چانگان CS85 چگونه خودرویی است؟ + تصاویر

0 6,172

این شما و این هم CS85 چانگان! شاسی بلندی که با استایل کوپه مانندش، زبان طراحی جدیدی برای چانگان خلق کرده است.

چانگان CS85  جزو نخستین کراس اوورهای کوپه جذاب

مدتی است کراس اوورهای کوپه توسط خودروسازان آلمانی به بازارهای جهانی عرضه می‌شوند که به دلیل محبوبیت زیاد این خودروها، سایر خودروسازان جهان نیز پا به این عرصه گذاشتند. خودروسازان چینی که همواره در صنعت خودرو با پیشرفت چشمگیری به جلو حرکت می‌کنند، از این فرصت استفاده کرده و گام بزرگی در تولید کراس اوورهای کوپه برداشته‌اند. چانگان سی اس ۸۵ نمونه‌ای از شاهکار خودروسازان چینی در عرصه تولید خودروهای کراس اوور محسوب می‌شود. در ادامه مشخصات و امکانات این کراس اوور را بررسی می‌کنیم.

چانگان سی اس 85

بررسی چانگان CS85

طراحان با استفاده از زبان طراحی جدید شرکت چانگان نمای جلویی این خودرو را طراحی کرده‌اند که البته در نمای عقبی شاهد الگو گرفتن از محصولات بی ام و هستیم. به طور کلی استایل بیرونی زیبا و هماهنگی در خودرو چانگان سی اس ۸۵ دیده می‌شود و این خودرو را در ردیف کراس اوورهای زیبا و جذاب قرار می‌دهد. چانگان در طراحی این کراس اوور کوپه از کراس اوور میان‌سایز سی اس ۷۵ الگو گرفته شده است که این مدل نیز در سال گذشته به‌روزرسانی شده است.

چانگان سی اس 85

طول خودرو چانگان سی اس ۸۵ حدود ۴٫۷۲ متر است و از مدل سی اس ۷۵ حدود ۷ سانتی‌متر کشیده‌تر است. عرض این خودرو ۱٫۸۴ متر و ارتفاع آن نیز ۱٫۶۶ متر است که در مقام مقایسه با سی اس ۷۵، حدود ۵ میلی‌متر باریک‌تر و حدود ۳۰ سانتی‌متر کم‌ارتفاع‌تر است. فاصله محوری کراس اوور کوپه چانگان سی اس ۸۵ حدود ۲٫۷۰ متر بوده که نسبت به سی اس ۷۵ حدود ۵ میلی‌متر بیشتر است.

چانگان سی اس 85

مشخصات فنی

چانگان سی اس ۸۵ در دو مدل با موتورهای بنزینی متفاوت به بازار عرضه می‌شود. اولین موتور این خودرو یک پیشرانه ۱٫۵ لیتری توربو است که قدرتی معادل ۱۸۰ اسب بخار تولید می‌کند و موتور دوم نیز یک پیشرانه ۲ لیتری توربو با توانایی تولید ۲۳۵ اسب بخار قدرت است. قدرت تولید شده از این موتور توسط گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک به چرخ‌ها منتقل می‌شود. خودرو چانگان سی اس ۸۵ قابل قیاس با بی ام و ایکس ۴ یا مرسدس بنز GLC نیست، اما این کراس اوور کوپه چینی در نوع خود خودرویی بسیار مناسب به‌شمار می‌رود که یک خودروساز چینی توانسته است آن را تولید کند. قیمت این خودرو از ۱۴۰ هزار یوآن معادل ۲۰ هزار و ۷۰۰ دلار شروع شده و به ۲۰۰ هزار یوآن برابر با ۲۹ هزار و ۵۰۰ دلار نیز می‌رسد. اگر این خودرو را با با بی ام و ایکس ۴ مقایسه کنیم، این خودرو آلمانی با قیمت ۷۱ هزار و ۷۰۰ دلار در بازار چین عرضه می‌شود.

منبع: گجت نیوز

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود