نوشیدن زیاد آب در وعده سحر ممنوع!

0 3,773

به روزه داران توصیه می‌شود در وعده سحر غذا‌های پر پروتئین را مصرف نکنند و برای جلوگیری از تشنگی از مصرف نوشیدنی‌هایی همچون نوشابه، چای پررنگ و شربت پرهیز کنند

شفاآنلاین: یک کارشناس تغذیه گفت : برخی به اشتباه در وعده سحر آب زیاد می‌نوشند که مصرف آب زیاد نه تنها کمکی به رفع تشنگی نمی‌کند، بلکه موجب دفع آب اضافی از بدن می‌شود.

لیلا رضا زاده گفت : استفاده از شش گروه غذایی شامل نان و غلات، شیر و لبنیات، حبوبات، میوه و سبزیجات، گوشت و پروتئین برای روزه داران مفید است، روزه داران باید سه وعده غذایی سحر، افطار و شام را در برنامه خود قرار دهند، چرا که حذف هر یک از این وعده‌ها می‌تواند باعث از دست رفتن عضلات بدن، ضعف و بی حالی شود.

به گفته کارشناس تغذیه در وعده سحر باید از مصرف مواد غذایی شیرین مانند زولبیا و بامیه پرهیز کرد، زیرا باعث افت قند خون و گرسنگی زودهنگام می‌شود.

به روزه داران توصیه می‌شود در وعده سحر غذا‌های پر پروتئین مانند ماهی، کباب، کله پاچه، کتلت و کوکو را مصرف نکنند و برای جلوگیری از تشنگی از مصرف نوشیدنی‌هایی همچون نوشابه، چای پررنگ و شربت پرهیز کنند.

در وعده سحر مصرف پلو و خورشت‌های کم چرب و کم نمک از جمله لوبیا پلو توصیه می‌شود. ماست، سالاد و سبزی نیز به حفظ آب بدن کمک می‌کند و در عین حال نباید از مصرف شیر و لبنیات غافل شد.

خرما به همراه شیر و چای کمرنگ در وعده افطار گزینه مناسبی است و مصرف غذا‌های سبک مانند فرنی، شیربرنج، نان وتخم مرغ، نان و پنیر و سبزی باید استفاده شود.

بهترین زمان برای مصرف شام یک ساعت بعداز افطار است، در این وعده می‌توان از مواد پروتئینی همچون گوشت استفاده کرد.

وعده افطار تا سحر بهترین زمان برای تامین آب مورد نیاز بدن است در این زمان بهتر است دوغ کم نمک، میوه و سبزیجات و مایعات مصرف شود .

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود