بهترین صبحانه برای بلغمی ها

0 3,859

صبحانه یکی از وعده‌های مهم غذایی است که نه‌تنها در سلامتی، بلکه در بهبود متابولیسم افراد و در نتیجه جلوگیری از کاهش وزن سریع نقش دارد.

صبحانه یکی از وعده‌های مهم غذایی است که نه‌تنها در سلامتی، بلکه در بهبود متابولیسم افراد و در نتیجه جلوگیری از کاهش وزن سریع نقش دارد. برای مزاج بلغمی مصرف برخی از مواد غذایی در صبحانه می‌تواند به سلامت آن‌ها کمک کند و از تجمع بیشتر بلغم در بدن آن‌ها جلوگیری نماید؛ بنابراین در زیر نکاتی برای صرف بهترین صبحانه برای بلغمی ها آورده‌ایم.

مواد خوراکی مناسب برای صبحانه مزاج بلغمی
تخم مرغ عسلی یا تخم مرغ که به طور کامل سفت ویا برشته نشده باشد.
مصرف پنیر به همراه گردو، زیره یا سیاه‌دانه و عدم مصرف آن به صورت تنها
مصرف بسیار کم شیر گرم شده، حتماً با مقدار کمی عسل یا گلاب
انواع نان همچون نان سنگک و عدم مصرف نان جو
مصرف خامه و سرشیر گاوی، تنها به مقدار بسیار محدود و کم و حتماً به همراه عسل ویا مربای سیب یا زنجبیل
ارده کنجد همراه با عسل و یا شیره انگور
نکات مهم در بهترین صبحانه برای بلغمی ها
همانطور که در بخش قبلی گفته شد، افرادی با مزاج بلغمی بهتر است از مصرف چای، قهوه و نسکافه برای صبحانه پرهیز کنند و یا مقدار آن را بسیار محدود نمایند. همچنین مصرف مواد لبنی برای افراد با مزاج بلغمی ممنوع است؛ مگر اینکه با مصلح‌هایی که در بخش قبل گفته شد، مصرف شوند.

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود