خرید خانه و آپارتمان در دبی برای ایرانی‌ها بهترین سرمایه‌گذاری در سال 2024!

0 3,718

با آغاز سال 2024، سرمایه‌گذاران حوزه املاک و مستغلات به دنبال اطلاع از جدیدترین تغییرات بازار املاک دبی هستند.

آیا می‌توان افزایش قیمت خرید خانه و آپارتمان در دبی را در طول سال 2024 پیش‌بینی کرد؟ آیا سال جاری فرصتی مطلوب برای خرید ملک در دبی محسوب می‌شود؟

بر اساس آخرین گزارش‌های موجود درباره این موضوع، رشد قابل‌توجه 46 درصدی برای بخش املاک و مستغلات شهر دبی در طول سال 2024 پیش‌بینی می‌شود. اگر قصد خرید ملک در دبی را دارید، اولین چیزی که باید بدانید این است که چرا به دنبال خرید هستید؟

سرمایه‌گذاری در دبی بسیار محبوب و پرسود است؛ زیرا با خرید ملک می‌تواند بازده بالایی داشته باشد. با این حال، مهم است که قبل از خرید خانه با یک کارشناس باتجربه مشورت کنید تا مشخص شود که آیا چیزی که به دنبال خرید آن هستید، سرمایه‌گذاری خوبی است یا خیر!

همچنین اگر به دنبال اخذ اقامت دبی با خرید ملک هستید، باید شرایط و قوانین جدید خرید ملک را بررسی کرده و تصمیمی درست بگیرید تا ارزش سرمایه شما حفظ شده و به مرور زمان به سودآوری عالی برسید.

آیا ایرانی‌ها می‌توانند در دبی ملک بخرند؟

ایرانی‌ها می‌توانند در مناطق مشخص شده برای مالکیت خارجی‌ها در دبی مانند املاک دبی هیلز ملک خریداری کنند. این مناطق توسط حاکم شهر دبی شده می‌شوند و شامل مناطقی مانند: پالم جمیرا، مرکز شهر دبی، مارینا دبی، جمیرا بیچ رزیدنس و… می‌شوند.

توصیه می‌شود که سرمایه‌گذاران خارجی، ملک مورد نظر خود را از طریق آژانس‌های املاک و مستغلات قانونی خریداری کنند تا خطر کلاهبرداری و املاک جعلی را کاهش دهند.

آیا خرید خانه در دبی سرمایه‌گذاری خوبی است؟

نبود مالیات بر دارایی و افزایش جمعیت دبی، این شهر را به مکانی عالی برای سرمایه‌گذاری تبدیل کرده است. برنامه ویزای سرمایه‌گذاری و خرید ملک دبی هم فرصتی جذاب برای سرمایه‌گذاری است؛ همانطور که بازده اجاره بالا و قیمت نسبتاً پایین ملک نیز مشهود است.

بنابراین خرید خانه و آپارتمان در دبی به دلیل بازده بالای اجاره، عدم وجود مالیات بر دارایی، فرصت‌های توسعه مداوم، شرایط ویزا و هزینه‌های پایین ملک، سرمایه‌گذاری خوبی برای ایرانی‌ها محسوب می‌شود.

شرایط خرید ملک در دبی در سال 2024

از ژانویه 2024، خرید خانه و آپارتمان در دبی به یک فرایند بسیار ساده تبدیل شده است. هیچ محدودیت سنی وجود ندارد و اگر مقیم امارات هستید، به سادگی می‌توانید در دبی خانه بخرید و با طی کردن موفقیت‌آمیز فرایند فروش، مالکیت خود را به دست آورید.

اما در صورتی که مقیم امارات نیستید و در دبی زندگی نمی‌کنید، می‌توانید مالکیت آزاد ملک موردنظرتان را بدون محدودیت به دست آورید. توجه داشته باشید که مالکیت املاک و مستغلات در دبی برای خارجی‌ها تا 99 سال است. با این اوصاف، تنها در صورتی می‌توانید سند مالکیت خود را دریافت کنید که در مناطق تعیین ‌شده ملک بخرید.

مالیات خرید ملک در دبی چقدر است؟

یکی از مهم‌ترین مزایای خرید ملک در دبی این واقعیت است که شما نیازی به پرداخت مالیات را به معنای سنتی آن ندارید. هیچ مالیات بر درآمد یا مالیات بر ارثی در دبی وجود ندارد؛ اگرچه ممکن است سرمایه‌گذاران خارجی مشمول مالیات بر درآمد از کشور محل اقامت خود شوند، البته اگر در دبی زندگی نکنند.

نکته مهم این است که زمانی که ملکی به خارجیان منتقل می‌شود، 4 درصد هزینه انتقال به دپارتمان زمین دبی پرداخت خواهد شد. علاوه بر این، معادل 5 درصد از میانگین ارزش اجاره منطقه باید به صورت ماهانه پرداخت شود.

شرایط خرید ملک در دبی در سال 2024

در کدام منطقه دبی ملک بخریم؟

هنگام خرید خانه و آپارتمان در دبی، سرمایه‌گذاران جدید با توجه به تنوع بسیار زیاد و پیشرفت‌های در سطح جهانی که در این شهر ارائه می‌شوند، اغلب برای انتخاب سردرگم می‌شوند؛ اما کدام منطقه برای شما بهتر است؟ این تصمیم به عوامل مختلفی از جمله بودجه، جذابیت سبک زندگی و میزان درآمد شما بستگی دارد.

از بهترین مناطق دبی برای خرید خانه و آپارتمان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پالم جمیرا
  • سیتی واک
  • جمیرا بیچ رزیدنس
  • دبی مارینا
  • مرکز شهر دبی

چگونه هنگام خرید ملک در دبی دچار مشکل نشویم؟

از آنجایی که دبی بازار املاک بسیار داغی دارد، مطمئناً کسانی هستند که به دنبال کسب درآمد سریع با کلاهبرداری از دیگران هستند و این موضوع همان چیزی است که باید به آن توجه کنید. مانند هر نوع سرمایه‌گذاری دیگری، اگر به توصیه‌های لازم توجه نکنید، ممکن است با مشکلاتی از جمله سوءاستفاده افراد شیاد مواجه شوید.

خوشبختانه هنگامی که می‎‌دانید به دنبال چه چیزی هستید و با کارشناسان باتجربه مشورت کنید، می‌توانید با آگاهی قدم بردارید و از مشکلات و کلاهبرداری‌های احتمالی جلوگیری کنید.

با توجه به موارد زیر می‌توانید خطر کلاهبرداری در زمان خرید ملک را به حداقل برسانید:

  • تحلیل قیمت بازار املاک
  • معیارهای نرخ اجاره
  • پیش‌بینی بازدهی سرمایه
  • بررسی اسناد و مدارک

آیا سال 2024 زمان خوبی برای خرید ملک در دبی است؟

کسانی که 3 یا 4 سال پیش در دبی سرمایه‌گذاری کرده‌اند، شاهد رشد 20 تا 30 درصدی سرمایه خود بوده‌اند و با رشد بازار املاک و مستغلات دبی، این رقم تغییر خواهد کرد.

هم قیمت املاک و هم ارقام اجاره در حال افزایش هستند و بعد از پایان همه‌گیری ویروس کرونا، گردشگری در دبی دوباره رونق گرفته و املاک اجاره‌ای کوتاه‌مدت اکنون بیش از هر زمان دیگری در بین گردشگران و سرمایه‌گذاران محبوبیت دارند؛ بنابراین وقت آن رسیده تا از این فرصت نهایت استفاده را ببرید!

چه نوع ملکی را در دبی بخریم؟

املاک و مستغلات دبی مجموعه‌ای از املاک را ارائه می‌دهد که هر کدام برای پاسخگویی به نیازهای منحصر به فرد سرمایه‌گذاران طراحی شده‌اند. چه صاحب خانه‌ای باشید که به دنبال یک اقامتگاه خانوادگی است یا سرمایه‌گذاری که به دنبال فرصت‌های سودآور است، دبی بهترین گزینه برای خرید ملک محسوب می‌شود.

انواع ملک برای خرید خانه و آپارتمان در دبی عبارت‌اند از:

  • آپارتمان‌ها: آپارتمان‌های دبی، از استودیوهای ساده گرفته تا پنت‌هاوس‌های مجلل، برای همه سبک‌های زندگی و بودجه‌ها مناسب هستند. این واحدها راه‌حلی کاربردی را برای افراد و خانواده‌های کوچک خواهان زندگی شهری مدرن ارائه می‌دهند.
  • ویلاها: برای کسانی که به دنبال محل زندگی بزرگ‌تر هستند، ویلاهای دبی تجملات همراه با حریم خصوصی را ارائه می‌دهند. این اقامتگاه‌ها اغلب دارای حیاط‌های وسیع، استخرهای خصوصی و امنیت بالا هستند که آنها را برای خانواده‌ها ایده‌آل می‌کند.
  • خانه‌های شهری: خانه‌های شهری در دبی که شکاف بین آپارتمان‌ها و ویلاها را پر می‌کنند، ترکیبی منحصر به فرد از زندگی اجتماعی همراه با حریم خصوصی را ارائه می‌دهند. این املاک معمولاً چند طبقه هستند و فضای کافی را برای خانواده ها فراهم می‌کنند و در مناطقی که امکانات مشترکی مانند پارک، استخر و باشگاه ورزشی را ارائه می‌دهند، ساخته می‌شوند.

آیا سال 2024 زمان خوبی برای خرید ملک در دبی است؟

سرمایه‌گذاری در دبی را از کجا آغاز کنیم؟

کارشناسان افدل گروپ در شناخت بازار مربوط به خرید خانه و آپارتمان در دبی متخصص هستند. شما می‌توانید برای دریافت مشاوره در مورد مناطقی که بالاترین بازده اجاره را دارند و اینکه چگونه می‌توانید بهترین سرمایه‌گذاری را در این بخش داشته باشید، با کارشناسان افدل تماس بگیرید.

این کارشناسان باتجربه به شما کمک می‌کنند تا بهترین انتخاب را در زمان خرید ملک در شهر داشته باشید تا هم ملکی متناسب با نیاز و بودجه خود را خریداری کنید و هم منطقه‌ای را برای خرید ملک خود انتخاب کنید که بالاترین میزان بازدهی را در طولانی‌مدت داشته باشد.

نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود