درد کتف و شانه را درمان خانگی کنید

0 3,769

گاهی اوقات با انجام کارهای مدام و تکراری که می تواند بر روی یک بخش از کتف یا شانه فشار ایجاد کند باعث شود احساس درد در این ناحیه برای شما آزار دهنده باشد. ما در این مقاله به درمان درد کتف با روش های ساده خواهیم پرداخت.

در بسیاری از موارد که انجام کارها به گونه ای است که به طور مداوم بر روی قسمتی از شانه و کتف فشار وارد می شود باعث به وجود آمدن احساس درد در این ناحیه می شود. که معمولا به این نوع درد های ایجاد شده سندروم خروجی صدری گفته می شود. اگر این عارضه در زمان ابتدایی خود تشخیص داده شود می توان درمان درد کتف را به راحتی و سرعت انجام داد. برای این کار روش های مختلف درمانی خانگی و تخصصی وجود دارد که ما در این مقاله قصد داریم به تعدادی از این روشها بپردازیم. تا افراد علاقه مند و گرفتار به این عارضه بتوانند از این مطلب استفاده کافی را ببرند. پس در ادامه مطلب با دیگر خوانندگان آن همراه باشید.

درمان درد کتف و ساده ترین راه های آن

چگونه درد های کتف را درمان کنیم

توجه داشته باشید در حین استفاده از این راههای ذکر شده می توانید با پزشک معالج خود نیز مشورت داشته باشید.

آرام بودن از راه های درمان درد کتف

یکی از راه های که در جلوگیری از کشش عضلات کتف شما کمک کرده و بدن را در حالت طبیعی خود نگاه می دارد استفاده از انواع حرکات ورزشی و  تمرینات هوازی است. شما می توانید با کشیدن نفس های عمیق در طول روز خود را در برابر انواع بیماریها ایمن کنید. توجه داشته باشید که این حرکت در آرامش بدن به شما کمک بسیاری می کند.

داروهای مختلف

درمان درد کتف

انجام این روش که به وسیله پزشک امکان پذیر است. از داروهای مسکن و آرام کننده و ضد التهابی عضلات استفاده می کند. این داروها شامل موادی مانند آسپرین و ایبوپروفن و … برای درمان درد کتف می باشد.

استفاده از سرما درمانی

یکی از ساده ترین راه کارهای که باعث کاهش التهاب عضلات می شود استفاده از یخ بر روی نقطه آسیب دیده بدن می باشد. که شما می توانید با امتحان کردن نتایج مثبت آن را در درمان درد کتف مشاهده فرمایید.

گرما درمانی در درمان درد کتف

رفع درد کتف و شانه

اکنون که شما دچار این عارضه شده اید ممکن است عضلات شما آسیب دیده باشند که برای بهبود این عضلات می باید از گرما درمانی استفاده کنید. این روش با افزایش گردش خون در بدن شما می تواند به بهبود عضلات آسیب دیده بدن شما کمک فراوانی بکند.

جراحی

در صورتی که هیچ یک از روش های درمانی برای درمان درد کتف موثر واقع نشد ممکن است پزشک عمل جراحی را بر روی کتف بیمار تشخیص دهد که می تواند باعث بهبود عملکرد بدن شما شود.

انجام حرکات ورزشی

درمان درد کتف

انجام برخی حرکات ورزشی کششی می تواند باعث از بین رفتن کشش و فشردگی عروق خونی و اعصاب شوند. شما می توانید با مشورت با یکی از متخصصین در این زمینه حرکات لازم را جهت انجام آموزش ببینید.

پیشگیری

توجه داشته باشید که یکی از مهمترین راه کارها برای هر نوع بیماری پیشگیری از مبتلا شدن به آن می باشد. پس از انجام هر گونه کاری که می تواند باعث بروز این عارضه در بدن شما شود خودداری کنید. همچنین شما می توانید برای انجام کارهایی که زمان زیادی را می باید برای آن صرف کنید در بین آن زمانی را به ورزش کردن و انجام حرکات نرمشی اختصاص دهید.

در پایان شما می توانید با ورزش مناسب برای افتادگی شانه نیز آشنا شوید.

 

 

منبع: آرگــامــگ

 

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود