بهترین مسیرهای پیاده روی شیراز

0 3,909

اگر در شهر شیراز به دنبال یک محلی جهت پیاده روی و گردش هستید در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

شیراز زیبا و پر از رمز و راز شهری است که در تمام فصول سال میزبان مسافران فراوانی است که در هتل های شیراز اقامت می‌گزینند. این شهر اعجاب‌انگیز جاذبه‌های طبیعی و تاریخی فراوانی دارد. علاوه بر این جاذبه‌ها، شیراز آب و هوای بسیار خوبی هم دارد. همین موضوع سبب می‌شود که برای پیاده روی به خصوص در فصول تابستان و بهار مناسب باشد. اگر در شهر شیراز به دنبال یک محلی جهت پیاده روی و گردش هستید در ادامه این مقاله با ما همراه باشید. برای رزرو هتل بزرگ شیراز، هتل زندیه شیراز به سایت علی بابا مراجعه کنید.

پیاده راه عفیف آباد

محل‌های مناسب زیادی برای پیاده روی در کلانشهر شیراز وجود دارد اما پیاده راه عفیف آباد چیز دیگری است. خیابان عفیف آباد که در گذشته ماشین رو بود امروزه به پیاده راه تبدیل شده است.

پس اگر یک بعد از ظهر هوس پیاده روی کردید یا به شیراز سفر کردید و خواستید چند قدمی در یک جای خوش آب و هوا راه بروید، به پیاده راه عفیف آباد مراجعه نمایید. این پیاده راه در حدود ۱۵۰۰ متر طول داشته و مجهز به آبنمای موزیکال، نورپردازی در شب و مسیر عبور دوچرخه است. همچنین اگر تمایل به دوچرخه سواری داشتید می‌توانید در ابتدا یا انتهای مسیر یک دوچرخه کرایه کنید.

پیاده راه مصلی نژاد

این پیاده راه از مکان‌های بلا استفاده شهر شیراز بود که در سال‌های گذشته مورد توجه شهرداری قرار گرفت و به پیاده راه تبدیل شد. پیاده راه مصلی نژاد که در کنار باغ عفیف آباد قرار گرفته است، مثل پیاده راه عفیف آباد، در حدود ۱۵۰۰ متر طول دارد. در این مسیر پیاده روی صندلی‌های چوبی و آبنماهای متعددی وجود دارد و در ابتدا و انتهای آن هم مکان‌هایی جهت کرایه دوچرخه تعبیه شده است.

پیاده راه ‌وکیل

پیاده راه وکیل که از ارگ کریم‌خان به سمت بازار وکیل ادامه دارد یک مسیر محبوب جهت پیاده روی است. این پیاده راه که به دستگاه‌های مه پاش مجهز است در روزهای گرم محلی مناسب برای پیاده روی به دور از گرما است. همچنین نیمکت‌هایی جهت نشستن و رفع خستگی در نظر گرفته شده است. باغچه‌هایی پر از گل و درختان بلند نیز دو طرف این پیاده راه را گرفته است تا آن را برای پیاده روی، هرچه بیشتر زیبا و دلنشین‌ سازد.

پیاده راه استاد شجریان(سلامت سابق)

سلامت یک پیاده راه واقع در محله دینکان است. این پیاده راه که در حقیقت یک بوستان زیبا است، یکی از دو پارک موجود در این محله محسوب می‌شود. پیاده راه سلامت که اخیرا به نام استاد شجریان تغییر نام یافت، محل مناسبی برای کمی قدم زدن است. درختان و گیاهان متعدد این پیاده راه حس طراوت را به شما خواهد بخشید.

پارک کوهستانی یا پیاده راه دراک

پارک دراک که با نام های کوه مادر، کوه مستسقی و کوه برفی هم معروف است، از دیگر محل‌های مناسب برای پیاده روی است. این پارک کوهستانی که در حدود ۵۸۰ هکتار وسعت دارد از بزرگ‌ترین بوستان‌های ایران محسوب می‌شود. این پارک به پیست دوچرخه سواری، سرویس بهداشتی، زمین بازی کودکان، آلاچیق، دریاچه مصنوعی و کافه مجهز است. بوستان زیبای دراک در شمال غرب شیراز و در دامنه کوه دراک قرار دارد.

پیاده راه حافظیه

در سال‌های گذشته این پیاده راه عمومی مورد توجه بسیاری قرار گرفته است. پیاده راه حافظ از چهار راه حافطیه و چهار راه ادبیات عبور می‌کند و سبب کاهش ازدحام این مناطق شده است. از آنجایی که این پیاده ‌راه در کنار آرامگاه حافظ قرار دارد، توسط گردشگرانی که برای دیدن از آرامگاه می‌آیند نیز استفاده می‌شود. پیاده را حافظ می‌تواند با توجه به هوای کم نظیر شیراز برای گردشگران تجربه یک پیاده‌ روی ایده‌آل را رقم بزند.

پیاده راه زندیه

این پیاده راه از مناطقی مانند میدان شهدا و خیابان طالقانی و کاروانسرای روغنی عبور می‌کند. با وجود این که شهرداری شیراز در تلاش است تا پیاده راه‌هایی در مسیر دروازه قرآن – دروازه اصفان – بازار وکیل، کوچه باغ‌های قصر دست و زندیه درست کند، اهمیت این محور آنقدر زیاد است که تلاش روزافزون برای ثبت آن در میراث جهانی صورت گرفته است.

کلام آخر

شهر شیراز مملو است از بخش‌های مختلف تمدن ایرانی از زمان هخامنشیان تا زندیه و افشاریه و صفویه و قاجار است. قدم زدن در این شهر مانند قدم زدن در یک تقویم زنده از تاریخچه ایران است. پس کدام شهر بهتر از شیراز برای پیاده سفر و گردش؟

اگر قصد دارید به شیراز سفر کنید و از زمانی را به دیدن آوار باستانی، خوردن غذاهای خوشمزه و لذت بردن از هوا بگذرانید علی بابا به کمک شما خواهد آمد. از طریق علی بابا می‌توانید در هتل های شیراز اتاق مورد نظر خود را رزرو نموده و بلیط قطار، هواپیما و یا اتوبوس متناسب با بودجه خود را خریداری کنید. پس پیش از سفر به شیراز حتما به سایت علی بابا سری زده و به آسانی خدمات گردشگری مورد نیاز خود را خریداری نموده و از قیمت و کیفیت آن‌ها مطمئن باشید.

نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود