میخچه را با طب سنتی در خانه درمان کنید

0 3,781

راه رفتن های طولانی، پوشیدن کفش های نامناسب و پاشنه دار، نپوشیدن جوراب و یک سری عوامل دیگر از علت های به وجود آمدن میخچه بر روی پاشنه و کف، انگشتان و بین انگشتان پا می باشد که برای برطرف کردن این عرضه می توان از درمان خانگی میخچه کمک گرفت.

علل به وجود آمدن میخچه چیست؟

افرادی که دارای غدد عرقی آسیب دیده هستند  و بر روی پاهای خود زخم و زگیل دارند، اشخاصی که به دیابت مبتلا هستند و از خون رسانی ضعیف تری در پاهای خود برخوردارند بیشتر از دیگران به عارضه میخچه دچار می شوند و درمان میخچه در این اشخاص باید توسط پزشک صورت بگیرد.

نشانه های میخچه را بشناسید:

مخچه نیز مانند دیگر عارضه ها برای بروز خود به همراه علائمی ظهور می کند که ما در ادامه این مطلب به ذکر آن پرداخته ایم:

  • ضخیم شدن پوست
  • خشن شدن پوست
  • به وجود آمدن برجستگی های سفت و سخت
  • احساس درد در ناحیه ای که سفت شده است
  • احساس ناراحتی در راه رفتن و ایستادندرمان میخچه پا با سنگ پا

درمان خانگی میخچه:

میخچه ها به راحتی از بین نمی روند و معمولا برای درمان آن ها از دارو و لسیون های موثر استفاده می کنند. اما ما در این مقاله به درمان خانگی میخچه اشاره می کنیم:

  • استفاده از سنگ پا

همان قسمت پا که سفت و سخت شده و میخچه در آورده است را به علاوه پوست مجاور آن با سنگ پا ماساژ دهید. استفاده از سنگ پا در درمان خانگی میخچه بسیار موثر است چون علاوه بر نرم کردن پوست، درد را هم کاهش می دهد.

  • استفاده از روغن کرچک:

هر شب قبل از اینکه به رختخواب بروید و آماده خواب بشوید، پاهای خود را درون یک تشت آب ولرم به مدت ده دقیقه قرار دهید تا پوست آن نرم شود و بعد به آرامی سه تا پنج دقیقه با سنگ پا پوست پای خود را ماساژ دهید و سپس با یک پنبه کوچک که به روغن کرچک آغشته شده است همان منطقه را چرب کنید و با یک پلاستیک رویش را بپوشانید، انجام این عمل چند شب متوالی میخچه را از بین می برد.

از بین بردن میخچه با با زردچوبه

  • استفاده از خواص سرکه سفید:

تا چند شب قبل از خواب پای خود را با سرکه سفیدی که یک پیمانه آن با سه پیمانه آب مخلوط شده است، ماساژ دهید و صبح که بلند شوید می بینید پوست کف پا پوسته پوسته شده است، این پوسته ها را به وسیله ماساژ با سنگ پا از بین ببرید و سپس با روغن زیتون و نارگیل پای خود را چرب کنید. این عمل را آنقدر تکرار کنید تا درمان میخچه پا کامل شود.

  • استفاده از جوش شیرین:

درون یک تشت آب ولرم دو تا سه قاشق سوپ خوری جوش شیرین بریزید و پاهای خود را به مدت ده تا پانزده دقیقه درون آن بگذارید، سپس نقطه های آسیب دیده پا را با سنگ پا مالش دهید تا پوست های مرده را از بین برد. همینطور می توانید با استفاده از جوش شیرین، آبلیمو و آب مقداری خمیر درست کنید و بر روی منطقه آسیب دیده قرار دهید و پانسمانش کنید. این پانسمان را یک شب بر روی پای خود نگه دارید و صبح با استفاده از سنگ پا لایه برداری کنید.

درمان خانگی میخچه با استفاده از سیر

  • استفاده از لیمو:

به سه شیوه می توان از خواص لیمو ترش در درمان خانگی میخچه کمک گرفت:  ۱٫ در طول روز سه بار آب لیموی تازه را بر روی قسمتی که شامل میخچه است بمالید و اجازه دهید تا خشک شود.  ۲٫ میخک را درون آب لیمو حل کنید و بعد بر روی میخچه بمالید و اجازه دهید این محلول در معرض هوای آزاد بر روی پای شما خشک شود، این کار را چند بار در روز انجام دهید.  ۳٫ با یک قاشق مربا خوری مخمر آبجو و آب لیمو خمیر درست کنید و بر روی میخچه بگذارید، سپس با استفاده از یک چسب زخم رویش را ببندید و اجازه دهید یک شب کامل روی پای شما بماند.

  • استفاده از سیر:

از خواص سیر نیز در درمان خانگی میخچه به سه روش می توان بهره گرفت:  ۱٫ سیر را از وسط نصف کنید و بر روی میخچه بمالید و بعد از اینکه خشک شد همان قسمت را پانسمان کنید و بعد از گذشت یک شب، در صبح پای خود را با آب گرم بشویید.  ۲٫ سیر را نگینی خرد کنید و بر رویش نمک بپاشید این معجون را به مدت سه روز با پانسمان روی منطقه ای که حاوی میخچه است قرار دهید تا میخچه را از بین ببرد.  ۳٫ دو حبه سیر را با سرکه مخلوط کنید و مستقیما بر روی میخچه بگذارید و یک پنبه رویش قرار دهید و پانسمان کنید و بعد از گذشت چند ساعت پانسمان را باز کنید و روی میخچه را تمیز کنید. از این روش چند هفته استفاده کنید تا میخچه کاملا برطرف شود.

میخچه چیست و چرا به وجود می آید و چه نشانه هایی دارد؟

  • استفاده از روغن سقز:

یک تکه یخ را درون یک پلاستیک و یا پارچه بگذارید و به مدت دو دقیقه میخچه را با آن ماساژ دهید، پا را خشک کنید و با روغن سقز مالشش دهید، روی میخچه را پانسمان کنید و بگذارید شب در همان وضع بماند و صبح رویش را باز کنید. همینطور می توانید روغن سقز را با روغن نارگیل و روغن کافور ترکیب کنید و بعد از اینکه پاهای خود را چندین دقیقه درون آب گرم قرار دادید با این محلول ماساژ دهید. از این محلول چندین بار در طول روز برای درمان خانگی میخچه استفاده کنید.

  • استفاده از پاپایا:

یک تکه از میوه پاپایا را رنده کنید و آبش را بگیرید، آب پاپایا را روی میخچه بمالید و یک شب تا صبح پا را پانسمان کنید و صبح با استفاده از سنگ پا به آرامی پوست را لایه برداری کنید.

  • استفاده از شیرین بیان:

شیرین بیا را با روغن خردل ترکیب کنید تا خمیری شکل شود و آن را روی میخچه بگذارید و پانسمان کنید و صبح بعد پای خود را بشویید.

  • استفاده از زردچوبه:

پودر زردچوبه را با عسل مخلوط کنید و بر روی میخچه بگذارید و اجازه دهید این درمان خانگی میخچه خشک شود. روزی چند بار تا یک هفته این کار را انجام دهید. یک قاشق مربا خوری از ژل آلوئه ورا را با یک قاشق مربا خوری از زردچوبه ترکیب کنید و بر روی منطقه ای که شامل میخچه است قرار دهید و رویش را پانسمان کنید، اجازه دهید یک شب تا صبح بر روی پای شما بنشیند و صبح با استفاده از سنگ پا آن را پاک کنید و کرم مرطوب کننده به پای خود بزنید.

  • استفاده از آناناس:

پوسته تازه آناناس را از داخل روی میخچه قرار دهید و رویش را ببندید و بگذارید تا صبح فردا بماند، صبح پای خود را بشویید و با روغن نارگیل چرب کنید.

میخچه را با سرکه سفید از بین ببرید

از تمام درمان خانگی میخچه که در این مقاله به آن اشاره کرده ایم می توانید تا بهبودی کامل استفاده کنید و از شر میخچه در پاهای خود به هنگام راه رفتن خلاص شوید.

 

منبع: آرگــامــگ

 

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود