار مرتبه در روز استفاده کنید تا به طور کلی سرما خوردگی و سرفه درمان شود.

روش درمانی سرفه با عسل و لیمو

عسل و آویشن

گیاه آویشن از گیاهان توصیه شده برای درمان بیماری سرما خوردگی است. این گیاه با کاهش التهابات دستگاه تنفسی به نرم شدن گلو و تسکین سرفه ها و گرفتگی صدا کمک می کند. مقداری گیاه آویشن را بجوشانید و از عسل نیز برای شیرین کردن آن استفاده کنید. از این دمنوش صبح ها بعد از مصرف صبحانه و شب ها قبل از خوابیدن می توانید استفاده کنید. همچنین می توانید از گل اکالیپتوس نیز در این دمنوش استفاده کنید.

از دیگر گیاهان موثر برای درمان خانگی سرفه، گیاه رزماری و نعنا می باشند که می توان آن ها را به صورت جوشانده همراه با عسل مصرف کرد. این جوشانده های گیاهی را نیم ساعت قبل از خواب مصرف کنید تا تاثیر بهتری داشته باشد. روش تهیه این جوشانده ها نیز همانند دمنوش آویشن می باشد.

درمان سرفه با آویشن و عسل

نکته

از روش درمان سرفه با عسل می توان برای درمان سرما خوردگی در کودکان بالای یکسال نیز استفاده کرد. سرفه و گلو درد یکی از موارد شایع در کودکان است که در موارد خفیف می توان با روش های طبیعی و بدون استفاده از داروهای شیمیایی آن را درمان کرد.  منبع: آرگــامــگ

 

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود