زندگی شخصی و خصوصی علی کریمی و همسرش +عکس های خانوادگی

0 1,205

علی کریمی در ۱۷ آبان ۱۳۵۷ در کرج به‌دنیا آمد و فرزند سوم خانواده است.

بیوگرافی علی کریمی

علی کریمی در ۱۷ آبان ۱۳۵۷ در کرج به دنیا آمد و فرزند سوم خانواده است.کریمی اصالتاً لاهیجانی است. پدر او ولی الله کریمی، در جوانی در استان گیلان بازیکن فوتبال بوده و مادرش خانه دار است. علی کریمی ۳ برادر و یک خواهر دارد. فرشید، برادر بزرگترش همانند وی به فوتبال روی آورد و مدتی با او هم بازی بود. کریمی گفته است که در کودکی هوادار پرسپولیس بوده است و در زمانی که با پدرش برای دیدن بازی های این تیم به ورزشگاه آزادی تهران می رفته، آرزو می کرده روزی برای این تیم بازی کند. او تا سوم راهنمایی، دانش آموز ممتازی بوده است اما در دوران دبیرستان با افت تحصیلی مواجه می شود. سرانجام تحصیلات خود را با دریافت مدرک دیپلم پایان می دهد و پس از آن روی فوتبال تمرکز می کند.

تصویر

خانواده علی کریمی

خانواده او اهل روستای پاشاکی از توابع سیاهکل هستند.فعالیت مورد علاقه اش والیبال ساحلی است. در کرج پیتزا فروشی دارد. بسیار انسان خونسردی است که به قول فردوسی پور بعضی اوقات این خونسردی هایش روی اعصاب آدم می رود.پس از شکست تلخ تیم پرسپولیس برابر سپاهان نتوانست جلوی گریه خود را بگیرد.

تصویر

ازدواج علی کریمی

علی کریمی در سال ۱۳۷۸ و ۲۰–۱۹ سالگی با سحر داوری ازدواج کرد همسرش اصالتا تورک زبان است و دو فرزند پسر به نام های هاوش و هیرسا دارد.علی کریمی ازدواج زودهنگام خود را از دلایل موفقیتش می داند و در مورد این که فرزندانش مانند او بازیکن فوتبال شوند ابراز علاقه کرده است، اما گفته است آن ها را به فوتبال بازی کردن مجبور نمی کند و ترجیح می دهد آن ها را در انتخاب آینده خود آزاد بگذارد.

دوستان علی کریمی

حامد کاویانپور، علی انصاریان و پوریا پورسرخ از دوستان نزدیک علی کریمی هستند.

تصویر

علایق علی کریمی

علی کریمی به سینما و موسیقی علاقه دارد و چندان اهل مطالعه نیست اما در صورتی که وقت داشته باشد، روزنامه می خواند. علی کریمی به جز فوتبال به والیبال ساحلی نیز علاقه دارد و اوقات فراغت خود را با سفر به شمال می گذراند. علی کریمی دوست دار بازی مجید نامجومطلق، دیمیتریو آلبرتینی و دیگو مارادونا بوده است.

علی کریمی به زندگی در خارج از کشور علاقه ندارد و به همین دلیل چندین بار پیشنهاد تیم های خارجی را رد کرده است.

علی کریمی در سال ۱۳۹۱ اعلام کرد: «علاقه دارد پس از بازنشستگی از فوتبال، به فعالیت های اجتماعی مانند دفاع از حقوق کودکان و فعالیت برای ورزش پاک بپردازد».

فعال در امور خیریه

علی کریمی در امور خیریه زیادی شرکت داشته است او بارها از کودکان یتیم و بی سرپرست یا بیمار حمایت مادی و معنوی کرده و در مراکز درمانی و بهزیستی با آن ها دیدار یا بازی کرده است.

تصویر

طرفدار رئال و میلان

دوستان نزدیکش که حرص و جوش خوردن های او در تماشای فوتبال دو تیم میلان ایتالیا و رئال مادرید مقابل حریفانشان را دیده اند می توانند گواهی دهند که جادوگر سابق و کاپرفیلد کنونی از طرفداران دو آتیشه این دوتیم است.

تصویر

خداحافظی علی کریمی از فوتبال

علی کریمی ۲ بار از تیم ملی فوتبال ایران خداحافظی کرد، اما پس از هر دوی این موارد باز هم در تیم بازی کرد. بار اول در ۱۸ مهر ۱۳۸۷، با نوشتن نامه ای به رئیس فدراسیون فوتبال ایران از بازی های ملی خداحافظی کرد. این در حالی بود که رابطه کریمی با سرمربی وقت تیم علی دایی دچار تنش بود. پس از برکناری دایی و انتصاب افشین قطبی، وی دوباره به تیم دعوت شد و بازی کرد.

بار دوم، علی کریمی در ۲ تیر ۱۳۸۸، پس از تساوی مقابل کره جنوبی و عدم راهیابی تیم به جام جهانی ۲۰۱۰ همراه با مهدی مهدوی کیا و وحید هاشمیان از بازی های ملی خداحافظی کرد. علی کریمی در خرداد ۱۳۹۰ برای بازگشت به تیم اعلام آمادگی کرد و کارلوس کی روش وی را دوباره به تیم دعوت کرد.

تصویر

خداحافظی در سال 1392 و بازگشت

علی کریمی پس از بازی پرسپولیس با سپاهان در فینال جام حذفی در ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۲ از دنیای فوتبال خدا حافظی کرد. کریمی پس از خداحافظی از فوتبال اعلام کرد، فوتبال جای امثال او نیست و «دایه های مهربانتر از مادر» باید فوتبال را بچرخانند.

خداحافظی کریمی از فوتبال، بازتاب گسترده ای داشت و سایت رسمی فیفا با اشاره به خداحافظی علی کریمی از دنیای فوتبال، از او به عنوان اسطوره فوتبال ایران یاد کرد و خداحافظی او از میادین فوتبال را غیر منتظره خواند.

تصویر

خداحافظی در سال 1393

سرانجام علی کریمی در ۲۹ تیر ۱۳۹۳ برای همیشه از فوتبال خداحافظی کرد و درحالی که او اعلام کرده بود امیدوار است بتواند با پیراهن پرسپولیس از فوتبال خداحافظی کند اما اینطور نشد. بدین ترتیب تراکتورسازی تبریز آخرین باشگاهی بود که کریمی پیراهن آن را بر تن کرد.

پشیمان از رای به روحانی

او که قبل از انتخابات اعلام کرده بود به روحانی رای می دهد اعلام کرد : من عذرخواهى میکنم بابت حمایتى که از پرزیدنت کردم در انتخابات که فکر میکردم میتونه کمک کنه، از تمام دوستان و هموطنان عزیز ، حلال کنید ; قبل از انتخابات تهمت و فحش شنیدیم ،الان هم روش، کاش میشد به عقب برگردیم.

تصویر

منبع:

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود