آشنایی با طراحی های به روز کابینت

0 3,868

آشپزخانه یکی از مهم ترین بخش های خانه می باشد. خانم ها بیشتر وقت را در طول روز، در آشپزخانه سپری می کنند. بنابراین باید ظاهر زیبا و به روزی داشته باشد. علاوه بر آن، کیفیت نیز بسیار مهم است. زیرا که در معرض رطوبت و گرما قرار دارد.

در ساخت کابینت از متریال و رنگ های مختلفی استفاده می شود. این موضوع بستگی به سبک کابینتی دارد که شما انتخاب می کنید. در ادامه با انواع روکش ها آشنا می شوید.

اصول طراحی کابینت آشپزخانه چگونه است؟

اولین موردی که برای سفارش کابینت ها اهمیت دارد، متراژ و فضای آشپزخانه است. اگر متراژ آشپزخانه و محل قرار گیری لوله کشی ها و دیوار ها مشخص باشد، می توان دسترسی را به وسایل برقی راحتتر کرد. کابینت آشپزخانه باید به صورتی باشد که دسترسی شما را به ماشین ظرفشویی، لباسشویی و گاز محدود نشود. همچنین با در نظر گرفتن این مورد، می توان کابینت ها را طوری طراحی کرد که به راحتی باز و بسته شوند و مانعی ایجاد نکنند.

مورد دیگر را می توان طراحی های روی درب ها و سبک انتخابی کابینت را بیان کرد. اگر آشپزخانه شما کوچک است، پیشنهاد می کنیم از سبک مدرن دکوراسیون آشپزخانه استفاده کنید. در این سبک به دلیل اینکه روکش های مورد استفاده در کابینت ها براق است و طراحی ندارند، سبب بزرگتر دیده شدن محیط می شود. کابینت های مدرن، دارای تنوع زیادی از روکش ها هستند. بنابر انتخاب روکش، قیمت روز کابینت شما تغییر خواهد کرد. همچنین رنگ بندی آن ها نیز کامل است. می توانید طبق سلیقه خود کابینت را در رنگ های فانتزی و حتی مشکی نیز سفارش دهید.

در مقابل اگر آشپزخانه شما بزرگ است، پیشنهاد ما به شما سبک های کلاسیک است. در کابینت های کلاسیک بیشتر از روکش های چوبی و یا طرح های چوب استفاده می شود. طراحی روی درب های کابینت ها، مطابق با سلیقه شما کار می شود. ولی در کل سبک کلاسیک، چون سبک قدیمی است طراحی های شلوغ بیشتر در آن دیده می شود. گل و کتیبه نیز از اجزای تزئینی این کابینت نیز به حساب می آید. ذکر این نکته فراموش نشود که برای آشپزخانه های بزرگ، از سبک های مدرن نیز می توان استفاده کرد و محدودیتی برای آن وجود ندارد.

یکی دیگر از نکات مهم برای طراحی کابینت آشپزخانه، فاصله هود و اجاق گاز است. همچنین فاصله استانداردی باید برای کانتر و کابینت، در نظر گرفته شود. این فاصله باید به صورتی باشد که افراد به راحتی به کابینت های بالایی دسترسی داشته باشند. همچنین بیش از اندازه کوتاه بودن، فاصله کابینت های بالایی و یا هود سبب اختلال در کار کردن و یا برخورد سر با آن ها می شود.

انواع طرح های جدید کابینت

سبک های مختلف کابینت آشپزخانه، طراحی های متفاوتی را نیز دارند. این سبک ها عبارت اند از:

  • کلاسیک
  • مدرن
  • نئوکلاسیک

همانطور که گفته شد کابینت کلاسیک، از طراحی و کنده کاری در سطح آن ها استفاده می شود. روکش های کابینت کلاسیک اکثرا چوب است. کابینت های مدرن سطح صاف و براقی و تصویر بدون موج دارند.

سبک دیگری از کابینت ها نیز وجود دارد، که به آن نئوکلاسیک گفته می شود. در واقع نئوکلاسیک کابینت هایی هستند با طراحی های شبیه به کلاسیک و اندازه های سبک مدرن. در سبک نئوکلاسیک محدودیتی برای متراژ ندارد. شما می توانید برای آشپزخانه های بزرگ و کوچک کابینت نئوکلاسیک را سفارش دهید. انتخاب هرکدام از این کابینت ها بستگی به سلیقه شما و خصوصیات آشپزخانه شما دارد. در ادامه با چند تا از طرح های مختلف کابینت را با یکدیگر بررسی می کنیم.

طراحی به روز کابینت آشپزخانه ممبران

کابینت ممبران جزو کابینت هایی است که برای آشپزخانه های بزرگ و کوچک مناسب است. طراحی های روی درب های کابینت، گل و کتیبه و کنده کاری های ستون و سرستون ها با دستگاه cnc کار می شود. ممبران دارای تنوع رنگ بندی است. اگر شما کابینت کلاسیک مدل ممبران را در رنگ های روشن سفارش دهید، سبب می شود تا آشپزخانه بزرگتر دیده شود.

سفارش و طراحی کابینت جزیره نیز برای آشپزخانه های بزرگ مناسب است. کابینت ممبران می تواند در طرح های ساده نیز ساخته شود. در آن صورت بهترین گزینه برای آشپزخانه های کوچک هستند.

طراحی کابینت آشپزخانه انزو

کابینت انزو در دسته بندی سبک نئوکلاسیک قرار دارد. یعنی حکاکی های ساده و ارتفاع بلند. از کابینت انزو نیز می توان در متراژ های کوچک و بزرگ آشپزخانه استفاده کرد. انزو در رنگ های روشن و براق کار می شود. این موضوع بازتابش نور را افزایش می دهد. بیشتر خریداران آن را در رنگ سفید سفارش می دهند ولی می توان در رنگ های دیگر نیز ساخته شود.

طرح به روز کابینت هایگلاس

کابینت هایگلاس در دسته بندی سبک مدرن قرار دارند. بیشترین سفارش کابینت هایگلاس برای آشپزخانه با متراژ های پایین است. ولی این بدان معنا نیست که نمی توانید برای آشپزخانه های بزرگ از این روکش استفاده کنید. در سبک مدرن معمولا از کاور هود استفاده نمی شود.

طرح کابینت روکش چوب کلاسیک

کابینت های روکش چوب دارای بدنه ساخته شده از mdf هستند. بعد از اجرای طرح مد نظر با دستگاه cnc یک لایه ای از روکش چوب طبیعی روی کابینت کار می شود. پیشنهاد ما به شما خرید کابینت روکش چوب برای محیط های بزرگ است. زیرا طرح چوب کابینت در آشپزخانه های کوچک سبب تیرگی و کوچکتر محیط به نظر آمدن می شود. در دسته بندی سبک کلاسیک لیست قیمت کابینت ممبران از کابینت های روکش چوبی، کمتر است.

طراحی کابینت پلی لاک سبک مدرن

از جدیدترین کابینت هایی که بازار آمده است، سبک پلی لاک است. این روکش همانند هایگلاس براق و شفاف است. لازم به ذکر است که میزان بازتابش نور در کابینت پلی لاک از هایگلاس خیلی بیشتر است. شما می توانید در رنگ های مختلف این کابینت را سفارش دهید. حتی امکان سفارش کابینت در رنگ های ترکیبی نیز وجود دارد. این موضوع بستگی به چیدمان و دکوراسیون کلی آشپزخانه شما دارد.

مدل های ساخت کابینت آشپزخانه

یکی دیگر از اصول کابینت برای ساخت، اصل مثلثی است. به طوری که ماشین لباسشویی، گاز و یخچال به طوری چیده شود که در دسترس قرار گیرند. این امر بسته به موقیت و نقشه آشپزخانه شما و چگونگی قرار گفتن دیوار ها دارد. در کل کابینت آشپزخانه در دسته بندی های زیر ساخته می شود:

  1. یکطرفه و دو طرفه
  2. U شکل و L شکل
  3. اپن و جزیره

کابینت های جزیره و اپن برای متراژ بالا و همچنین آشپزخانه هایی که رو به پذیرایی هستند مناسب است. شما می توانید کابینت جزیره و اپن را طوری را انتخاب کنید که به عنوان میز ناهارخوری مورد استفاده قرار گیرد. همچنین در هنگام ساخت کابینت، با قرار دادن لوله کشی در کابینت جزیره و قرار دادن سینک به عنوان محلی برای شستشو استفاده کنید.

نصب و ساخت کابینت های یکطرفه و دو طرفه برای آشپزخانه های کوچک مناسب است. کابینت های یک طرفه معمولا برای یک نفر طراحی می شوند. همچنین نصب دو طرفه را طراحی کابینت موازی نیز می گویند. انتخاب یکی از این دو شیوه ساخت، کاملا بستگی به آشپزخانه و نقشه آشپزخانه شما دارد. طرح یو و ال انگلیسی برای آشپزخانه های مستطیلی کاربرد دارد. وسایل برقی می تواند در یک دیوار قرار گیرد.

نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود